XPAND program: a külföldi piacszerzésben segíti a magyar vállalkozásokat az innovációs ügynökség

2024. 04. 18., 16:10

A Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Az innovatív magyar vállalkozások többségének kevés ismerete van arról, hogyan tudnak nemzetközi szinten is sikeressé válni.

Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta, a Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy az innovatív vállalkozások és startupok ne csak itthon, hanem a külföldi piacokon is sikereket érjenek el. A XPAND program segítségével a tervek szerint több mint félszáz, külföldi terjeszkedésben gondolkodó magyar innovatív vállalat vérteződhet fel a szükséges tudással, közülük a legfelkészültebbek ki is juthatnak a legjelentősebb globális piacokra 2024-ben.

Cél, hogy minél több, nemzetközileg is versenyképes magyar tulajdonú innovatív vállalat jöjjön létre, ami a magyar gazdaság növekedésének és versenyképességének záloga – tette hozzá a NIÜ vezérigazgatója.

Az XPAND három lépésben segít a cégeknek. Először helyzetfelmérést végeznek, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második lépésben konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert a cégek, majd a harmadik részben konkrét célpiacokkal kapcsolatos tudást lehet elsajátítani.

A program fejlettség, illetve növekedési potenciál szempontjából kiemelkedő nemzetközi piacot céloz meg, így az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.

Hild Imre, a NIÜ XPAND program szakmai témavezetője április 26-án Budapesten gyakorlatorientált workshopot tart arról, milyen alapokra van szükség ahhoz, hogy egy cég sikeresen terjeszkedhessen külföldön. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni IDE KATTINTVA lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS