Visszaesett az építőipari termelés az EU-ban és az euróövezetben júniusban havi szinten

2021. 08. 18., 17:00

Visszaesett az építőipari termelés az Európai Unióban és az euróövezetben júniusban havi szinten, ugyanakkor nőtt éves összevetésben.

Az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) szerdán azt közölte, hogy az előzetes adatok szerint, szezonálisan kiigazítva az euróövezet 19 tagállamában 1,7 százalékkal, az Európai Unió 27 tagállamában pedig 1,2 százalékkal csökkent az építőipari termelés júniusban az előző hónaphoz képest.

Éves összevetésben az euróövezetben 2,8 százalékkal, az unió egészében pedig 3,5 százalékkal bővült az építőipari termelés.

A statisztika havi és éves bontásban is meglehetősen hiányos, 10 országból ugyanis még nincs júniusra vonatkozó adat.

Az elérhető adatok alapján júniusban a legnagyobb havi növekedés Szlovéniában volt 4,8 százalékkal, majd Magyarország (+3,6 százalék) és Románia (+2 százalék) következett. A legnagyobb havi csökkenés Szlovákiában volt, 6,5 százalékkal, amelyet Spanyolország (-3,6 százalék) és Ausztria (-3,3 százalék) követett.

Éves összevetésben a legnagyobb növekedés 27,7 százalékkal Magyarországon, 10,2 százalékkal Romániában és 10 százalékkal Ausztriában volt. Az eddig megismert adatok alapján három országban jegyeztek fel csökkenést, a legnagyobbat Spanyolországban (-10,6 százalék), illetve Németországban (-1,6 százalék) és Belgiumban (-0,6 százalék).

A 2020-as év egészét tekintve az euróövezetben 5,7 százalékkal, az unióban pedig 5,0 százalékkal esett vissza az építőipari termelés az előző évhez képest. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS