Varga Mihály drónnal rakta le a gyár alapkövét

Varga Mihály drónnal rakta le a gyár alapkövét
2021. 10. 27., 17:30

Mérföldkőhöz érkezett a higiéniai papírtermékek piacán vezető magyar tulajdonú gyártó, a Vajda-Papír Kft. dunaföldvári gyárbővítő beruházása, elkészült az alappapírgyártó-csarnok, az alappapír-raktár és a cellulóz tárolási- és előkészítési területek is. A fejlesztés a terveknek megfelelően halad, így várhatóan 2022 áprilisára készül el a 16 milliárd forintból fejlesztett újabb üzemegység és ekkor elindulhat a próbaüzem is – ismertette Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.

Újabb gyáregységgel bővítik a Vajda-Papír Kft. Magyarország elsőszámú higiéniai háztartási papírtermékeket előállító integrált gyáregységét Dunaföldváron, a tavaly novemberben megkezdett munkálatok a terveknek megfelelően haladnak.

Vajda Attila, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója kiemelte: a kapacitásbővítéssel teljessé válik a higiéniai papírtermékeket gyártó piacvezető cég alapanyag ellátása, hozzátéve, hogy a beruházás a tervezett ütemben halad, nem várható késés a próbaüzem elindításában, és jelentős költségvetés túllépés sem.

Beszámolt róla, hogy az új üzem legfontosabb berendezését, az alappapírgyártó-gépet gyári tesztsorozatot követően átvették a cég műszaki szakemberei, és megtörténtek a működtetésével, kezelésével kapcsolatos első oktatások is. A beruházás következő jelentősebb állomása a gyártógép november elején induló telepítése lesz.

A berendezés mind a négy típusú (toalettpapír, papírtörlő, papír zsebkendő, papírszalvéta) higiéniai alappapír előállítására alkalmas lesz, éves kapacitása eléri a 80 ezer tonnát, így a jelenlegi, éves 35.000 tonna alappapír-gyártás 115 ezer tonna fölé nőhet. Vajda Attila hangsúlyozta, hogy a cég jövőbeni alappapírgyártási kapacitása fedezni fogja a higiéniai papírtermékek növekvő gyártásának papírigényét.

A világszínvonalú alappapírgyártó-gép lesz a gyáregység „lelke”, amely óránként öt tekercs, évente 80 ezer tonnányi alapanyag-tekercs előállítására képes. „A beruházás megvalósulása rendkívüli állomást jelent a vállalat életében, hiszen alapanyag gyártási kapacitásainkat háromszorosára növeljük, ami hamarosan újabb egyedülálló távlatokat nyit meg a vállalat előtt” – mondta Vajda Attila.

A világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének számító dunaföldvári gyárat 2018-ban adták át, 15 milliárd forintos beruházással, a fejlesztésen és a bővítésen pedig gyakorlatilag a nyitás óta dolgoznak. Az építkezés volumenét jól érzékelteti, hogy a gépcsarnokok alapozásához használt vasbeton és az épületszerkezetek súlya a Lánchíd súlyának többszöröse, a működő üzem pedig két futballpályányi területű raktárral rendelkezik.

Vajda Attila hangsúlyozta, hogy az újabb gyáregység üzemeltetéséhez szükséges berendezések kiválasztásakor a legmodernebb technológiák mellett döntöttek, amelyek maximálisan figyelembe veszik mind a környezetvédelmi mind az energiahatékonysági szempontokat.

A beruházás megkezdését a gyáregység digitális alapkőletételi ceremóniáján jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter és Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója tavaly novemberben. A pénzügyminiszter kiemelte: a vállalat 16 milliárd forintos beruházása 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, amelyhez a kormány 5,5 milliárd forintos támogatást nyújt a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program keretében. A térség életében meghatározó beruházás célja a kapacitásbővítés és a cég teljes alapanyag ellátásának biztosítása, ami stratégiai előnyt jelent a vállalatcsoport számára.

Vajda Attila azt is hangsúlyozta, hogy az új üzemnek köszönhetően az innovatív termékfejlesztés és az elérhető legmodernebb, energiahatékony technológia segítségével a magyar tulajdonú vállalat piacvezető pozíciója a régió még több országára kiterjedhet, és az export is tovább bővülhet. Kiemelte, hogy a cég éves higiéniai alappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is. A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik, Magyarországon is komoly még a növekedési potenciál, a cég a bővülő hazai és a külpiaci igények magas színvonalú kiszolgálása miatt is döntött a gyárbővítő beruházás mellett.

Az új gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a többletbevétel várhatóan eléri az évi 21 milliárd forintot, amely éves szinten 80-100 millió forint társasági adó többlet befizetést keletkeztet. Az eddigi hazai gyártókapacitás további 80 ezer tonnával nőhet, ráadásul a fejlesztéssel nő a vidék megtartó ereje.

2020-ban a cégcsoport összesített árbevétele 52 milliárd forint lett, amely tíz százalékos növekedést jelent 2019-hez viszonyítva. Várhatóan 2021-ben a cégcsoport összesített árbevétele több mint 57,8 milliárd forint lesz, amely tíz százalékot meghaladó növekedést jelent 2020-hoz viszonyítva. 2022-ben a vállalat mind a belföldi, mind az export piacokon a 2021-ben realizált árbevétel jelentős növekedését várja.

Az ügyvezető arról is beszámolt, hogy a Vajda-Papír magyarországi cégeinél jelentős a növekedés, az első háromnegyedévben mintegy 10 százalékkal nőtt a bevétel az egy évvel korábbi időszakhoz képest, míg a volumen mintegy 8 százalékkal nőtt.

A vállalat Ooops! márkájú és a sajátmárkás higiéniai papírtermékeit – toalettpapír, papírzsebkendő, papírtörlő, papírszalvéta – Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 30 országába szállítják. A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékeknél, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést.

Egy magyar fogyasztó évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki.

A Vajda-Papír 21 éve alakult családi vállalkozásként és a cégvezető vallja, hogy bár csoportszinten mintegy 650 munkavállalót foglalkoztatnak, továbbra is családi vállalkozásként tevékenykednek, azonban ma már nemzetközi színtéren és multinacionális gondolkodással. A cég 2013-ban Norvégiában is nyitott egy több mint 130 új munkahelyet teremtő leányvállalatot.

(Fotó: Pénzügyminisztérium és Vajda-Papír)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS