Kocsis Csaba: Az online tér az aukciók esetében jobban működik

Kocsis Csaba: Az online tér az aukciók esetében jobban működik
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 02. 23., 10:01

Szlovákiában már sikerült teret nyernünk, 2022-ben pedig szeretnénk Csehországban és Romániában is minél több projektet tető alá hozni – mondta az Üzletemnek Kocsis Csaba, az Intergavel Aukciószervező Kft. és a Kogép Kereskedelmi Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 22. cikkében az Intergavel Aukciószervező Kft. legjeit Kocsis Csaba, a vállalat – és a Kogép Kereskedelmi Kft. tulajdonos-ügyvezetője osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Bár jó ideje az online vállalati aukciókon van nálunk a hangsúly, voltak szektorok, ahol időnként tartottunk még élő árveréseket is – a pandémia miatt azonban tavaly ezek már teljesen elmaradtak. Bevallom, én kicsit tartottam attól, hogy ez problémát okoz majd a potenciális vevők egy részének, azonban szerencsére nem lett igazam. A vásárlók kiváló digitális kompetenciákról tettek tanúbizonyságot, és a kérdéses ágazatokban is sokkal eredményesebbek voltak az internetes licitek, mint a személyes jelenlét mellett zajlók. Így aztán, bár az élő eseményeknek természetesen megvan a maguk varázsa, a jövőre nézve is fontos tapasztalat, hogy az online tér minden szempontból jobban működik.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

Mára az Intergavel is elért arra a szintre, ahol a további előrelépés elképzelhetetlen jelentős szervezetfejlesztési tevékenység nélkül. De nemcsak a fejlődés irányát kell megtalálnunk, hanem az ehhez szükséges új munkatársakat is. Márpedig, mint tudjuk, a munkaerőpiaci helyzet ezt nem teszi egyszerűvé. Mi is azt tapasztaljuk, hogy a meghirdetett állásokra egyre kevesebben jelentkeznek és még szűkebb azoknak a köre, akik valóban megfelelnek az elvárásainknak.

Az előttünk álló év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Egyrészt az előző válaszomban megfogalmazott feladatok minél jobb megoldása, másrészt tovább haladni a régiós, online aukciósházzá válás útján. Szlovákiában már sikerült teret nyernünk, 2022-ben pedig szeretnénk például Csehországban és Romániában is minél több projektet tető alá hozni. Ehhez viszont szintén fel kell kutatni a megfelelő szakembereket, „összekötő kapcsokat”.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Egy hosszú ideje tartó együttműködést említenék, vagy ha úgy tetszik: egy „folyamatos nagy dobást”. A Tesco 2011 óta számít állandó partnerünknek, ők voltak az első multi, akik bizalmat szavaztak nekünk. Azóta rendszeresen mi értékesítjük a feleslegessé vált, de a kis- és közepes vállalkozások számára még kifejezetten hasznos eszközeiket. Mostanra mintegy 65 aukciónál és összesítve körülbelül 5 millió eurónyi értékesítésnél tartunk.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Néhány hónapja rendszerhibánk volt egy kamionaukció zárásának idején, így voltak résztvevők, akik azt hitték, nyertek, pedig még ment tovább a licitálás. Emiatt végül „újra kellett játszani” az árverést, és persze sűrű elnézést kérni a megbízótól és a vevőktől is. Roppant kellemetlen volt! Aztán néhány nappal később jött az az ominózus foci BL-sorsolás, ahol a számítógépes szoftver meghibásodása miatt újra kellett sorsolni a párharcokat… Akkor azt mondtuk, ha a világ szeme láttára, az egyik legnagyobb tétre és pénzre menő eseményen is előfordulhat ilyen, akkor egyszer talán nálunk is belefér. A történet csattanója egyébként, hogy másodjára sikeresebb volt az árverés, még magasabbra kúsztak az árak, úgyhogy a megbízó, egy lízingcég, végül jobban is járt a kényszerű ismétléssel.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

2010 környékén több téren is óriási fordulatot vettünk. Akkoriban „fogytak el” a bedőlt hitelek miatt visszavett eszközért zajló árverések, így a pénzügyi szektor helyett új elsődleges megbízói kör után kellett néznünk. Ezt pedig a multinacionális vállalatok (az említett Tesco mellett például gyártók) képében találtuk meg, nekik volt ugyanis olyan eszközparkjuk, amire használtan is nagy igény mutatkozott a piacon. Ezzel lényegében párhuzamosan áthelyeztük a fókuszt az élőről az internetes aukciókra, és szintén ekkortájt önállósodtunk, azaz már nem egy világcég magyarországi irodájaként dolgoztunk. Azóta csak együttműködünk egy nagy nemzetközi szereplővel, a Maynards Europe-pal. Szóval egyszerre váltottunk fő megbízói kört, elsődleges értékesítési módszert és szervezeti formát, ami külön-külön is nagy váltás lenne egy cégnek, hát még szinte egyszerre…

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Az aukciós szoftverünk sok funkcióra alkalmas, de szeretnénk újakkal is bővíteni. Ezek olyan feladatokat érintenek, például a logisztikai háttérnél, amiket egyelőre munkatársak végeznek, de lehetne őket automatizálni. Vizsgáljuk például egy, a fuvarozó, szállítmányozó cégeknél használt, csomagkövető megoldás bevezetésének lehetőségét, amivel jobban rálátnánk arra, elszállították-e a vevők az elkelt tételeket. Minél több folyamatot szeretnénk „analógról digitálisra” átállítani, mert ezzel a saját munkánkat is megkönnyítenénk, és a partnereinknek nyújtott szolgáltatásunk színvonalát is tovább növelnénk.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Egy állandó „összetevőt” emelnék ki, mégpedig a marketinget. Bár sokat léptünk előre ilyen téren, azért egyelőre még nem ismert annyira a tevékenységünk, hogy ha egy cégnek eladó vagyontárgyai vannak (vagy épp beszerezne valamit), akkor automatikusan gondoljon az online aukció lehetőségére is. Éppen ezért nekünk folyamatosan és sokat kell költenünk arra, hogy megtaláljuk a potenciális megbízókat, megismertessük velük az online árverés és a saját szolgáltatásunk előnyeit, majd pedig az induló aukciókhoz felkutassuk a lehetséges vevőket. A „láthatóság” elérése sok erőfeszítést és a büdzsénk arányában nagy költségeket igényel, főként, hogy nem ritkán a régiós-, az európai vagy akár a világpiacon is hirdetjük az aukciókat, ahol még több pénzt kell otthagyni, hogy legyen valós eredmény.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A munkaerőre. Elsőre talán közhelyesnek hangzik, de szerintem sok cégvezető egyetért velem, ha azt mondom, a jó munkavállalónál kevés nagyobb érték létezik manapság. Éppen ezért semmiképp sem szeretnénk sajnálni a pénzt arra, hogy megtaláljuk a jól képzett, elhivatott kollégákat, majd valódi megbecsülést tükröző, motiváló bérekkel és ösztönzőkkel meg is tartsuk őket. Emellett nem szabad spórolni azokon a képzéseken sem, amelyek fejlesztik a dolgozókat vagy a csapat egészét.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Tudni kell, hogy a magyar online vállalati aukciós piacon a fő riválisaink rendre nagy, külföldi cégek néhány fős hazai kirendeltségei. Hozzájuk képest a legfőbb erősségünk, hogy nemcsak nagy létszámú, hanem jelentős „helyismerettel bíró”, önálló mozgásterű csapatunk van, így mindig megtaláljuk a megbízóink számára leginkább testhezálló megoldásokat. Amikor lassan már két évtizede elkezdtük a munkát – mint említettem, még egy nemzetközi szereplő itthoni „fiókvállalataként” – még mi is nemzetközi sztenderdeket próbáltunk „ráhúzni” a hazai együttműködésekre. Aztán szép lassan rájöttünk, hogy amit a legtöbben keresnek, az a rugalmasság, amit ma leginkább tőlünk kapnak meg. Mindenkinek egyedi kondíciókat és a saját igényei szerint alakított szerződést kínálunk, így aztán, ahogy nincs két egyforma megbízó, úgy lényegében nekünk sincs két egyforma megállapodásunk.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Egyrészt 10 évvel ezelőtt még sokkal nagyobb pontossággal lehetett előre jelezni, mely szektorok fognak szárnyalni és melyek kerülnek esetleg bajba, ami nekünk a potenciális eladók és vevők miatt fontos információ. A gazdasági élet változásai viszont mostanra annyira felgyorsultak, amit már szinte lehetetlen kiszámítani. Másfelől, és ez szintén alapjaiban érinti a tevékenységünket: a különböző támogatási rendszerek képesek nagyon befolyásolni a piaci árakat. A fontos szegmensünknek számító mezőgazdaság például Magyarországon nemzetközi viszonylatban is kifejezetten támogatott, emiatt egy gazda kétszer is meggondolja, vegyen-e jó állapotú, használt gépet vagy inkább egy pályázat segítségével újat próbáljon beszerezni. Egy szlovákiai cég esetén viszont már más a helyzet. Az aukciók tervezésekor tehát erre is figyelnünk kell, amikor a kikiáltási árakat meghatározzuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-10-06 19:22:00
Október 6-án lkezdődött a 19. Budapest Design Week. A központi kiállításnak, illetve számos programnak helyet adó Néprajzi Múzeum mellett Budapesten és több vidéki városban mintegy 150 program várja az érdeklődőket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

Világszerte egyre erőteljesebb trend az állati eredetű élelmiszerek fogyasztásának csökkentése, azaz az átállás – teljes egészében vagy részben – a növényi eredetű táplálkozásra.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS