Hol bukkanhatnak fel a NAV revizorai május közepén?

2024. 05. 12., 08:45

Az ADÓtraffipax friss bejegyzéseiből kiderül, hogy hol és kik számíthatnak nagyobb valószínűséggel operatív ellenőrzésre a május 13-án kezdődő héten.

Kiemelt ellenőrzési témakörök

A NAV 2024-re a rendelkezésére álló adatvagyon felhasználásával, célzott kockázatelemzéssel és a gazdasági folyamatokhoz igazodva határozta meg az ellenőrzések irányát. A NAV az ellenőrzések típusát az adózók magatartásának függvényében választja meg; kiemelt figyelmet kap idén az adózói adatszolgáltatások adathelyességének biztosítása. Az ellenőrzési tervről részletesen ezekben a cikkekben olvashat:
– Kik kerülnek a NAV célkeresztjébe 2024-ben?
– Mire számíthatnak a kiemelt és a legnagyobb adózók 2024-ben?
– Egy lépéssel a piac előtt jár az adóhatóság
– A jogkövetés támogatása és adatelemzés: a NAV 2024-es ellenőrzési terve

Dél-Budapest

A NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai májustól a szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél ellenőrzik a tevékenységük bejelentését, a számla- és nyugtaadást, az online pénztárgépek használatának, valamint az alkalmazottak foglalkoztatásának szabályszerűségét.

Kelet-Budapest

A NAV Kelet-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 13. és 17. között ellenőrzik a távol-keleti termékek árusítóit, piacokat, bevásárlóközpontokat és éttermeket. Az ellenőrök a számla- és nyugtaadást, a foglalkoztatottak bejelentését, az online pénztárgépek használatát, a jövedéki termékeket, valamint az áruk eredetét vizsgálják.

Bács-Kiskun vármegye

A NAV Bács-Kiskun Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 15-én Szabadszálláson és Izsákon ellenőrzik a számla- és nyugtaadást, az online pénztárgépek használatának szabályszerűségét, az – alkalmazottak bejelentését, majd nyomon követik a bevételek alakulását a pénztárgépek adatai alapján.
A vármegyei szoláriumok és egyéb, fizikai-közérzetjavító szolgáltatók egész májusban számíthatnak ellenőrzésre.

Baranya vármegye

A NAV baranyai munkatársai május 13. és 19. között
– kedden Mohácson, az italboltokat,
– szerdán Pécsett a Pláza üzleteit,
– pénteken pedig szintén Pécsett, a vitamin-és étrendkiegészítő boltokat
ellenőrzik. Ellenőrzésre számíthatnak a vármegye területén árusító szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítők is. Az ellenőrök vizsgálják a nyugta- és számlaadást, az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetését, az alkalmazottak bejelentését, a jövedéki termékek értékesítését, valamint a forgalmazott áruk eredetét is.
A vármegye ipari parkjaiban és nagykereskedelmi bázisain a hét bármely napján megjelenhetnek a hivatal munkatársai, ahol a dolgozók bejelentését, és a foglalkoztatás egyéb szabályainak a betartását ellenőrzik.

Békés vármegye

Május 13. és 18. között a NAV Békés Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai a gyógynövény -és bioboltokban a nyugta- és számlaadást, valamint a foglalkoztatottak bejelentését ellenőrzik.

Győr-Moson-Sopron vármegye

A NAV Győr-Moson-Sopron Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai április 28. és május 31. között a szezonális gyümölcsöket és zöldségeket árusító vállalkozásokat ellenőrzik. A revizorok a nyugta- és számlaadást, az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetését és az alkalmazottak bejelentését is vizsgálják.

Fejér vármegye

A NAV Fejér Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 10. és 31. között a szezonális zöldséget és gyümölcsöt értékesítőknél ellenőrzik a számla- és nyugtaadást, az online pénztárgépek használatának szabályszerűségét, az alkalmazottak bejelentését, valamint az áruk eredetét.

Hajdú-Bihar vármegye

A NAV Hajdú-Bihar Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 15-én a vármegyei építkezéseken ellenőrzik a szabályszerű foglalkoztatást.

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

A NAV Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai április 29. és május 31. között a szezonális zöldség- és gyümölcstermesztőket, valamint a vendéglátás tevékenységet végző vállalkozásokat ellenőrzik. A revizorok a számla és nyugtaadást, a foglalkoztatás szabályszerűségét, valamint a pénztárgéppel kapcsolatos szabályok betartását vizsgálják.

Komárom-Esztergom vármegye

A NAV Komárom-Esztergom Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 13. és 17. között a hentesüzleteket ellenőrzik. Az adóellenőrök vizsgálják a nyugta- és számlaadást, az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetését és az alkalmazottak bejelentését. A közzétett információ nem zárja ki, hogy máshol is lehetnek ellenőrzések.

Nógrád vármegye

A NAV Nógrád Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága 2024. május 13. és 17. között az alábbiak szerint tervez helyszíni ellenőrzéseket:
– május 13. hétfő: Balassagyarmati járás
– május 14. kedd: Pásztói járás
– május 15. szerda: Salgótarjáni járás
– május 16. csütörtök: Rétsági járás
– május 17. péntek: Szécsényi járás
A revizorok az alkalmazottak bejelentését, a forgalmazott áruk eredetét, a számla- és nyugtaadást, valamint az online pénztárgép használatának szabályszerűségét vizsgálják a fagylaltozókban. Az online pénztárgépekhez kapcsolódóan ellenőrzik továbbá a tényleges és a bizonylatolt készpénzkészlet egyezőségét, illetőleg a megfelelő áfakulcs használatát.

Pest vármegye

A NAV Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai április 10. és május 31. között a kertészeteket, szezonálisgyümölcs-árusokat ellenőrzik. A revizorok a számla- és nyugtaadást, a foglalkoztatás szabályszerűségét és az online pénztárgéppel kapcsolatos szabályok betartását vizsgálják, valamint a foglalkoztatottak társadalombiztosítási bejelentését.

Somogy vármegye

A NAV Somogy Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának adóellenőrei a 20. héten a szezonálisgyümölcsöt és -zöldséget, valamint palántákat értékesítőknél, az építkezéseken és a vendéglátóhelyeken ellenőriznek. A NAV munkatársai ellenőrzik még az online piactereket és a jövedéki termékeket is. A vizsgálatok a vármegye teljes területét érintik. A nyugta- és számlaadást, a pénztárgépekkel kapcsolatos előírások betartását, a nyilvántartások vezetését, a forgalmazott áruk eredetét, valamint a foglalkoztatottak bejelentésének szabályszerűségét is vizsgálják a revizorok.

Tolna vármegye

A NAV Tolna Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 13. és 17. között a piacokat és a közterületen értékesítőket ellenőrzik. A revizorok vizsgálják a nyugta- és számlaadást, a foglalkoztatás szabályszerűségét, a jövedéki szabályok betartását és az árukészletek eredetét. Az ellenőrzések várható helyszínei:
– május 13. hétfő: Dunaföldvár
– május 14. kedd: Szekszárd
– május 15. szerda: Tamási
– május 16. csütörtök: Tolna
– május 17. péntek: Paks

Zala vármegye

A NAV Zala Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai május 13. és június 10. között a szezonáliszöldség- és gyümölcskereskedőknél, a palántákat értékesítőknél, valamint az építőipari vállalkozásoknál ellenőriznek. A revizorok a számla- és nyugtaadást, az alkalmazottak bejelentését, az online pénztárgépek szabályszerű használatát vizsgálják.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS