Csökkent a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban 2021-ben

2022. 01. 18., 14:31

2021. decemberében már a hatodik egymást követő hónapban csökkent az egy évvel korábbihoz képest az újonnan forgalomba helyezett autók száma az Európai Unióban az európai autóipari ágazati szakmai képviseleti szervezet, az ACEA jelentése alapján. A forgalomba helyezések 2021 egészében is elmaradtak az előző évitől.

Tavaly decemberben 795 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 22,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A decemberivel együtt már a hatodik egymást követő hónapban csökkent éves bázison nagyjából húsz százalékkal a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az EU-ban. Éves növekedés csak a március-júniusi időszakban volt tavaly, a legnagyobb mértékű, több mint háromszoros, áprilisban. Januárban és februárban is kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint az előző évben, mintegy húsz százalékkal.

A tavalyi egész évben az előző évinél 2,4 százalékkal kevesebb, 9,7 millió új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban. A válság előttitől, a 2019-es forgalomba helyezésektől 3,3 millióval marad el a 2021-es forgalomba helyezések száma. Míg a 2020-as csökkenés elsősorban a válság gazdasági aktivitást és keresletet visszafogó hatására vezethető vissza, a 2021-es csökkenés oka elsősorban a félvezetőalkatrészek hiánya miatt lelassult gyártás volt.

A legtöbb autót a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba tavaly, 2,437 milliót, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A legnépszerűbb márka a VW volt 1,082 milliós, az előző évinél 6,7 százalékkal kevesebb forgalomba helyezéssel. A Volkswagen konszern piaci részesedése 25,1 százalékra csökkent 25,8 százalékról, a VW márka piaci részesedése 11,2 százalékra csökkent 11,7 százalékról.

A legnagyobb növekedést a Hyundai csoport érte el 2021-ben, 18,4 százalékosat. A legnagyobb mértékben, 27,0 százalékkal a Mitsubishi és 24,2 százalékkal a Honda forgalomba helyezései csökkentek 2021-ben.

A négy legnagyobb nemzeti piac közül csak Németországban csökkent az éves forgalomba helyezések száma 2021-ben, 10,1 százalékkal. A négy közül a legnagyobb növekedés Olaszországban volt, 5,5 százalékos, Spanyolországban 1,0 százalékos, Franciaországban 0,5 százalékos.

A legnagyobb éves növekedés Horvátországban és Görögországban volt, 24,7 és 24,6 százalékos. A legnagyobb mértékben, 22,0 százalékkal Litvániában csökkentek a forgalomba helyezések.

Decemberben Magyarországon 8742 személygépkocsit helyeztek forgalomba, 31,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,7 ezernél. A tavaly forgalomba helyezett személygépkocsik száma 4,8 százalékkal csökkent 122 ezerre. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 20., 12:40
2025. június 20-tól kedvezőbbé válik a részletfizetés. Az automatikus pótlékmentes részletfizetés összeghatára megduplázódott, már kétmillió forintos adótartozásig is kérhető. A Magyar Közlönyben megjelent az egyes adókötelezettségekről és egyes adótörvények módosításáról szóló törvény, amelynek számos szabálya már június 20-án hatályba lépett.
2025-06-20 19:05:00
Ötven százalékkal magasabb összegben vehetik igénybe a családok 2025. július 1-től a családi kedvezményt. Az emelés automatikus, teendőjük csak azoknak van, akik az adóelőleg-nyilatkozatban összegszerűen, és nem a gyermekek száma szerint kérték a kedvezményt.
2025-06-19 20:05:00
Március és május között országosan átlagban 5,8 százalékot lehetett alkudni az eladott lakóingatlanok árából, azonban a paneleknél tovább szűkült a vevők mozgástere – derül ki az OTP Ingatlanpont adataiból. A tavaszi hónapokban Budapesten tovább csökkent a rés a hirdetési és az eladási árak között, ami jól mutatja a lakáspiaci tendenciákat, hiszen közben a községekben továbbra is jelentős az alku lehetősége.

  Rovathírek: HIPA

Ismét bekerült Magyarország a legjobb befektetői megítéléssel rendelkező feltörekvő gazdaságok körébe, és a kelet-közép-európai térségben egyedüliként javította pozícióját a Kearney nemzetközi üzleti tanácsadó társaság új felmérése szerint – közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS