Netrisk: 14 ezer forintot lehetett megspórolni a kötelezőknél

2023. 11. 29., 12:10

Péntek éjfélig dönthetnek a jövő évi kötelező gépjármű felelősségbiztosításukról a december 31-i fordulónappal rendelkezők – pár nappal az idei kampány vége előtt több mint 21 500 szerződést kötöttek az autósok a Netrisknél, azaz a tavalyinál többen váltanak biztosítást idén novemberben. Az átlagdíjuk közel 31 ezer forint. Bár ez 13,7 százalékkal magasabb összeg a mostaninál, ha nem váltottak volna, akkor több mint 14 ezer forinttal kellene többet fizetniük jövőre.

Finiséhez érkezett az idei kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampány, amelyben a 2010 előtt gyártott személyautókra köthettek új biztosítást a tulajdonosok és üzembentartók. Az új biztosításra váltók száma a várakozásokkal ellentétben némileg nőtt a múlt évhez képest – közölte a Netrisk a november 27-ig, vagyis pár nappal a kampányzárás vége előtt beérkezett adatait.

Sokkal olcsóbb biztosítást hozott a váltás

Összesen több mint 21 500-an váltottak új kötelezőre, azaz többen váltanak kötelező biztosítást idén az egy évvel korábbi kampányhoz képest. Az új szerződések esetében az éves átlagdíj 30 900 forintot tesz ki.

„Az új átlagdíj 13,7 százalékkal meghaladja az újrakötéskor érvényben lévő, 27 200 forintos éves díjat. Ugyanakkor, ha az érintettek nem kötöttek volna új kötelezőt, akkor a meglévő szerződésük több mint 44 ezer forintos díjjal ment volna tovább. Azaz szerződésenként átlagosan 14 ezer forintot takarítottak meg az új biztosításra váltó autósok” – értékelte az adatokat Besnyő Márton, a Netrisk vezetője.

A mostani szezonban közel 16 éves volt az váltásokban érintett autók átlagos életkora, ez pedig megfelel a magyarországi átlagnak. Hiszen az idei első félév végén a több mint 4 millió Magyarországon nyilvántartott személyautó 15,6 éves volt.

„A biztosítók jelentős kedvezménnyel honorálják, ha egy autós balesetmentesen vezet. A bonus-malus rendszerben a legjobb, B10-es kategóriába tartozó autósok esetében az átlagdíj 26 753 forintot tett ki, szemben az A0-ás osztály 32 715 forintos díjával” – közölte a szakértő.

Márkák és díjak

A Netriskes összeállítás szerint az idei kampányban a Suzuki, az Opel és a Volkswagen volt a három legnépszerűbb márka, ezekre a modellekre 25-29 ezer forintos éves díjjal lehetett új kötelezőt kötni.

A Ford, a Toyota, a Renault, a Skoda, a Peugeot és a Fiat került még be a top 10-be a márkákat nézve, utóbbiaknál a jövő évi kötelező díj átlagosan 28-35 ezer forintra jött ki.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 02., 09:05
2025. januárban a nettó átlagkereset Romániában 5328 lej volt, ami a hónap végi lej/forint árfolyammal számolva 436 900 forintot ért; Magyarországon ugyanebben a hónapban a (kedvezmények nélkül számolt) nettó átlagbér 444 300 forint volt.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS