Szerzői jog

Itt találod az összes cikket a „szerzői jog” témában!

Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a mesterséges intelligencia hozza létre a művet?

Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a mesterséges intelligencia hozza létre a művet?

A mesterséges intelligencia komoly alkotómunkára képes számos területen, ez pedig jogosan felveti a kérdést: kit tekintünk e művek megalkotójának, az MI által létrehozott művekhez fűződnek-e szerzői jogok, és ha igen, azok kiket illetnek? A kérdésekre a Deloitte szakértői válaszolnak.
2021. 12. 06., 15:15
Hogyan védhető le az ötlet?

A gazdaság, tudomány, művészet és az élet más területein is nagy szerepe van a szellemi alkotásoknak. A szellemi alkotások általában valamilyen ötletben, elgondolásban gyökereznek, melyek később öltenek formát. Hogyan védhető le az ötlet? Kaphatnak-e jogi védelmet az új ötletek, elgondolások? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

2020. 10. 30., 15:15
Mit véd a szerzői jog?

A könyvek, filmek, dalok szerzőjét védelemben részesítő szerzői jog kifejezés sokak előtt nem teljesen ismeretlen. De pontosan tudjuk, hogy mit véd a szerzői jog? Milyen művek esetén áll fenn a védelem? Mi is részesülhetünk a védelemben? A legfontosabb tudnivalókat dr. Kocsis Ildikó ügyvéd foglalta össze.

2019. 07. 15., 13:59
Lépett a NAV, ugrott az árukészlet

A NAV munkatársai egy Békés megyei ruhabolt árukészletének nagy részét lefoglalták, mert azok eredetét a vállalkozó nem tudta igazolni.

2019. 04. 03., 15:32
Lejárt a mémek kora? – Az új európai szerzői jogi reform és a vitatott rendelkezései

Az Európai Parlament március 26-án elfogatta a szerzői jogi reformot annak ellenére, hogy számos ellenzője akadt, és főként Nyugat-Európában nagy felzúdulást keltett az internethasználók körében. Tízezrek tüntettek az új irányelv ellen, ami az ellenzők szerint veszélyt jelent a szabad internetre nézve és hátrányosan befolyásolhatja a véleménynyilvánítási, művészi és a sajtószabadságot.

2019. 03. 27., 14:02
Szerzői jogok: a legfontosabb tudnivalók az új irányelvről

„Az irányelv fontos lépés annak a helyzetnek a helyrebillentése felé, amikor is néhány vállalat hatalmas bevételre tett szert anélkül, hogy tisztességesen javadalmazott volna több ezer, a kreatív iparágban dolgozó embert és újságírót, akiknek a munkájából megél.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS