Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans

Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 20., 09:12

Újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáit megoldani. Az új idők új megoldásokat követelnek, ennek mi is a részesei vagyunk – mondta az Üzletemnek Honosiné Máhr Ágnes, a Ho-Máhr Trans ügyvezetője, pénzügyi és szakmai vezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 27. cikkében a Ho-Máhr Trans Fuvarozási, Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft. legjeit Honosiné Máhr Ágnes osztja meg az olvasóval, aki a cégvezetés mellett a VOSZ Komárom-Esztergom megyei szervezetének elnökségi tagjaként is dolgozik.

 

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A Covid-19 okozta utóhatások nem tűntek el. A különböző országokban eltérő ütemezéssel bekövetkező leállások, a kereslet és kínálat korábban megszokott egyensúlyának felborulását eredményezték. Osztjuk azt a meggyőződést, hogy a jövőben újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáihoz állni. Az új idők új megoldásokat követelnek, aminek mi is a részei vagyunk. A legnagyobb tanulság az állandó változás, amely komoly megpróbáltatást jelent mindnyájunknak, ugyanakkor kedvező lehetőségeket is adhat.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Idén újabb kihívás érte a fuvarozói szektorunkat: a 2008-2009-es világválság, majd a Covid-világjárvány után az ukrajnai háború. A 2008-2009-es pénzügyi válság előtt a közúti árutovábbítási engedélyek száma 9941 darab volt Magyarországon, ám a krízis végére ez a szám 40 százalékkal csökkent. A kiesett 40 százaléknak csak a 13 százaléka tudott visszakerülni a szektorba és tudta folytatni a munkát. Elkötelezett hívei vagyunk a fejlődésnek és az „előre menekülésnek”, ezért az idei év célkitűzése volt az ISO 9001és 14001 tanúsítvány kiépítése. Célunk volt a céget átláthatóbbá tenni, és nem utolsó szempont a szélesebb körű tendereken való indulás lehetőség. Hatékonyságunk növelésével az eredményesség is pontosan mérhető. A minőségi és környezetirányítási rendszer kiépítése megváltoztatta a gondolkodásunkat, így az esetleges kockázatokra felkészülten és rövid időn belül reagálunk. Mindezek kialakítása már az alapoknál kezdődik. A cég elköteleződése a minőség biztosítása mellett eddig sem volt kérdés, hiszen 2011-ben bevezettük az Engedélyezett Gazdálkodó Rendszert (AEO), amelyet a mai napig működtetünk.  Az ISO 14 001 a környezetirányítási rendszer szabványaként ismert, ami elengedhetetlen a klímaváltozás szempontjából. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy munkán során a lehető legkisebb mértékben szennyezzük a környezetet.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Ho-Máhr Trans Kft. a kezdetektől fogva az expressz fuvarozásra épült 3,5 tonnás furgonjaival. Partnereink számára híresek voltunk és mind a mai napig azok vagyunk, hogy megbízhatóan és pontosan teljesítjük a feladatokat. Tavaly év végén megvalósult egy régóta dédelgetett álmunk, útnak indult az első 24 tonnás kamionunkFlottánk csodaszép új tagja az Iveco Hi-Way Kögel Light Plus emelőhátfalas, félpótkocsival szerelt. Ez hatékony rakodási megoldást jelent, az áru szinte bárhol leszedhető olyan helyeken is, ahol nincsen rámpa. 2000 kiló emelőerejének köszönhetően szinte bármilyen, a napi munka során felmerülő rakodási kihívást megoldunk vele.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Számunkra a leginkább embert próbáló a Covid-19 megjelenése volt. Irodai dolgozóink egyik napról a másikra kerültek home office-ba. Szerencsére a járvány előtt egy évvel bevezettük az új vállalatirányítási rendszert, ami lehetővé tette a fuvarszervezőknek az otthoni munkavégzést. Gépkocsivezetőinket egyébként sok helyen megbélyegezve kezelték, mert külföldön jártak. Nem igazán akarták megérteni, hogy az ellátási láncnak meg kell maradni. A kötelező karantén határátlépéskor, majd az érintkezésmentes le-, illetve felrakodás – amikor gépjárművezetőink sokszor ki sem szállhattak az autóból –, a sok helyen megkövetelt más-más védőoltás is próbára tett bennünket, hiszen nem minden időszakban lehetett megválasztani az oltás típusát.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A jelen gazdasági helyzet miatt a beruházások, fejlesztések sok helyen elmaradnak a tőkehiány miatt. Számunkra most fontos feladat a megfelelő pályázatok megtalálása, megnyerése, hogy lépést tudjunk tartani a nemzetközi konkurens cégekkel, ebben a helyzetben is helyt tudjuk állni minden területen, és kellőképp fel tudjunk készülni a változásokra. Az elmúlt időszak eredményei nem teszik lehetővé a komplex önerős fejlesztéseket, de hatalmas segítséget nyújtanak a Gazdaságfejlesztési Programok. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plus1.1.3-21 felhívása alapján a Széchenyi Terv Plusz keretein belül szeretnénk mielőbb megvalósítani legújabb projektünket: cégünk sikeresen pályázott 50 százalékos támogatással komplex technológiai fejlesztésre. A támogató a Magyar Kormány és az Európai Unió, hatalmas segítség a fejlődésre.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az eddigi legdrágább beruházásunk a Tatabányai Ipari Parkban található komplex Logisztikai Központunk megépítése volt, amelyet a 2008-os gazdasági válság ellenére is sikerült teljesítenünk. Egy családi házban kezdtük a nemzetközi fuvarozási tevékenységünket, így meghatározó lépés volt, amikor 2009-ben kiköltözhettünk az új, európai színvonalú létesítménybe, amelyhez a jól felszerelt irodák mellett egy 1000 palettás raktárépület is tartozik. Azóta a telephelyünkön megépült egy autómosó és egy gumiszerelő műhely is, valamint saját benzinkúttal rendelkezünk – kizárólag a saját gépjárműveink tankolására. Pár éve megvásároltuk a szomszédos területet a további bővítésre, növekedésre gondolva.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

Napjainkban a legfontosabb a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása. Cégünknél kiiktathatatlan az emberi munka, amely precíz odafigyelést kíván az irodai életünkben éppúgy, mint az autóink kormánya mögött. Az ehhez szükséges, dolgozni tudó és akaró emberek szakmai továbbfejlesztése és megtartása marad a fő célunk 2022-ben is, erre komoly összegeket költünk, valamint tisztességes kommunikációs kampányunkban erre fel is hívjuk a figyelmet. A Ho-Máhr Trans Kft. elsődleges célja, hogy a meglévő fuvarozási megbízások mellett az 1000 palettás raktárbázis kapacitását is ki tudja használni. A projekt eredményes megvalósításához minden feltétel adott, a cég közép távú tervei között szerepel a kapacitás növelése új eszközökkel és infrastruktúrával. Az ezzel járó többlet feladatokra kívánjuk felkészíteni a vállalkozás menedzsmentjét.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Folyamatos innovációra van szükség. A technológiai és stratégiai fejlesztések azonban mit sem érnek megfelelő humán erőforrás nélkül. Hatalmas előnyt jelentenek az innovatív gondolkodású munkavállalók, akik képesek megfelelően értelmezni a beérkező információkat, és ennek tudatában megfelelően végrehajtani a feladataikat. Olyan vezetőkre is szükségünk van, akik képesek kiaknázni a vállalkozás lehetőségeit.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Európában, így Magyarországon is nagyon komoly gond a gépjárművezető-hiány, csak idehaza 8 ezer sofőrt azonnal fel tudnának venni a cégek. Összehasonlításként: a piacon ma nagyságrendileg 20 ezer kamionsofőr dolgozik. A nemzetközi közúti szállítási, fuvarozási ágazat szabályozására irányuló új reform intézkedéseket egyesíti a Mobilitás Csomag. Ezzel az EU valamennyi tagállamában jelentős változások léptek és lépnek hatályba még az idén, amelyek természetesen a cégünket is érintik.

(Fotók: Ho-Máhr Trans)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS