Így térhet magához a használtautó-piac Magyarországon

2020. 05. 28., 13:45

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások lépcsőzetes feloldásával párhuzamosan újranyitottak az autókereskedések, ezzel párhuzamosan a vásárlók érdeklődése is fokozatosan visszatér a használtautó-piacon. A JóAutók.hu autós portálon a mélypontot jelentő március harmadik hetére 55 százalékra csökkent az érdeklődők száma február végéhez képest, a múlt héten viszont ez az arány már ismét 83 százalékon állt.

„A májusi érdeklődők ráadásul (részben azért, mert egy részük számára a vásárlás egyre sürgetőbbé válik) a korábbinál jóval tudatosabban keresnek, ami abból is látszik, hogy a hirdetések nyomán indított telefonhívások száma május közepére már elérte a február végi „normál időszakban” regisztrált értéket is – mondja Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

A használtautó-hirdetési portál az érdeklődők autóvásárlási szándékát az elmúlt napokban részletes kutatással is felmérte. A beérkező mintegy 6000 válasz alapján kiderült, hogy a vírushelyzet ellenére 46 százalékuk egy hónapon belül szeretne autót vásárolni. Ma már csupán alig negyedük ítéli közepesen vagy nagyon kockázatosnak meglátogatni az autókereskedéseket, és 26 százalékuk már legalább egy telephelyet személyesen fel is keresett ebben az időszakban.

Az autóvásárlást tervező válaszadók 51 százaléka jelezte, hogy a vételt nem kívánja elhalasztani a koronavírus miatt. 28 százalék szerint 1-3 hónappal tolódik majd az új jármű beszerzése, míg 21 százaléknyian tudnak akár féléves csúszást is elképzelni eredeti terveikhez képest. A hosszabb halasztás nagyobb arányban a közepes értékű (2-5 millió forint között elérhető) használt autót beszerezni kívánók körében merült fel, míg az 1 millió alatti értékű autót keresők zöme ugyanúgy legfeljebb egy hónappal tolná ki a beszerzést, mint a 8 millió forint feletti kategóriában érdeklődők.

Érezhető javulás majd csak a júniusra vonatkozó statisztikákban várható

Noha mára az autókereskedések 99 százaléka ismét teljes nyitvatartási időben üzemel, és az érdeklődők is aktivizálták magukat, a hazai autópiac csak fokozatosan épül majd újra.

„Annak ellenére, hogy a korlátozások egy részét május folyamán feloldották, könnyen elképzelhető, hogy a májusi adatokban még nem tapasztalunk majd érdemi javulást sem az új-, sem használtautó-piacon – jelzi az JóAutók.hu vezérigazgatója. –  Az újautó-átírások átfutása ugyanis még raktáron lévő példányok esetében is több napos folyamat, a raktárkészletek pedig a termelés világszintű leállása miatt megcsappantak, azokat csak folyamatosan lesznek képesek a márkakereskedők újra feltölteni. A használt autók piacát ugyanakkor a határon átlépő magánforgalom továbbra is fennálló zárlata korlátozza: jóval kevesebb használt jármű érkezik külföldről, ami folyamatosan apasztja a meglévő kínálatot.”

Áprilisban, a koronavírus miatti korlátozások által érintett első teljes hónapban az újautó-piacon mindössze 6 251 személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami 50 százalékos visszaesést jelent a tavaly áprilisi 12 421 értékesített autóhoz képest.

Ugyanebben a hónapban 7 589 import személyautó került hazai forgalomba, ami a tavaly áprilisi értéknek mindössze 57 százaléka. A használt autók belföldi adásvétele során 37 430 átírást rögzítettek, ami 43 százalékos csökkenés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS