Egyre többen kötnének biztosítást online

2020. 11. 23., 17:30

A biztosítások piacán is érződik a koronavírus hatása. Az OTP Mobil megbízásából és a MABISZ szakmai támogatásával készült kutatás szerint a megkérdezettek 20 százaléka kifejezetten a járványhelyzet hatására kötött új biztosítást. Emellett az is megfigyelhető, hogy a jelenlegi helyzetben egyre többen választanának az online lehetőségek közül.

Továbbra is bizalmi kérdés a biztosítás, ezért sokan személyesen, tanácsadójuknál intézik a szerződéskötést, egyre többen nyitnak viszont az online megoldások felé is, derült ki az OTP Mobil legfrissebb, reprezentatív kutatásából.

A megkérdezettek 47 százaléka az elmúlt évben már online kötötte meg biztosítását, ami a váratlan életesemények leküzdésében segítette őket, ugyanis a válaszadók közel ötöde a járványhelyzet miatt kötött új biztosítást. Tízből egy ember a közvetlen környezetében bekövetkezett változás miatt, de jelentős részüknél személyesen történt olyan váratlan esemény, ami miatt felértékelődött a szemében a biztosítások fontossága.

„Egyre többen kötik már meg otthonuk biztonságából biztosításukat és egyre inkább szeretne mindenki felkészülni a váratlan helyzetekre – ez a kutatásunkból is egyértelműen látszik. A megkérdezettek közel fele azt nyilatkozta, hogy előre gondolkozik azzal kapcsolatban, milyen helyzetben lehet érdemes biztosítást kötnie. Ezt igazolják a tapasztalataink is a Simple applikáciban elérhető gépjármű- asszisztencia biztosításunk esetében is, mivel az utóbbi időben nőtt az érdeklődés a termék iránt”mondta Benyó Péter,a Simple-t fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil ügyvezetője.

„Azt a tendenciát is látjuk az eredmények tükrében, hogy az online lehetőségeken belül egyre többen különböző megoldásokra is nyitottak: bár sokan elsősorban a biztosító oldalát használják az ügyintézésre, egyre népszerűbbek a mobilalkalmazások is, a lakosság egytizede már kifejezetten ezt a felületet preferálja. Büszkék vagyunk rá, hogy a Simple alkalmazásban is lehetőséget biztosítunk erre és folyamatosan dolgozunk új biztosítási opciók előkészítésén” – tette hozzá.

Sokan továbbra is vonakodnak ezektől a megoldásoktól; de már csak a megkérdezettek negyede ragaszkodik a személyes ügyintézéshez. Ennek okait is megpróbálta feltárni a kutatás: a legtöbben, a megkérdezettek 45 százaléka megszokásból intézi személyesen a biztosításkötéssel kapcsolatos ügyeit, 42 százalék pedig szívesen kér tanácsot szakemberektől. A kutatás rámutatott, hogy az emberek közel fele preferálja az online megoldásokat, 19 százalékuk pedig a járványhelyzet óta tért át az online ügyintézésre.

A felmérés szerint a legnépszerűbb biztosítástípus, az ügyintézés formájától függetlenül a lakás-, az élet-, valamint a gépjármű-biztosítás – ezekkel a lakosság közel fele rendelkezett már életében. Ezen felül a megkérdezettek negyede kiemelte még a nyugdíj- és egészségbiztosítást is. Az eseti utasbiztosítás is népszerű opció, amit a lakosság 38 százaléka kötött már eddigi élete során.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-02 17:18:00
Az Országos Atomenergia Hivatal meghívására 2023. január 30-31. között hazánkba látogatott a finn nukleáris hatóság főigazgatója, Petteri Tiippana, valamint Janne Nevalainen projektigazgató.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal meghívására 2023. január 30-31. között hazánkba látogatott a finn nukleáris hatóság főigazgatója, Petteri Tiippana, valamint Janne Nevalainen projektigazgató.