Több mint 200 millió euró az európai agrár-élelmiszeripari termékek promóciójára

2019. 11. 21., 10:15

Az Európai Bizottság 2020-ban 200,9 millió eurót fog fordítani az európai agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítésének finanszírozására, az unión belül és kívül egyaránt.

Phil Hogan, a mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős uniós biztos szerint: „Európa jó hírneve páratlan az agrár-élelmiszeripari termékek piacán. Nem véletlenül az Európai Unió a világ vezető agrár-élelmiszeripari exportőre. A megnövelt költségvetéssel rendelkező promóciós politikánk támogatja az uniós termelőket abban, hogy termékeiket megismerjék az EU-n belül és kívül egyaránt, valamint, hogy a figyelemfelkeltés révén könnyebben megküzdhessenek a piaci nehézségekkel. A fennálló kereskedelmi megállapodások megteremtik a feltételeket ahhoz, hogy a gyorsan növekvő piacokhoz alkalmazkodva növeljék exportjukat. Az EU és Kína között nemrégiben megkötött, földrajzi jelzésekről szóló kétoldalú megállapodás újabb példa arra, hogy a bizottság igyekszik lehetőségeket teremteni a termelőknek, csakúgy mint a minőségi uniós termékeknek.”

2020-ban a költségvetés több mint felét (118 millió euró) olyan kampányokra fordítják, amelyek Unión kívüli, nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat céloznak, mint az Egyesült Államok, Japán, Kanada, Kína, Korea és Mexikó. A támogatható ágazatok közé tartozik a sajt és a tejtermékek, az étkezési olajbogyó és az olívaolaj, valamint a borok szektora. A kampányok várhatóan fokozzák az uniós agrár-élelmiszeripari termékek versenyképességét és fogyasztását, növelik azok ismertségét és piaci részesedését a célországokban.

A kampányok emellett tájékoztatják az uniós és a globális fogyasztókat a különböző uniós minőségrendszerekről és címkékről, például a földrajzi jelzésekről vagy a biotermékekről. A kampányok továbbá hangsúlyt fektetnek a magas szintű biztonsági és minőségi szabványokra, valamint az uniós agrár-élelmiszeripari termékek sokszínűségére és hagyományos sajátosságaira. Végezetül az EU-n belül a hangsúlyt az egészséges táplálkozás előmozdítására és a kiegyensúlyozott étrendek részét képező friss gyümölcs és zöldség fogyasztásának növelésére helyezik.

A 2020-as kampányokra vonatkozó pályázati felhívásokat a bizottság 2020 januárjában teszi közzé. Kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységeket folytató agrár-élelmiszeripari szervek széles köre jogosult a támogatás megpályázására és programjavaslatok benyújtására.

Úgynevezett „egyszerű programokat” nyújthat be egy vagy több, ugyanazon tagállamban székhellyel rendelkező szervezet; „összetett programmal” legalább két tagállamból legalább két pályázó szervezet vagy egy vagy több európai szervezet pályázhat.

2020-ra 100 millió eurót különítettek el egyszerű programokra és 91,4 milliót összetett programokra.

További 9,5 millió euró fordítható a bizottság saját kezdeményezéseire. Ebből finanszírozhatók a vásárokon és kommunikációs kampányokban való részvételek, valamint a mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos ágazati delegációk kíséretében tett diplomáciai erőfeszítései. Ezekre a kezdeményezésekre további 17,2 millió euró – a 2019-es promóciós programból fennmaradt összeg – fordítható. Ez további támogatást jelent a sajt,- a vaj-, az étkezésiolajbogyó- és az olívaolaj-ágazatnak a kihívásokkal teli világpiacon – zárul az Európai Bizottság közleménye.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-14 22:30:00
A Napenergia Plusz program folytatása mellett még az idén pályázatot írnak ki azok számára, akik a korábbi elszámolás mellett telepítettek napelemet, ám kiestek a tízéves szaldós időszakból – jelentette be az energiaügyi miniszter.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS