Már elérhetőek az áprilisi online vállalkozói workshop előadásai a legnépszerűbb videómegosztó oldalon, amelyekből a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabálymódosításokról tájékozódhatnak az érdeklődők.
Az első résszel és Ugron Zsolna író műsorvezetésével elindult az elsősorban vásárlóknak szóló tematikus podcast is, a nyitóepizód a jótállás-szavatosság januártól megújított előírásait taglalja. A kampány az 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” projekt keretében valósul meg.
Az ősszel indult és május végéig tartó kampány fő céljai a fogyasztói tudatosság növelése és a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése. Az intenzívebb és alaposabb tájékoztatást különösen időszerűvé teszi, hogy idén és jövőre több fogyasztóvédelmi szabálymódosítás lép hatályba, jelentősen erősítve a vásárlók jogait. A legtöbb panaszt kiváltó jótállás-szavatossághoz kapcsolódó előírásokat bő másfél évtized után újította meg átfogóan az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozása érdekében. 2022 nyarától alkalmazhatók a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések.
Az áprilisi workshop előadói a fogyasztóvédelmi intézményrendszert irányító ITM, a hatósági feladatokat ellátó kormányhivatalok és az ingyenes vitarendezésben közreműködő békéltető testületek képviselői voltak. A teljes rögzített anyag, a kérdés-válasz szakasszal együtt, már szabadon hozzáférhető a legnépszerűbb videómegosztó oldal „Fogyasztóvédelem” csatornáján.
A program részeként készülő podcast-sorozatban Ugron Zsolna beszélget a többi között az online vásárlások lehetséges buktatóiról vagy a biztonságos termékek kiválasztásának módjáról Keszthelyi Nikolettával, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárával. A nyitóepizód témája a jótállás-szavatosság, a további adásokat keddenként és péntekenként teszik majd közzé több felületen is.
A világháló a járványhelyzetben biztonságos terep, de a közvetlen elérés mellett azért is alkalmas közege a szemléletformálásnak, mert a vásárlások egyre nagyobb hányada ide tevődik át. A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem lendületes térnyerését. A hazai internetes és csomagküldő értékesítés a járvány magyarországi megjelenése óta már háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét. Az e-kereskedelem forgalma idén márciusban a megelőző évhez képest 62 százalékos növekedést produkálva mintegy 140 milliárd forintot tett ki. Az ITM Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai programja e tendenciához igazodva kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.
A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 azonosítószámú, „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” c. projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. Bővebb információ a https://kifu.gov.hu/df oldalon olvasható, vagy a sajto@itm.gov.hu e-mail címen kérhető. (ITM)
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.