Így térhet magához a használtautó-piac Magyarországon

2020. 05. 28., 13:45

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások lépcsőzetes feloldásával párhuzamosan újranyitottak az autókereskedések, ezzel párhuzamosan a vásárlók érdeklődése is fokozatosan visszatér a használtautó-piacon. A JóAutók.hu autós portálon a mélypontot jelentő március harmadik hetére 55 százalékra csökkent az érdeklődők száma február végéhez képest, a múlt héten viszont ez az arány már ismét 83 százalékon állt.

„A májusi érdeklődők ráadásul (részben azért, mert egy részük számára a vásárlás egyre sürgetőbbé válik) a korábbinál jóval tudatosabban keresnek, ami abból is látszik, hogy a hirdetések nyomán indított telefonhívások száma május közepére már elérte a február végi „normál időszakban” regisztrált értéket is – mondja Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

A használtautó-hirdetési portál az érdeklődők autóvásárlási szándékát az elmúlt napokban részletes kutatással is felmérte. A beérkező mintegy 6000 válasz alapján kiderült, hogy a vírushelyzet ellenére 46 százalékuk egy hónapon belül szeretne autót vásárolni. Ma már csupán alig negyedük ítéli közepesen vagy nagyon kockázatosnak meglátogatni az autókereskedéseket, és 26 százalékuk már legalább egy telephelyet személyesen fel is keresett ebben az időszakban.

Az autóvásárlást tervező válaszadók 51 százaléka jelezte, hogy a vételt nem kívánja elhalasztani a koronavírus miatt. 28 százalék szerint 1-3 hónappal tolódik majd az új jármű beszerzése, míg 21 százaléknyian tudnak akár féléves csúszást is elképzelni eredeti terveikhez képest. A hosszabb halasztás nagyobb arányban a közepes értékű (2-5 millió forint között elérhető) használt autót beszerezni kívánók körében merült fel, míg az 1 millió alatti értékű autót keresők zöme ugyanúgy legfeljebb egy hónappal tolná ki a beszerzést, mint a 8 millió forint feletti kategóriában érdeklődők.

Érezhető javulás majd csak a júniusra vonatkozó statisztikákban várható

Noha mára az autókereskedések 99 százaléka ismét teljes nyitvatartási időben üzemel, és az érdeklődők is aktivizálták magukat, a hazai autópiac csak fokozatosan épül majd újra.

„Annak ellenére, hogy a korlátozások egy részét május folyamán feloldották, könnyen elképzelhető, hogy a májusi adatokban még nem tapasztalunk majd érdemi javulást sem az új-, sem használtautó-piacon – jelzi az JóAutók.hu vezérigazgatója. –  Az újautó-átírások átfutása ugyanis még raktáron lévő példányok esetében is több napos folyamat, a raktárkészletek pedig a termelés világszintű leállása miatt megcsappantak, azokat csak folyamatosan lesznek képesek a márkakereskedők újra feltölteni. A használt autók piacát ugyanakkor a határon átlépő magánforgalom továbbra is fennálló zárlata korlátozza: jóval kevesebb használt jármű érkezik külföldről, ami folyamatosan apasztja a meglévő kínálatot.”

Áprilisban, a koronavírus miatti korlátozások által érintett első teljes hónapban az újautó-piacon mindössze 6 251 személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami 50 százalékos visszaesést jelent a tavaly áprilisi 12 421 értékesített autóhoz képest.

Ugyanebben a hónapban 7 589 import személyautó került hazai forgalomba, ami a tavaly áprilisi értéknek mindössze 57 százaléka. A használt autók belföldi adásvétele során 37 430 átírást rögzítettek, ami 43 százalékos csökkenés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 10:10:00
A műszaki alkatrészekben található fém- és aranytartalom visszanyerése fontos feladata (lenne) az elektronikai hulladékkezelőknek világszerte, ugyanakkor az eljárás - például az arany esetében - nagyon környezetkárosító anyagokat igényel. Vagy legalábbis igényelt eddig. Kiderült, hogy egy élelmiszeripari melléktermék is alkalmas rá.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS