Ausztriába kötötték a legtöbb utasbiztosítást decemberben a magyarok

2023. 02. 08., 10:17

Ausztria bizonyult a legnépszerűbb utazási célpontnak a magyarok körében 2022 utolsó hónapjában a Bank360.hu utasbiztosítási adatai alapján. A legdrágább szerződést egy két hónapos ausztráliai tengerparti nyaralásra kötötték 160 ezerért két főnek, míg a legolcsóbbakat 225 forintért egynapos osztrák utakra.

A magyarok nem csak dolgoznak, de várost nézni és síelni is szeretnek Ausztriában – ez derül ki a Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával kötött szerződések decemberi adataiból. Míg nyáron Horvátország, kora ősszel Olaszország, télen Ausztria a legnépszerűbb úti cél azok között, akik utasbiztosítást kötöttek.

Novemberben még szűken, egy százalékkal előzte meg Ausztria Olaszországot (a részesedésük 12, illetve 11 százalék volt a létrejött szerződésekből), decemberben már több mint 28 százalékkal végzett az élen nyugati szomszédunk. A hűvösebb idő beálltával Olaszország jócskán vesztett a vonzerejéből: jó 4 százalékos részesedésével visszacsúszott a képzeletbeli lista 6. helyére. Horvátország érthetően már nem fért be a top 10-be.

Lengyelország viszont meglepetésre bekerült az élbolyba: decemberben már a második legnépszerűbb ország volt az utasbiztosítást kötők közül, csaknem 14 százalékos részaránnyal. A top 5-be sorrendbe Szlovákia, az Egyesült Királyság és Németország fért még be.

Télen melegre vágyunk

Az utasbiztosítást kötők körében a legnépszerűbb Európán kívüli helyszín Egyiptom és az Amerikai Egyesült Államok volt, a legtávolabbi célpont Új-Zéland. A legdrágább szerződéskötésnek egy két fős, több mint két hónapos, ausztráliai tengerparti nyaralás bizonyult, 160 ezer forintért. Ez egyben a leghosszabb utazás is volt a decemberi szerződések között, megelőzve egy közel két hónapos, szintén ausztráliai, üzleti és egyéb célú látogatást. A legolcsóbb biztosításokat egynapos osztrák utakra igényelték, autós asszisztencia nélkül, 225 forintért.

Számos távoli és egzotikus országba is utaztak decemberben magyarok: a már „bejáratott” helyszínek, mint Thaiföld és Indonézia mellett Mauritiusra, Tanzániába, a Maldív-, a Kanári- és a Kajmán-szigetekre, Dominikára, Szingapúrba, Vietnamba, az Egyesült Arab Emírségekbe és Ománba is. Több városnéző indult Japánba, és akadt egy bátor utas, aki Fehéroroszországot célozta meg.

Minden ötödik szerződést téli sportokra is kötötték

Továbbra is a városnézés a legnépszerűbb program az utazók bevallása szerint, közel 59 százalék ezt az utazási célt jelölte meg. Novemberben még alig volt téli sportolási célú utazás, a szezon beindulásával, decemberben viszont már minden ötödik kiutazó síelésre és téli sportra is kiterjedő biztosítást kötött.

Azoknak, akik síelni, snowboardozni készülnek, ajánlatos a kifejezetten téli sportokra vagy extrém sportokra szabott biztosítást választani. Ezek ugyanis jellemzően fedezik a helikopteres mentést, a baleset miatt fel nem használt napokra a síbérlet árát, bizonyos feltételek mellett téríthetik a sífelszerelés ellopását is.

Decemberben az utazók több mint 9 százaléka úgy nyilatkozott, hogy tengerparti nyaralásra indul, 12 százaléka üzleti és egyéb célból, kevesebb mint egy százaléka pedig extrém sport és fizikai munka miatt ment külföldre.

Tarolnak a hosszú hétvégék

A szerződések kétharmadát 1-5 napos útra kötötték, ami elmarad a nyári szezon több mint egy hetes átlagától; egynapos útra 16 százaléknyian indultak.

A legtöbben (40 százalék) ismét - a nyári szezonhoz hasonlóan - autóval kelt útra, 35 százalék repülővel, a többiek egyéb módokon (busszal, vonattal) közlekedtek.

A legtöbb szerződést egy vagy két fő biztosítottra igényelték. Zömmel még mindig az utazás előtti nap kötik meg az utasbiztosítást (a válaszadók 39 százaléka), sőt, 19 százaléknyian csak az induláskor. Ez nem meglepő, hiszen utasbiztosítást már bármikor, bárhol online is köthetünk, akár mobilról is, így megköthetjük az utolsó pillanatban. Az év utolsó hónapjában volt egy nagyon előrelátó utas is, aki az utazása előtt 257 nappal már megkötötte a biztosítási szerződését – derül ki a Bank360.hu adataiból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS