A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja március elején évi 52 322 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 48 088 forinttal – a Netrisk Kgfb-index szerint. Az átlagos casco-díj 42 százalékkal 136 ezer forintra emelkedett. A Magyarországon legnépszerűbb márkák esetében 9-392 ezer forint között szóródnak a kgfb-díjak.
Korábban soha nem látott szintre emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja: a Netrisk Kgfb-index szerint március elején ez 52 322 forint volt, ami 8,8 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten, 2021-hez képest pedig 27 százalékos növekedést jelent.
„Az autóbiztosítások, ezen belül a kötelező felelősség- és casco-biztosítások díját nagyban meghatározza az új és a használt autók, valamint az alkatrészek árának alakulása. A pandémia eredményeként komoly problémák léptek fel az ellátási láncokban, így az autógyártók nem tudták kiszolgálni a keresletet. Ez felfelé hajtotta az árakat. Az alapanyagok, az energia, az alkatrészek árának emelkedése szintén megjelenik a biztosítási díjakban. Emellett az euró forinthoz mért árfolyama is befolyásolja az autóárakat” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.
Az idei év első két hónapjában a Netrisknél 82 ezer, míg 2019 azonos időszakában 66 ezer új kötelező felelősségbiztosítást kötöttek. Az átlagdíjak ugyanezen időszakban 52 ezer forintot tettek ki, ez 27 százalékkal haladja meg a négy évvel korábbi szintet. A casco-biztosítások díja szintén emelkedett 2019-hez képest, az idei átlagdíj 136 ezer forint, ami 42 százalékos emelkedésnek felel meg.
A magyarországi személyautó-állomány és az újautó-eladások alapján legnépszerűbb autómárkák közül a Suzukiknál, Toyotáknál, Daciáknál, Opeleknél, Fordoknál 9-392 ezer forint között szóródtak az idei kötelező biztosítási díjak a magánszemélyek esetében, az átlag pedig 38 400-48 800 forint volt márkától függően.
Besnyő Márton hozzátette: „Az átlagos díjak emelkedése miatt fontos, hogy az autósok a szerződéskötés előtt megnézzék a kínálatot, mert a biztosítók eltérő árazási politikája miatt ugyanarra az autóra jelentős eltérések lehetnek a kgfb-s és cascós ajánlatok között.”
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.