Itt a fesztiválszezon! Kitől, hogyan vásároljunk belépőjegyet? – Fogyasztóvédelmi jó tanácsok

2019. 06. 24., 15:32

Túlárazott jegyek, érvénytelen belépők koncertekre, fesztiválokra és sporteseményekre, pórul járt vásárlók – a hasonló bosszúságok, az anyagi veszteség tudatos vásárlással és némi körültekintéssel elkerülhető.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 2019-ben is ellenőrzi a jegyértékesítő vállalkozásokat. Az ITM IT laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság a fesztiválokra, koncertekre és sporteseményekre jegyeket értékesítő vállalkozások internetes oldalainak tájékoztatását és a vásárlók megtévesztését vizsgálja.

Az IT labor próbavásárlásai és a fogyasztóvédelmi hatósági tapasztalatok alapján a panaszok egy része azzal kapcsolatos, hogy a megvásárolt jegyek érvénytelenek, és nem lehet velük bejutni az esemény helyszínére. Gyakran megesik, hogy az online értékesítési felületeken a jegyek ára többszöröse a hivatalos jegyértékesítők által kínált árnak. Érdemes figyelnünk arra is, hogy a fizetendő összeg sokszor az online vásárlási folyamat végére emelkedik meg indokolatlanul.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár hozzátette: „Tudatos döntések meghozatalával, kellő körültekintéssel sok későbbi kellemetlenség, anyagi veszteség kerülhető el. Az ITM folyamatos fogyasztóvédelmi jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel biztosítja a jegyvásárlók és a tisztességes jegyértékesítő vállalkozások védelmét.”

A jegyek vásárlása során az ITM az alábbiakat javasolja:

  • Először mindenképpen ellenőrizzük, hogy tényleg létezik-e a program, amire el szeretnénk jutni. Több esetben előfordult, hogy meg sem valósult, sőt, tervbe sem vett koncertre árultak jegyeket az értékesítők.
  • Érdemes a jegyeket közvetlenül a szervezőnél vagy az általa kijelölt hivatalos jegyértékesítő partnereknél, a közismert jegyértékesítő honlapokon, jegyirodákban megvásárolnunk.
  • Online jegyvásárlás előtt hasznos tájékozódnunk a kifogásolt weboldalakat összegző www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapon, hogy jogkövető eladótól tudjunk vásárolni.
  • A megvásárolt jegyek fotóját, különösen az azokon szereplő vonalkódot vagy QR-kódot ne osszuk meg a közösségi oldalakon, hiszen az visszaélésekre adhat lehetőséget, mivel az adatok birtokában más is bemehet helyettünk a koncertre.
  • A jegyeladó oldalt ne az alapján válasszuk ki, hogy az az internetes kereső oldalon első helyen szerepel-e, akár hirdetésként. Ez ugyanis nem jelenti azt, hogy a cég megbízhatóbb lenne a többinél.

Ha valaki a körültekintő vásárlás ellenére nem kapja meg a jegyét, vagy a jeggyel nem jut be az eseményre, akkor a fogyasztóvédelmi hatóságnál kezdeményezzen eljárást. A hatóság a lakóhely szerinti járási hivatalnál érhetőek el, a pontos címek a www.jarasinfo.gov.hu honlapon megtalálhatóak.

Csalás gyanúja esetén feljelentés tehető az illetékes rendőrkapitányságon. Ha uniós jegyértékesítő vállalkozással szemben merül fel panasz, akkor az ITM-ben működő Európai Fogyasztói Központtól kérhető segítség az info@magyarefk.hu címen.

ITM Kommunikáció

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS