Elkészült a Syngenta modern paradicsom-bemutatóközpontja Hollandiában

2020. 05. 11., 12:15

Felépült a Syngenta új, modern paradicsom-bemutatóközpontját Hollandiában. A Tomato Vision a vállalat szándéka szerint fontos kutatóbázis, találkozási pont és tudásközpont lesz a jövőben a paradicsom-fajtaválasztáson gondolkodó partnerek számára.

A jövő paradicsomfajtáit nemesítik

A Maasland településen egy év alatt felépített – a paradicsomnemesítésnek és különféle eseményeknek is helyt adó – központban 14 ezer négyzetméteres, csúcstechnológiájú üvegház található, ahol hozzávetőlegesen 800 új paradicsomfajtát tesztelnek és választanak ki az egyedi piaci igényeknek megfelelően.

Az üvegházat úgy tervezték, hogy a termelőknél használt, valós technológiai körülmények között tesztelhessék azokat a fajtajelölteket, amelyeknek egy része nagy valószínűséggel a jövőben a magyar kertészetekben is megjelenik majd.  Az üvegházban a szakemberek különböző technológiai körülményeket is modellezhetnek, ilyen például a megvilágított és a hagyományos, nem megvilágított termesztés.

A központ területén emellett egy szabadon látogatható, 1500 négyzetméteres bemutató-területet is kialakítottak. Ennek révén betekintést kaphatnak az látogatók a közelgő fajtabevezetésekről, és alaposabban is megismerhetik a Syngenta teljes, üvegházi fajtaválasztékát. A Tomato Vision emellett egy olyan platform is, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek a vállalat szakemberei a paradicsomtermelésben, értékesítésben érdekelt partnerekkel.

Ruud Kaagman, a Syngenta globális paradicsom termékpálya vezetője hangsúlyozta: „olyan fajtákat akarunk kifejleszteni, amelyek valóban megfelelnek a termelők és a fogyasztók igényeinek. A nemesítőink és a piac közötti szorosabb kapcsolat létrehozásával képesek vagyunk a fogyasztói igények tökéletes kielégítésére.”

Digitális átadás

A világszerte hatalmas zavarokat okozó koronavírus világjárvány nemrégiben rámutatott arra, hogy a digitális kommunikáció miként képes legyőzni a fizikai korlátokat. Ezért a Tomato Vision megnyitóját is online tartják e hónap végén.

„Ennek a csodálatos létesítménynek a híre most csak digitális csatornákon juthat el az ügyfeleinkhez és partnereinkhez az egész világon, de természetesen szeretnénk majd a lehető leghamarabb személyesen is üdvözölni látogatóinkat a bemutatóházunkban. Egyelőre online eszközeiken keresztül oszthatjuk meg velük a Tomato Vision élményét, bárhol is legyenek világon. A modern digitális kommunikációs eszközök és a virtuális technológia használatával szeretnénk kapcsolatba lépni a látogatóinkkal, és izgalmas élményt nyújtani számukra a Tomato Vision-ben, ezzel is biztosítva, hogy a központ valóban globális információforrássá váljon” – fejtette ki Ruud Kaagman.

Paradicsomfajták az elképzeléstől a megvalósulásig

A Syngenta paradicsomválasztéka rendkívül széles, a világszinten zajló több mint 20 nemesítési program eredményeként minden szegmensben az eltérő technológia igényeknek megfelelő, kiváló teljesítményű fajtákat kínálnak.

„A Tomato Vision bemutatóházon keresztül lehetőséget kapnak a látogatók, hogy megismerhessék a portfóliónkat, nemesítési programjainkat. Ezen kívül a központ lehetővé teszi a termelőknek, valamint a termékpálya képviselőinek a tapasztalatok, ötletek és elképzelések cseréjét is. Ez a közös munka alakítja a paradicsomtermesztés jövőjét, javítja a felek közötti együttműködést, közös gondolkodást, és nem utolsósorban mindenki számára sikert hoz” – tette hozzá Ruud Kaagman.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-06 20:47:44
Magyarországon a sertéshúsfogyasztás az utóbbi időben növekedett. Mostanra elérte az évi 30 kilogrammot személyenként, második helyen van a baromfiágazat után – mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.