Új eszközök a fogyasztóvédelmi kampányban: a vevőknek podcast, az eladóknak workshop

2021. 05. 13., 16:00

Már elérhetőek az áprilisi online vállalkozói workshop előadásai a legnépszerűbb videómegosztó oldalon, amelyekből a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabálymódosításokról tájékozódhatnak az érdeklődők.

Az első résszel és Ugron Zsolna író műsorvezetésével elindult az elsősorban vásárlóknak szóló tematikus podcast is, a nyitóepizód a jótállás-szavatosság januártól megújított előírásait taglalja.  A kampány az 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” projekt keretében valósul meg.

Az ősszel indult és május végéig tartó kampány fő céljai a fogyasztói tudatosság növelése és a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése. Az intenzívebb és alaposabb tájékoztatást különösen időszerűvé teszi, hogy idén és jövőre több fogyasztóvédelmi szabálymódosítás lép hatályba, jelentősen erősítve a vásárlók jogait. A legtöbb panaszt kiváltó jótállás-szavatossághoz kapcsolódó előírásokat bő másfél évtized után újította meg átfogóan az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozása érdekében. 2022 nyarától alkalmazhatók a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések.

Az áprilisi workshop előadói a fogyasztóvédelmi intézményrendszert irányító ITM, a hatósági feladatokat ellátó kormányhivatalok és az ingyenes vitarendezésben közreműködő békéltető testületek képviselői voltak. A teljes rögzített anyag, a kérdés-válasz szakasszal együtt, már szabadon hozzáférhető a legnépszerűbb videómegosztó oldal „Fogyasztóvédelem” csatornáján.

A program részeként készülő podcast-sorozatban Ugron Zsolna beszélget a többi között az online vásárlások lehetséges buktatóiról vagy a biztonságos termékek kiválasztásának módjáról Keszthelyi Nikolettával, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárával. A nyitóepizód témája a jótállás-szavatosság, a további adásokat keddenként és péntekenként teszik majd közzé több felületen is.

A világháló a járványhelyzetben biztonságos terep, de a közvetlen elérés mellett azért is alkalmas közege a szemléletformálásnak, mert a vásárlások egyre nagyobb hányada ide tevődik át. A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem lendületes térnyerését. A hazai internetes és csomagküldő értékesítés a járvány magyarországi megjelenése óta már háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét. Az e-kereskedelem forgalma idén márciusban a megelőző évhez képest 62 százalékos növekedést produkálva mintegy 140 milliárd forintot tett ki. Az ITM Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai programja e tendenciához igazodva kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 azonosítószámú, „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” c. projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. Bővebb információ a https://kifu.gov.hu/df oldalon olvasható, vagy a sajto@itm.gov.hu e-mail címen kérhető. (ITM)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS