Közlekedési vészhelyzeti tervet fogadott el az Európai Bizottság

Közlekedési vészhelyzeti tervet fogadott el az Európai Bizottság
2022. 05. 23., 16:27

Az Európai Bizottság 2022. május 23-án közlekedési vészhelyzeti tervet fogadott el annak érdekében, hogy válság idején megerősítse az uniós közlekedés rezilienciáját.

Adina Vălean, a közlekedésért felelős biztos így nyilatkozott: „Ezek a kihívásokkal teli és nehéz idők emlékeztetnek bennünket az uniós közlekedési ágazat fontosságára, valamint arra, hogy még felkészültebbé és még ellenállóbbá kell válnunk. A Covid19-világjárvány nem az első olyan válság volt, amely következményekkel járt a közlekedési ágazatra nézve, és Ukrajna illegális orosz megszállása azt mutatja, hogy nem is az utolsó. Ezért kell készen állnunk. A mai vészhelyzeti terv, amely elsősorban a Covid19-világjárvány során levont tanulságokon és kezdeményezéseken alapul, szilárd keretet teremt a válságbiztos és reziliens uniós közlekedési ágazat számára. Szilárd meggyőződésem, hogy ez a terv a közlekedés rezilienciájának egyik fő hajtóereje lesz, mivel számos eszköze már alapvető fontosságúnak bizonyult Ukrajna támogatása során, ideértve az EU-Ukrajna Szolidaritási folyosókat is, amelyek jelenleg segítik Ukrajnát a gabonaexportban.”

Tíz intézkedési terület

A terv egy tíz intézkedésből álló eszköztárat tartalmaz, amely iránymutatással szolgál az EU és tagállamai számára az ilyen vészhelyzeti válságkezelési intézkedések bevezetésekor. Egyéb intézkedések mellett kiemeli a minimális összekapcsoltság és az utasvédelem biztosításának, a kibertámadásokkal szembeni ellenálló képesség kiépítésének, valamint a reziliencia tesztelésének fontosságát. Hangsúlyozza továbbá a zöld sávok elveinek fontosságát, amelyek biztosítják, hogy a szárazföldön fuvarozott áruk 15 percnél rövidebb idő alatt átléphessék a határokat, és megerősíti a kapcsolattartó pontok hálózatának szerepét a nemzeti közlekedési hatóságokban. Mindkét szempont döntő fontosságúnak bizonyult úgy a Covid19-világjárvány, mint az Ukrajna elleni orosz agresszió által okozott jelenlegi válság idején.

A tíz cselekvési terület:

  1. Az uniós közlekedési jogszabályok hozzáigazítása a válsághelyzetekhez
  2. A közlekedési ágazat megfelelő támogatásának biztosítása
  3. Az áruk, szolgáltatások és személyek szabad mozgásának biztosítása
  4. A menekültáradat kezelése, valamint az elakadt utasok és közlekedési dolgozók hazaszállítása
  5. A minimális összekapcsoltság és az utasvédelem biztosítása
  6. A közlekedési információk megosztása
  7. A közlekedéspolitikai koordináció megerősítése
  8. A kiberbiztonság megerősítése
  9. Közlekedési vészhelyzeti teszt
  10. Együttműködés a nemzetközi partnerekkel

A világjárvány egyik fő tanulsága az, hogy a válságkezelési intézkedéseket fontos összehangolni – például az olyan helyzetek elkerülése érdekében, amikor a teherautók, vezetőik és a nélkülözhetetlen áruk a határokon vesztegelnek, amint az a világjárvány első napjaiban történt. A közlekedéssel kapcsolatos vészhelyzeti terv olyan irányadó elveket vezet be, amelyek biztosítják, hogy a válságkezelési intézkedések arányosak, átláthatók és megkülönböztetésmentesek legyenek, összhangban legyenek az uniós szerződésekkel, és képesek legyenek biztosítani, hogy az egységes piac továbbra is megfelelően működjön. (Európai Bizottság)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-27 11:27:00
Az MNB 70 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Bankmentor Kft.-vel szemben és azonnali hatállyal megtiltotta az engedély nélküli pénzügyi közvetítői tevékenység folytatását számára. A társaság huzamosabb időn át, több ezer lakossági ügyféllel szerződve végzett jegybanki engedély nélkül pénzügyi alkuszi és jelzáloghitel közvetítői tevékenységet.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS