Újabb kampánnyal segíti a hazai élelmiszer-előállítókat az Agrárkamara

2020. 04. 23., 16:45

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elindította „Én is hazait vásárolok!” elnevezésű kampányát, amelynek fő célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a hazai termékek választására, ami a jelen helyzetben különösen fontos, hiszen ezzel segíteni tudják a magyar termelőket és élelmiszer-előállítókat. A kampányban több gasztronómiai és ágazati szakember is részt vesz, akik támogatják a NAK célkitűzéseit.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara küldetésnyilatkozatában is megfogalmazta a magyar agrár- és élelmiszergazdaság érdekeinek kiemelt képviseletét. Ennek szellemében rendszeresen, különböző kezdeményezésekkel népszerűsíti a hazai előállítású zöldségeket, gyümölcsöket, élelmiszer-termékeket és ösztönzi ezek megvásárlását, fogyasztását. A néhány héttel ezelőtti „Ne spájzolj!”-kampányt követő új akció elsősorban a városi és vidéki háziasszonyokat szólítja meg.

A most elindított, „Én is hazait vásárolok!” elnevezésű kezdeményezéssel a kamara még inkább szeretné előtérbe helyezni a Magyarországon termelt alapanyagokból, magyarországi feldolgozóknál vagy kistermelőknél készült termékeket – ezek megvásárlásával valamennyi állampolgár tudja segíteni a járványhelyzetben nehéz helyzetbe került gazdálkodókat, előállítókat. Ezt az „együvé tartozást” szimbolizálja a kampány központi eleme, a nemzeti színű szív.

Emellett a kampány kiemelt csatornáján, a NAK Itthonról Otthonra Facebook-oldalán a kamara arra kéri a magyar termékek iránt elkötelezett látogatókat – továbbá valamennyi potenciális vásárlót –, hogy ezt az összetartozást fejezzék is ki egy-egy hozzászólással, üzenettel, saját tapasztalataik megosztásával.

A NAK a kampánnyal szeretné elérni, hogy aki még nem kötelezte el magát a magyar termékek mellett, hosszú távon emellett döntsön, és vegyen hazait, akár az élelmiszer-webáruházban, akár a közeli boltban vagy a piacon.

A közösségi médiában, online hír- és receptoldalakon, nyomtatott újságokban, magazinokban zajló kampányban a kamara bemutatja a másik oldalt, az alapanyag-termelő hazai gazdálkodókat és az élelmiszer-előállítókat is. A kampányban az élelmiszeripar valódi szereplői és a fogyasztók népszerű és hiteles képviselői (Mautner Zsófi gasztroblogger és Molnár B. Tamás szakács) is szerepelnek.

Az „Én is hazait vásárolok!” kezdeményezés a koronavírus-járvány magyarországi megjelenésekor tapasztalt pánikszerű élelmiszer-felvásárlás kapcsán indított „Ne spájzolj!” kampány folytatása. A számos kommunikációs csatornán, médiafelületen lezajlott aktivitás arra hívta fel a figyelmet, hogy a vásárlók ne kezdjenek felesleges élelmiszer-halmozásba, mert az itthoni alapanyag-termelők, előállítók, feldolgozók képesek az ország teljes lakosságát ellátni élelmiszerrel. A roham csillapodásához a kamara akciója is hozzájárulhatott.

A fogyasztóknak szóló új kampány mellett ezen héten indult el a NAK online Piactér felülete is, ami valódi segítséget jelent a kamara tagjainak ahhoz, hogy terményeiket, termékeiket minél hatékonyabb tudják értékesíteni, másodsorban hozzájárulhat ahhoz, hogy az üzletekben minél nagyobb arányban legyenek jelen a minőségi hazai termékek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 18., 12:18
Szeptember 17-től két új, összesen 200 milliárd forint értékű felhívásra pályázhatnak a vállalkozások: a feldolgozó üzemek komplex fejlesztésének támogatása kapcsán 150 milliárd forint, míg az állattartó telepek kisebb léptékű beruházásaihoz 50 milliárd forint áll rendelkezésre.
2024-09-19 00:19:00
A tavalyi átlagnál egyelőre több időt töltenek a piacon az ingatlanok, de a forgási sebesség közelít az egy évvel ezelőttihez, a panellakások esetében pedig már meg is haladja azt. Használt házat a legnehezebb eladni, de ebben a szegmensben is megállt az értékesítési idő növekedése – derül ki az Otthon Centrum országos összesítéséből.
2024-09-18 22:18:22
Az Egészségesebb Munkahelyekért Egyesület (EMEGY) partnereivel elindítja a Legfittebb Munkahely vállalatok közötti kihívást 2024. szeptember 30-án. A 7 hetes országos program célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai aktivitás és az egészséges életmód fontosságára a munkahelyeken, miközben lehetőséget biztosít a vállalatoknak, hogy megmérkőzzenek egymással a „Legfittebb Munkahely 2024” címért.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.