Így térhet magához a használtautó-piac Magyarországon

2020. 05. 28., 13:45

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások lépcsőzetes feloldásával párhuzamosan újranyitottak az autókereskedések, ezzel párhuzamosan a vásárlók érdeklődése is fokozatosan visszatér a használtautó-piacon. A JóAutók.hu autós portálon a mélypontot jelentő március harmadik hetére 55 százalékra csökkent az érdeklődők száma február végéhez képest, a múlt héten viszont ez az arány már ismét 83 százalékon állt.

„A májusi érdeklődők ráadásul (részben azért, mert egy részük számára a vásárlás egyre sürgetőbbé válik) a korábbinál jóval tudatosabban keresnek, ami abból is látszik, hogy a hirdetések nyomán indított telefonhívások száma május közepére már elérte a február végi „normál időszakban” regisztrált értéket is – mondja Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

A használtautó-hirdetési portál az érdeklődők autóvásárlási szándékát az elmúlt napokban részletes kutatással is felmérte. A beérkező mintegy 6000 válasz alapján kiderült, hogy a vírushelyzet ellenére 46 százalékuk egy hónapon belül szeretne autót vásárolni. Ma már csupán alig negyedük ítéli közepesen vagy nagyon kockázatosnak meglátogatni az autókereskedéseket, és 26 százalékuk már legalább egy telephelyet személyesen fel is keresett ebben az időszakban.

Az autóvásárlást tervező válaszadók 51 százaléka jelezte, hogy a vételt nem kívánja elhalasztani a koronavírus miatt. 28 százalék szerint 1-3 hónappal tolódik majd az új jármű beszerzése, míg 21 százaléknyian tudnak akár féléves csúszást is elképzelni eredeti terveikhez képest. A hosszabb halasztás nagyobb arányban a közepes értékű (2-5 millió forint között elérhető) használt autót beszerezni kívánók körében merült fel, míg az 1 millió alatti értékű autót keresők zöme ugyanúgy legfeljebb egy hónappal tolná ki a beszerzést, mint a 8 millió forint feletti kategóriában érdeklődők.

Érezhető javulás majd csak a júniusra vonatkozó statisztikákban várható

Noha mára az autókereskedések 99 százaléka ismét teljes nyitvatartási időben üzemel, és az érdeklődők is aktivizálták magukat, a hazai autópiac csak fokozatosan épül majd újra.

„Annak ellenére, hogy a korlátozások egy részét május folyamán feloldották, könnyen elképzelhető, hogy a májusi adatokban még nem tapasztalunk majd érdemi javulást sem az új-, sem használtautó-piacon – jelzi az JóAutók.hu vezérigazgatója. –  Az újautó-átírások átfutása ugyanis még raktáron lévő példányok esetében is több napos folyamat, a raktárkészletek pedig a termelés világszintű leállása miatt megcsappantak, azokat csak folyamatosan lesznek képesek a márkakereskedők újra feltölteni. A használt autók piacát ugyanakkor a határon átlépő magánforgalom továbbra is fennálló zárlata korlátozza: jóval kevesebb használt jármű érkezik külföldről, ami folyamatosan apasztja a meglévő kínálatot.”

Áprilisban, a koronavírus miatti korlátozások által érintett első teljes hónapban az újautó-piacon mindössze 6 251 személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami 50 százalékos visszaesést jelent a tavaly áprilisi 12 421 értékesített autóhoz képest.

Ugyanebben a hónapban 7 589 import személyautó került hazai forgalomba, ami a tavaly áprilisi értéknek mindössze 57 százaléka. A használt autók belföldi adásvétele során 37 430 átírást rögzítettek, ami 43 százalékos csökkenés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS