Kocsis Csaba: Az online tér az aukciók esetében jobban működik

Kocsis Csaba: Az online tér az aukciók esetében jobban működik
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 02. 23., 10:01

Szlovákiában már sikerült teret nyernünk, 2022-ben pedig szeretnénk Csehországban és Romániában is minél több projektet tető alá hozni – mondta az Üzletemnek Kocsis Csaba, az Intergavel Aukciószervező Kft. és a Kogép Kereskedelmi Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 22. cikkében az Intergavel Aukciószervező Kft. legjeit Kocsis Csaba, a vállalat – és a Kogép Kereskedelmi Kft. tulajdonos-ügyvezetője osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Bár jó ideje az online vállalati aukciókon van nálunk a hangsúly, voltak szektorok, ahol időnként tartottunk még élő árveréseket is – a pandémia miatt azonban tavaly ezek már teljesen elmaradtak. Bevallom, én kicsit tartottam attól, hogy ez problémát okoz majd a potenciális vevők egy részének, azonban szerencsére nem lett igazam. A vásárlók kiváló digitális kompetenciákról tettek tanúbizonyságot, és a kérdéses ágazatokban is sokkal eredményesebbek voltak az internetes licitek, mint a személyes jelenlét mellett zajlók. Így aztán, bár az élő eseményeknek természetesen megvan a maguk varázsa, a jövőre nézve is fontos tapasztalat, hogy az online tér minden szempontból jobban működik.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

Mára az Intergavel is elért arra a szintre, ahol a további előrelépés elképzelhetetlen jelentős szervezetfejlesztési tevékenység nélkül. De nemcsak a fejlődés irányát kell megtalálnunk, hanem az ehhez szükséges új munkatársakat is. Márpedig, mint tudjuk, a munkaerőpiaci helyzet ezt nem teszi egyszerűvé. Mi is azt tapasztaljuk, hogy a meghirdetett állásokra egyre kevesebben jelentkeznek és még szűkebb azoknak a köre, akik valóban megfelelnek az elvárásainknak.

Az előttünk álló év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Egyrészt az előző válaszomban megfogalmazott feladatok minél jobb megoldása, másrészt tovább haladni a régiós, online aukciósházzá válás útján. Szlovákiában már sikerült teret nyernünk, 2022-ben pedig szeretnénk például Csehországban és Romániában is minél több projektet tető alá hozni. Ehhez viszont szintén fel kell kutatni a megfelelő szakembereket, „összekötő kapcsokat”.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Egy hosszú ideje tartó együttműködést említenék, vagy ha úgy tetszik: egy „folyamatos nagy dobást”. A Tesco 2011 óta számít állandó partnerünknek, ők voltak az első multi, akik bizalmat szavaztak nekünk. Azóta rendszeresen mi értékesítjük a feleslegessé vált, de a kis- és közepes vállalkozások számára még kifejezetten hasznos eszközeiket. Mostanra mintegy 65 aukciónál és összesítve körülbelül 5 millió eurónyi értékesítésnél tartunk.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Néhány hónapja rendszerhibánk volt egy kamionaukció zárásának idején, így voltak résztvevők, akik azt hitték, nyertek, pedig még ment tovább a licitálás. Emiatt végül „újra kellett játszani” az árverést, és persze sűrű elnézést kérni a megbízótól és a vevőktől is. Roppant kellemetlen volt! Aztán néhány nappal később jött az az ominózus foci BL-sorsolás, ahol a számítógépes szoftver meghibásodása miatt újra kellett sorsolni a párharcokat… Akkor azt mondtuk, ha a világ szeme láttára, az egyik legnagyobb tétre és pénzre menő eseményen is előfordulhat ilyen, akkor egyszer talán nálunk is belefér. A történet csattanója egyébként, hogy másodjára sikeresebb volt az árverés, még magasabbra kúsztak az árak, úgyhogy a megbízó, egy lízingcég, végül jobban is járt a kényszerű ismétléssel.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

2010 környékén több téren is óriási fordulatot vettünk. Akkoriban „fogytak el” a bedőlt hitelek miatt visszavett eszközért zajló árverések, így a pénzügyi szektor helyett új elsődleges megbízói kör után kellett néznünk. Ezt pedig a multinacionális vállalatok (az említett Tesco mellett például gyártók) képében találtuk meg, nekik volt ugyanis olyan eszközparkjuk, amire használtan is nagy igény mutatkozott a piacon. Ezzel lényegében párhuzamosan áthelyeztük a fókuszt az élőről az internetes aukciókra, és szintén ekkortájt önállósodtunk, azaz már nem egy világcég magyarországi irodájaként dolgoztunk. Azóta csak együttműködünk egy nagy nemzetközi szereplővel, a Maynards Europe-pal. Szóval egyszerre váltottunk fő megbízói kört, elsődleges értékesítési módszert és szervezeti formát, ami külön-külön is nagy váltás lenne egy cégnek, hát még szinte egyszerre…

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Az aukciós szoftverünk sok funkcióra alkalmas, de szeretnénk újakkal is bővíteni. Ezek olyan feladatokat érintenek, például a logisztikai háttérnél, amiket egyelőre munkatársak végeznek, de lehetne őket automatizálni. Vizsgáljuk például egy, a fuvarozó, szállítmányozó cégeknél használt, csomagkövető megoldás bevezetésének lehetőségét, amivel jobban rálátnánk arra, elszállították-e a vevők az elkelt tételeket. Minél több folyamatot szeretnénk „analógról digitálisra” átállítani, mert ezzel a saját munkánkat is megkönnyítenénk, és a partnereinknek nyújtott szolgáltatásunk színvonalát is tovább növelnénk.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Egy állandó „összetevőt” emelnék ki, mégpedig a marketinget. Bár sokat léptünk előre ilyen téren, azért egyelőre még nem ismert annyira a tevékenységünk, hogy ha egy cégnek eladó vagyontárgyai vannak (vagy épp beszerezne valamit), akkor automatikusan gondoljon az online aukció lehetőségére is. Éppen ezért nekünk folyamatosan és sokat kell költenünk arra, hogy megtaláljuk a potenciális megbízókat, megismertessük velük az online árverés és a saját szolgáltatásunk előnyeit, majd pedig az induló aukciókhoz felkutassuk a lehetséges vevőket. A „láthatóság” elérése sok erőfeszítést és a büdzsénk arányában nagy költségeket igényel, főként, hogy nem ritkán a régiós-, az európai vagy akár a világpiacon is hirdetjük az aukciókat, ahol még több pénzt kell otthagyni, hogy legyen valós eredmény.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A munkaerőre. Elsőre talán közhelyesnek hangzik, de szerintem sok cégvezető egyetért velem, ha azt mondom, a jó munkavállalónál kevés nagyobb érték létezik manapság. Éppen ezért semmiképp sem szeretnénk sajnálni a pénzt arra, hogy megtaláljuk a jól képzett, elhivatott kollégákat, majd valódi megbecsülést tükröző, motiváló bérekkel és ösztönzőkkel meg is tartsuk őket. Emellett nem szabad spórolni azokon a képzéseken sem, amelyek fejlesztik a dolgozókat vagy a csapat egészét.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Tudni kell, hogy a magyar online vállalati aukciós piacon a fő riválisaink rendre nagy, külföldi cégek néhány fős hazai kirendeltségei. Hozzájuk képest a legfőbb erősségünk, hogy nemcsak nagy létszámú, hanem jelentős „helyismerettel bíró”, önálló mozgásterű csapatunk van, így mindig megtaláljuk a megbízóink számára leginkább testhezálló megoldásokat. Amikor lassan már két évtizede elkezdtük a munkát – mint említettem, még egy nemzetközi szereplő itthoni „fiókvállalataként” – még mi is nemzetközi sztenderdeket próbáltunk „ráhúzni” a hazai együttműködésekre. Aztán szép lassan rájöttünk, hogy amit a legtöbben keresnek, az a rugalmasság, amit ma leginkább tőlünk kapnak meg. Mindenkinek egyedi kondíciókat és a saját igényei szerint alakított szerződést kínálunk, így aztán, ahogy nincs két egyforma megbízó, úgy lényegében nekünk sincs két egyforma megállapodásunk.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Egyrészt 10 évvel ezelőtt még sokkal nagyobb pontossággal lehetett előre jelezni, mely szektorok fognak szárnyalni és melyek kerülnek esetleg bajba, ami nekünk a potenciális eladók és vevők miatt fontos információ. A gazdasági élet változásai viszont mostanra annyira felgyorsultak, amit már szinte lehetetlen kiszámítani. Másfelől, és ez szintén alapjaiban érinti a tevékenységünket: a különböző támogatási rendszerek képesek nagyon befolyásolni a piaci árakat. A fontos szegmensünknek számító mezőgazdaság például Magyarországon nemzetközi viszonylatban is kifejezetten támogatott, emiatt egy gazda kétszer is meggondolja, vegyen-e jó állapotú, használt gépet vagy inkább egy pályázat segítségével újat próbáljon beszerezni. Egy szlovákiai cég esetén viszont már más a helyzet. Az aukciók tervezésekor tehát erre is figyelnünk kell, amikor a kikiáltási árakat meghatározzuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS