Új eszközök a fogyasztóvédelmi kampányban: a vevőknek podcast, az eladóknak workshop

2021. 05. 13., 16:00

Már elérhetőek az áprilisi online vállalkozói workshop előadásai a legnépszerűbb videómegosztó oldalon, amelyekből a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabálymódosításokról tájékozódhatnak az érdeklődők.

Az első résszel és Ugron Zsolna író műsorvezetésével elindult az elsősorban vásárlóknak szóló tematikus podcast is, a nyitóepizód a jótállás-szavatosság januártól megújított előírásait taglalja.  A kampány az 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” projekt keretében valósul meg.

Az ősszel indult és május végéig tartó kampány fő céljai a fogyasztói tudatosság növelése és a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése. Az intenzívebb és alaposabb tájékoztatást különösen időszerűvé teszi, hogy idén és jövőre több fogyasztóvédelmi szabálymódosítás lép hatályba, jelentősen erősítve a vásárlók jogait. A legtöbb panaszt kiváltó jótállás-szavatossághoz kapcsolódó előírásokat bő másfél évtized után újította meg átfogóan az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozása érdekében. 2022 nyarától alkalmazhatók a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések.

Az áprilisi workshop előadói a fogyasztóvédelmi intézményrendszert irányító ITM, a hatósági feladatokat ellátó kormányhivatalok és az ingyenes vitarendezésben közreműködő békéltető testületek képviselői voltak. A teljes rögzített anyag, a kérdés-válasz szakasszal együtt, már szabadon hozzáférhető a legnépszerűbb videómegosztó oldal „Fogyasztóvédelem” csatornáján.

A program részeként készülő podcast-sorozatban Ugron Zsolna beszélget a többi között az online vásárlások lehetséges buktatóiról vagy a biztonságos termékek kiválasztásának módjáról Keszthelyi Nikolettával, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárával. A nyitóepizód témája a jótállás-szavatosság, a további adásokat keddenként és péntekenként teszik majd közzé több felületen is.

A világháló a járványhelyzetben biztonságos terep, de a közvetlen elérés mellett azért is alkalmas közege a szemléletformálásnak, mert a vásárlások egyre nagyobb hányada ide tevődik át. A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem lendületes térnyerését. A hazai internetes és csomagküldő értékesítés a járvány magyarországi megjelenése óta már háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét. Az e-kereskedelem forgalma idén márciusban a megelőző évhez képest 62 százalékos növekedést produkálva mintegy 140 milliárd forintot tett ki. Az ITM Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai programja e tendenciához igazodva kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 azonosítószámú, „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” c. projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. Bővebb információ a https://kifu.gov.hu/df oldalon olvasható, vagy a sajto@itm.gov.hu e-mail címen kérhető. (ITM)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-12 16:05:00
A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88 százaléka a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60 százalék) és a szakmai tapasztalatot (54 százalék).

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS