Így újult meg a német vezető gazdasági napilap

2018. 11. 29., 09:00

A német Handelsblatt két évvel ezelőtti megújulásával bebizonyította, hogy egy gazdasági napilap is lehet olvasmányos és letisztult.

A Handelsblatt 1946-os alapítása óta a legnagyobb példányszámú gazdasági napilap Németországban. A kiadó egyrészt a 70-es években felvásárolta az Industriekurier című konkurens lapot, másrészt 1999 óta működnek együtt az amerikai Dow Jones Kiadóvállalattal, amihez egyébként a The Wall Street Journal is tartozik. Jelenleg világszerte több mint kétszáz újságíró dolgozik a lapnak.

A megújulás során a Handelsblattnál a fő szempont az volt, hogy napról-napra letisztult formában, a “storytelling” eszközeivel magyarázzák el a gazdasági és üzleti történéseket – írja a Kreatív Online.

A főszerkesztő szerint az olvasó egy napilaptól nem hírözönt vár, hiszen azt ma megkapja a híroldalakon, hanem hogy vezessék őket az információk között.

Mindehhez sokkal kevesebb betűt, minden oldalra jutó grafikont, infografikát használnak.

A Handelsblatt.com is ugyanolyan letisztult layouttal rendelkezik, mint az újság, a kiadó viszont a megújulás során inkább az applikációra koncentrált és nem a klasszikus online, desktopot felületre.

A cikkeket mozgó grafikonok és infografikák egészítik ki, de a mobiltelefonos alkalmazás egyik legnagyobb újítása, hogy a napilap (fizetősen) letölthető az appra.

A megújulás során a rendezvényeikre is nagyobb hangsúlyt fektettek: olvasói találkozókat szerveznek, hogy egy-egy témát megvitassanak. Mindezek mellett klasszikusabb nagyszabású konferenciákat is tartanak.

A megújulás úgy tűnik, bejött: 2018 második negyedévében újra 130 ezres eladott példányszám fölé emelkedett a napilap.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS