Stratégiai partnerségre lép az Élelmiszerbank és a Munch

2021. 03. 04., 10:45

Befektetési megállapodást kötött egymással a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Munch, az Ételmentő társadalmi vállalkozás. Az Élelmiszerbank és a Munch együttműködésének köszönhetően a vendéglátás során keletkezett ételfeleslegekhez nélkülözők is hozzájuthatnak a jövőben.

Magyarországon egyre több kezdeményezés születik arra, hogy a fenntarthatóság jegyében elősegítse az élelmiszerpazarlás csökkentését. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Munch között létrejövő stratégiai partnerség fontos mérföldkő ebben a folyamatban. 

A ​Munch gyors ütemben fejlődő, hazai fejlesztésű platform, melyen keresztül már jelenleg 160 vendéglátóhely – étterem, pékség, bolt és szálloda – értékesíti kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit több hazai településen. A vendéglátóhelyek által felkínált ételcsomagok egy része azonban, a kedvezményes ár ellenére is megmarad.

Ezek az élelmiszerek kidobásra kerülnének, pedig sok nélkülöző számára pótolhatatlan segítséget is nyújthatnának. Ebben segít az Élelmiszerbank Egyesület, ami az országos partnerszervezeti hálózatának köszönhetően el tudja érni azokat a nélkülözőket, akik szívesen elmennek a megmaradt ételadagokért.

A partnerségnek köszönhetően a Munch kiegészül egy új szociális szolgáltatással, az Élelmiszerbank pedig új forrásokat köthet be alaptevékenységébe, az élelmiszermentésbe, és így további élelmiszerekkel tudja ellátni a nélkülözőket.

„Fontosnak tartjuk, hogy támogassuk azokat a feltörekvő kezdeményezéseket, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy az élelmiszerpazarlás egyre kevésbé legyen jelen Magyarországon. A Munchcsal kötött együttműködésünk lehetőséget ad arra, hogy egy új szegmens felé induljunk el és módot találjunk rá, hogy a vendéglátásban keletkezett feleslegek is eljuthassanak a nélkülözőkhöz” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.

(Cseh Balázs 12 válaszát az Üzletem 12 kérdésére IDE KATTINTVA olvashatja.)

„Az Élelmiszerbank segítségével éppen azokhoz tudunk jó minőségű ételeket eljuttatni, akinek ez valódi segítséget jelent. A Munch alkalmazáson keresztül mostantól nem csak arra lesz lehetőség, hogy féláron együnk jó minőségű ételeket, hanem vendégül láthatjuk nélkülöző embertársainkat is. Ez az együttműködés egy fontos lépés a fenntarthatóbb és szolidárisabb vendéglátáshoz vezető úton” – mondta Wettstein Albert, a Munch társalapítója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS