Fordulóponthoz érkezett az online banki és biztosítói ügyintézés

2021. 11. 12., 15:15

Fordulóponthoz érkezett az online banki és biztosítói ügyintézés, az ügyfelek többsége arra számít, hogy ezen a területen is a digitális megoldásoké a jövő – ismertette felmérésének főbb megállapításait a Comnica az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A telekommunikációs szolgáltató vizsgálatából kiderül, hogy az ügyfelek kétharmada a banki vagy biztosítási ügyek legalább háromnegyedét már ma is digitálisan, leginkább okostelefonos alkalmazással vagy számítógéppel intézi. Tízből három válaszadó ott is hagyná a szolgáltatóját, ha megszűnnének az online szolgáltatások, tízből négyen pedig sosem intéznének semmit személyesen, ha interneten is lehet. Megemlítették, hogy az idősebb korosztály is egyre aktívabban használja a távoli elérést.

A közlemény kiemelte ugyanakkor, hogy a személyes kapcsolat még mindig nem vesztette el a jelentőségét. A számlanyitástól a mindennapi ügyintézésen át a biztosításkötésig rengeteg szolgáltatás érhető el a világhálóról, de a bankok és biztosítók kiválasztásakor a második legfontosabb szempont a fizikai közelség.

Az ügyfelek ennél csak azt figyelik jobban, hogy egy pénzügyi szolgáltató mennyire stabil, és mennyire biztos, hogy nem megy csődbe. A választást ezen felül a szolgáltatások árai, kényelmi szempontok, a többi ügyfél ajánlása, a szolgáltató ismertsége, vagy a rokonok, barátok tapasztalatai dönthetik el.

A visszajelzéseket értékelve a Comnica elemzői megállapították, hogy nem kell minden banki és biztosítói szolgáltatást digitálissá tenni, a tisztán önkiszolgáló, online ügyintézés nem a legjobb üzleti stratégia. Hangsúlyozták, hogy az ügyfeleknek továbbra is szükségük van emberi arcra és hangra, ezért a videóhívásos megoldások térnyerésére számítanak.

A Comnica az NRC piackutatóval közösen több mint 800, rendszeresen internetező, 18 évnél idősebb magyarországi ügyfelet kérdezett meg online felmérésben. A kutatás korra, nemre, végzettségre és településtípusra reprezentatív. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS