Lassan javul a vállalatoknál a vezető pozícióban lévő női munkavállalók aránya

2022. 01. 25., 20:58

Az energiaszektor vezető vállalata és a legjobb európai gyakorlatokkal bíró társaság lett a Schneider Electric a férfiak és nők munkahelyi egyenlőségét vizsgáló európai jelentésben, a GDI indexben. A társaság az európai nagyvállalatok között az első 20, Franciaországban pedig az első 5 között végzett a rangsorban. A hazai érdekeltségeknél is kiemelt figyelemmel kezelik a nemek közötti egyenlőség biztosítását: egyik gyárukat már nő vezeti, a női közép-és felsővezetők aránya pedig nagyságrendileg 40-50 százalék a különböző telephelyeken. A Schneider Electric az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának globális vezető multinacionális vállalata, Magyarországon közel 2000 embert foglalkoztatnak.

A 2021-es jelentés 668 európai vállalatot vizsgált, amelyek többsége nyilvánosan jegyzett és a STOXX Europe 600-ban is szerepel. Az így kapott index (GDI) egy olyan összesített mutató, amely a nők arányát tükrözi a vizsgált társaságoknál az összes vezetői pozícióban, az igazgatótanácsokban, a végrehajtói pozíciókban és az igazgatótanácsi bizottságokban. Amikor az index 1-es értéket mutat, az azt jelenti, hogy egyenlő számban találhatóak férfiak és nők a vezetői pozíciókban.

Lassú emelkedés, kimagasló eredmény a Schneidernél

2021-ben a teljes vállalati minta átlagos GDI értéke 0,59 pont volt, ami 5 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi, 0,56-os értékhez képest. Mindössze 84 vállalat ért el 0,8-as vagy annál magasabb GDI értéket. A Schneider Electric GDI index értéke 0,92 pont, ami 0,14 ponttal magasabb, mint a 2020-ban elért eredmény.

A GDI-jelentés azt mutatja, hogy a vállalati vezetésben a változás lassú, és további intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy a nők megfelelő arányban vehessenek részt a legfelsőbb döntések meghozatalában. A Schneider Electric elkötelezett a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás előmozdítása mellett, és a 2025-ös fenntarthatósági céljai között szerepel a nők arányának növelése.

Terveik szerint 3 év múlva az újonnan felvett munkatársak fele nő lesz, a középvezetők esetében 40, a felsővezetőknél pedig 30 százalék lesz a hölgyek aránya.

Tavaly a vállalat napi irányításáért felelős igazgatótanácsa mérföldkövet ért el a nemek közötti sokszínűség terén, hiszen a tagok 44 százalékaa nő volt.

Ígéretes hazai adatok

A Schneider Electric magyarországi érdekeltségeinél is kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közötti egyenlőség biztosítására. „Másfél évvel ezelőtt hazai gyáraink és a szigetszentmiklósi logisztikai központunk vezetői kizárólag férfiak voltak, most a gyöngyösi üzemünket már nő vezeti, ott a közép- és felsővezetők mintegy fele már nő, míg a szigetszentmiklósi logisztikai központunkban ugyanebben a körben 40 százalék körül van a hölgyek aránya. Továbbra is célunk, hogy a nyitott pozíciók betöltésekor növeljük a nők számát olyan területeken is, mint például a mérnöki vagy értékesítői munkakörök” – mondta Ivanov Katalin, a Schneider Electric Zrt. HR igazgatója.

A cég tavaly decemberben a férfi-női esélyegyenlőségért aktívan dolgozó vállalatok közé került a Financial Times Diversity Leaders 2022 rangsorában is. Akkor a listán szereplő 850 társaság közül a Schneider Electric a 66. lett, saját iparágán belül pedig az ötödik.  

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS