Az Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat. A cél az volt, hogy feltárják: az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák átverésekkel a koronavírussal kapcsolatba hozható termékek hirdetéseiben.
A hatóságok 38 esetben találtak a koronavírussal összefüggésben megtévesztően hirdetett termékekre vonatkozó gyanús ajánlatokat vagy reklámokat – írja a Kreatív Online.
A Google például 80 millió koronavírussal összefüggő reklámot, az eBay pedig több mint 17 millió, termékre vonatkozó keresési találatot blokkolt vagy tüntetett el piacteréről, amelyek az EU fogyasztóvédelmi szabályaiba ütköztek.
Az Amazon a március 2-i állapottal összehasonlítva 77 százalékos csökkenést figyelt meg a koronavírussal összefüggő állításokkal megjelenő új termékmegjelenések heti számában.
A hatóságok a 268, mélyebb elemzésbe vont weboldal közül 206-ot jelöltek meg további, az uniós fogyasztóvédelmi szabályok megsértésével kapcsolatos vizsgálatok lefolytatására.
Bormarketing stratégia, zérótolerancia, eredetvédelem, generációváltás, szőlőtermesztés és klímavédelem, kóstolós masterclassok március 3-án, a 11. Borkonferencián.
A szén-dioxid-mentesen előállított áram túlnyomó többségét tavaly is a Paksi Atomerőműben termelték meg. Az elmúlt 10 évben a hazai villamosenergia-fogyasztás átlagosan évi 1,28 százalékkal növekedett.