Brüsszel nem hisz az oltóanyag-nacionalizmusban

2020. 06. 28., 09:00

Az Európai Bizottság közreműködésével szervezett online adományozói konferencián 6,16 milliárd euró gyűlt össze a koronavírus elleni oltóanyagra szombaton.

A világszintű eseményt, amelynek az volt a célja, hogy finanszírozási alapot teremtsen a koronavírussal összefüggő gyógyszer- és vakcinakutatásokra, a brüsszeli testület a Global Citizen jótékonysági mozgalommal együtt kezdeményezte.

A bizottság 4,9 milliárd eurós felajánlását a rendezvény fővédnökeként Ursula von der Leyen elnök jelentette be, aki egyben azt mondta: az Európai Unió teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy az emberiség a lehető leghamarabb megfizethető oltóanyaghoz jusson. Hozzátette, hogy az EB nem hisz az „oltóanyag-nacionalizmusban”, e tekintetben a multilateralizmust támogatja. Szavai szerint a bizottság feladata az oltóanyagok kifejlesztése után meggyőzni a magas jövedelmű országokat, hogy vásároljanak annyi vakcinát, amennyiből az alacsony jövedelmű fejlődő országokat is támogatni tudják.

Boris Johnson brit miniszterelnök az esemény kapcsán úgy nyilatkozott, hogy amikor egy igazán hatékony oltóanyag rendelkezésre áll, akkor a világ vezetőinek erkölcsi kötelességük, hogy azt minden ember számára hozzáférhetővé tegyék.

Emmanuel Macron francia elnök szerint az önző megközelítést el kell utasítani, és együttes erővel kell megoldást megtalálni.

Giuseppe Conte olasz elnök, akinek hazáját az Európai Unióban a leginkább sújtotta a koronavírus-járvány, úgy vélekedett: a járvány azt is megmutatta, hogy létezik európai szolidaritás, és hogy a multilateralizmus és a globális partnerség kulcsfontosságú a járvány legyőzésében.

Angela Merkel német kancellár azt mondta, hogy Németország 383 millió eurót adományoz a cél eléréséhez, azonban hozzáfűzte, hogy az erőfeszítéseket tovább kell folytatni.

Az adománygyűjtéshez az Európai Unió után az Egyesült Államok járult hozzá a legnagyobb összeggel, 545 millió amerikai dollárral.

Az akciót online koncertsorozat követte, amelyen fellépett többek között Shakira, a Coldplay, Usher, Jennifer Hudson, Miley Cyrus, Justin Bieber, Quavo, J Balvin, a Chloe x Hallek duó, Yemi Alade, Christine and the Queens, Chris Rock, Hugh Jackman, Charlize Theron, Forest Whitaker, David Beckham, Salma Hayek, Billy Porter és Diane Kruger. Az est házigazdája Dwayne Johnson volt.

Az online szuperkoncertet olyan rangos alapítványok támogatták, mint a Bloomberg Philantropies, a Bill és Melinda Gates Alapítvány, valamint a Wellcome Trust.

Az EB május 4-én szervezte első nemzetközi online adományozói konferenciáját, amelyen 7,4 milliárd euró gyűlt össze a koronavírus-járvány elleni küzdelemre, mindenekelőtt oltóanyag, továbbá egyéb gyógyszerek kifejlesztésére, valamint tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS