Tíz százalékkal drágult tavaly a casco

2019. 03. 18., 08:02

A Netrisk.hu adatai szerint 2018-ban 93 200 forint volt a megkötött teljes körű casco biztosítások éves átlagdíja, ami tíz százalékkal magasabb az előző évi 84 400 forintos értéknél. Az emelkedés egyrészt a növekvő gépjárműforgalom miatt megugró kárgyakoriságnak, másrészt a helyreállítási költségek folyamatos emelkedésének a következménye.

A biztosításközvetítő cég értékesítési csatornáinak (partneri, online és call centeres értékesítések) összegző adatai szerint a már meglévő casco-szerződéseiket lecserélő, úgynevezett évfordulós váltók átlagosan 72 ezer forintért találtak maguknak új szerződést, miközben – a jellemzően az autó megvásárlásakor – megkötött új szerződések átlagára 100 ezer forint felett alakult: használt autók esetén 107 ezer, míg új autók esetén 101 600 forint volt az átlagos éves díj. Ennek oka a gépjárműpark eltérő összetétele illetve az, hogy az évfordulós váltók jellemzően több kármentes évvel rendelkeznek, és többségük a váltással eleve a kedvezőbb díj elérésre törekszik.

A díjak növekedésében egyrészt szerepet játszik, hogy az ügyfelek egyre nagyobb hányada választ casco-biztosításához további kiegészítő biztosítási fedezetet, másrészt a gépjárműpiac fokozatos élénkülése miatt a tavaly kötött casco-szerződéseknek már 28 százalékát kötötték kétéves vagy annál is fiatalabb autóra. Ezen autók helyreállítási költsége meghaladja a idősebb járművekét a korszerűbb műszaki megoldásaik és fejlettebb szériafelszereltségeik miatt” – mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

Negyven százaléknyian kiegészítő fedezetet is választanak a casco szerződéshez

Évről évre nő azok aránya, akik tudatos ügyfélként különféle kiegészítő biztosításokkal erősítik meg a casco-biztosításuk által kínált védelmet, tavaly már tízből négy szerződő is így járt el. A leggyakoribb ilyen fedezet az asszisztencia szolgáltatás (43 százalék), az üvegkárok önrészbiztosítása (36 százalék), valamint a járműben helyet foglalók élet- vagy balesetbiztosítása (11 százalék).

Az ügyfelek növekvő tudatossága az önrészben is megmutatkozik: a szerződők több mint fele (54 százalék) a kár esetén számára legkedvezőbb, 10 százalék, de minimum 50 ezer forintos  lehetőséget választja. További 35 százalék él a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt előíró konstrukcióval. Ezek ugyan némileg drágább biztosítások, mint például a 20 százalékos verziók, de komolyabb kár esetén az ügyfelekre csupán fele akkora anyagi terhet rónak az alacsonyabb önrészarány miatt.

Miközben azt látjuk, hogy a cascót megkötő ügyfelek tudatossága folyamatosan javul, az ilyen védelemmel nem rendelkező autók aránya a teljes állományhoz viszonyítva továbbra is 80 százalék körül mozog. Az ő tudatosságuk erősítésében fontos szerepet játszhatnak a Magyar Nemzeti Bank versenyképességi programjában szereplő, a casco-biztosításokra vonatkozó adócsökkentési elképzelések” – hangsúlyozta Sebestyén László.

A többség egy összegben és átutalással fizet

Az elérhető díjkedvezmények hatására a nagyobb egyszeri kiadás ellenére is egyre többen választják az egy összegű éves díjfizetést: a szerződők 51 százaléka döntött így 2018-ban. Ezt követi a negyedéves díjfizetés (32 százalék), megelőzve a féléves és havi gyakoriságot (9, illetve 8 százalék) Jelentősen, 61-ről 67 százalékra emelkedett egy év alatt azok aránya, akik átutalással rendezik a díjaikat, a csekkes fizetés eközben 26-ról 22 százalékra esett vissza.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS