Még nem késő! Még lehet nevezni a Szerethető Munkahelyek Díjra!

2019. 09. 27., 11:30

Szeptember 30-ig még nevezhetnek a cégek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg izgalmas csapat nyeremény vár a nevezőkre.

A tavalyi verseny közel 700 KKV-t és nagyvállalatot mozgatott meg, ahol a díjazottakról több, mint 20 ezer közönségszavazat döntött. Hogy miért érdemes a vállalkozásoknak nevezni a versenyre? Balogh Péter, a Szerethető Munkahelyek egyik megálmodója, a Cápák között műsorból is jól ismert angyalbefektető válaszol.

– Ugorjunk vissza a kezdetekig! Hol volt a nulladik kilométerkő a Szerethető Munkahelyek Díj életében?

– Arról beszélgettünk, hogy a DreamJo.bs felületén meg tudjuk mutatni a jó munkahelyeket, de azt feltételeztük, hogy az egész országban mindenhol és mindenféle szektorban jelen vannak. Tartottunk attól, hogy a DreamJo.bs akkori ügyfélköre túlságosan budapesti startup vagy kiscéges fókuszú, ugyanakkor a vidéki városokban, kis városokban is láttunk jó példákat, és nagyon érdekelt, hogy őket hol tudnánk elérni. Részben ebből a kíváncsiságból indult el az ötletelés. Volt egy olyan megérzésünk is, hogy nagyon sokan azért mennek el az országból, mert nem találnak jó munkát vagy frusztráltak a rossz munkahelyeken. Talán több ember maradna itthon, ha látná és tudná, hogy vannak jó példák itthon is, és a cégek ezt az előnyüket akár gazdasági előnyre is tudják váltani.

– Az első évben a verseny fő üzenete, az volt, hogy itthon is vannak alternatívák.

– Az egyik fő mottónk az volt, hogy ezt azért is csináljuk, mert szeretnénk maradni. Az első verseny eredménye nagyon fontos volt, mert tényleg megmutatta azt, amit előtte mi csak reméltünk: hogy nagyon klassz munkahelyek bárhol lehetnek az országban. És rengeteg van, tehát nem egyet kell az országban kiemelni, hanem van itt száz is, ami nagyon jó, és ahol érdemes dolgozni. El kell majd gondolkodnunk arról, hogy ezt a Top 125-ös limitet pár év múlva megemeljük-e, mert szerintem több jó munkahely van. 

– És valóban minden cégnek érdemes neveznie, kinek van létjogosultsága itt lenni?

– Aki jól bánik az alkalmazottaival, aki értelmes munkát ad nekik és emberként kezeli őket, annak mindenképp. Célunk, hogy a legszerethetőbb munkahelyek megtalálásával inspirációt nyújtsunk a többi vállalkozásnak. Manapság egyre több cégvezető ismeri fel, hogy egy cég is lehet szerethető, és ezzel aktívan foglalkoznak is, mert komoly munkaerővonzó képessége van. A verseny összehozza a munkahelyeket és az álláskeresőket, ami részben megoldást jelenthet a kínzó munkaerőhiányra.

– Mikor jön el a pillanat egy cég életében, amikor a vezetők fontosnak tartják a versenyen való részvételt?

– Szerintem igazából ma Magyarországon nagyon kevés olyan cég van, amelyiknek ne lenne valamilyen szinten munkaerő problémája, akár megtartásról, akár egy új ember megtalálásáról van szó. Ha növekszik, duplán nehéz a helyzete, mert meg kell tartania a jelenlegi csapatát és új embereket is be kell vonzania. Egyrészt, ha egy ember egyetlen munkahelyen dolgozik már évek óta, nagyon sokszor nem tudja, hogy milyen a cég megítélése, nem mindig tudja hova tenni. Fontos pillanat lehet, amikor külső forrásból pozitív visszajelzéssel találkozik, azaz mások is úgy látják alapvetően ez egy jó cég. Ez büszkévé teszi a munkavállalót, megnyugtatja és szívesebben marad ott. A már meglévő csapat megtartásában hatalmas értéke van, ami nagyban megkönnyíti a vezetők munkáját. Másrészt az új csapattagok toborzásában is segíthet. A nemzetközi statisztikák azt mutatják, hogy ha az employer brandinget jól csinálja egy cég, akkor jobb, lelkesebb, jobban teljesítő csapatot épít, ráadásul még olcsóbban is építi azt a csapatot, hiszen egy jó munkahelyre könnyebb elcsábítani valakit. Akár alacsonyabb bérrel is szívesebben csatlakoznak. Nem az az egyetlen eszköz, amivel a munkaerőpiacon harcolni lehet, hogy egyre több a fizetés, hanem egyre jobb körülményeket is kell teremteni mellette.  

– Melyek azok az alapértékek, amelyek mentén a Szerethető Munkahelyek keresi a Top 125-öt? 

– Nincs egy darab sikerrecept, hanem rengeteg módja van annak, hogy megtaláljuk azt az összhangot, amivel egy cég és az ott dolgozó emberek együtt valami többet alkotnak, mint pusztán egy munkahely. Szerintem nagyon sokféleképpen szerethetőek. Nekem az tetszett az eddigi versenyekben, hogy sok mindent megmutattak a cégek. Egészen meglepő dolgokat is tesznek azért, hogy jó munkahelyek legyenek, és akik ott dolgoznak, azok szeressék. Rengeteg módja van annak, hogy megtaláljuk azt az összhangot, amivel egy vállakozás és az ott dolgozó emberek együtt valami többet alkotnak, mint pusztán egy munkahely. Nem is igazán versenyként tekintünk rá, hanem egy lehetőségre, ahol sok kiváló KKV és nagyvállalat őszintén és kreatívan bemutatkozhat.  Ami nagyon pozitív volt még számomra, hogy egyáltalán nem igaz, hogy csak az IT szektor, a startupok, vagy csak a nemzetközi piacra dolgozó szervezetek lehetnek jó munkahelyek. Számos példát láttunk arra kisebb, de akár nagy magyar vállalkozásoknál is, hogy a cégvezető ezt komolyan veszi, és számára prioritás. Nagyon jó hangulatú csapatokat, motiváló munkahelyeket tudnak felépíteni bármelyik szektorban lokációtól és cégmérettől függetlenül. 

– Van bármilyen változás a tavalyi kampányhoz képest? Hogyan változik évről-évre a Szerethető Munkahelyek versenye? 

– Bár már az első év is egészen erősen indult, egyre többen ismerik meg, mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalról. Egyre nagyobb médiavisszhangot kapnak azok a vállalkozások, akik indulnak. Illetve egyre több emberhez jut el a híre, egyre több ember szavaz, akik a szavazás révén nagyszerű cégeket értékelnek és ezáltal megismerhetik leendő munkahelyüket is. Magának a verseny weboldalának is erős a látogatottsága, sokan nézik, böngészik és ezáltal az a cég, amelyik részt vesz ebben a versenyben, az éveken át tartó értéket tud ebből kovácsolni. Idén kiterjesztjük a verseny kereteit és már külföldi cégek is nevezhetnek, hogy a nemzetközi jó gyakorlatok is helyet kapjanak a kezdeményezésen belül. Végül zárógondolatnak: szerintem 2019-ben már nem nagyon engedheti meg magának egyik szektorban vagy méretben lévő cég sem, hogy ne legyen szerethető. Ezen minden vezetőnek dolgoznia kell, mivel a jövő már ebbe az irányba halad. Szerencsére!

Szeptember 30-ig nevezhetnek a cégek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg izgalmas csapat nyeremény és egy 25 000 forint értékű hirdetési csomag vár a nevezőkre.

A verseny részletei és a nyeremények listája elérhető a versenyweboldalán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS