Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans

Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 20., 09:12

Újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáit megoldani. Az új idők új megoldásokat követelnek, ennek mi is a részesei vagyunk – mondta az Üzletemnek Honosiné Máhr Ágnes, a Ho-Máhr Trans ügyvezetője, pénzügyi és szakmai vezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 27. cikkében a Ho-Máhr Trans Fuvarozási, Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft. legjeit Honosiné Máhr Ágnes osztja meg az olvasóval, aki a cégvezetés mellett a VOSZ Komárom-Esztergom megyei szervezetének elnökségi tagjaként is dolgozik.

 

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A Covid-19 okozta utóhatások nem tűntek el. A különböző országokban eltérő ütemezéssel bekövetkező leállások, a kereslet és kínálat korábban megszokott egyensúlyának felborulását eredményezték. Osztjuk azt a meggyőződést, hogy a jövőben újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáihoz állni. Az új idők új megoldásokat követelnek, aminek mi is a részei vagyunk. A legnagyobb tanulság az állandó változás, amely komoly megpróbáltatást jelent mindnyájunknak, ugyanakkor kedvező lehetőségeket is adhat.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Idén újabb kihívás érte a fuvarozói szektorunkat: a 2008-2009-es világválság, majd a Covid-világjárvány után az ukrajnai háború. A 2008-2009-es pénzügyi válság előtt a közúti árutovábbítási engedélyek száma 9941 darab volt Magyarországon, ám a krízis végére ez a szám 40 százalékkal csökkent. A kiesett 40 százaléknak csak a 13 százaléka tudott visszakerülni a szektorba és tudta folytatni a munkát. Elkötelezett hívei vagyunk a fejlődésnek és az „előre menekülésnek”, ezért az idei év célkitűzése volt az ISO 9001és 14001 tanúsítvány kiépítése. Célunk volt a céget átláthatóbbá tenni, és nem utolsó szempont a szélesebb körű tendereken való indulás lehetőség. Hatékonyságunk növelésével az eredményesség is pontosan mérhető. A minőségi és környezetirányítási rendszer kiépítése megváltoztatta a gondolkodásunkat, így az esetleges kockázatokra felkészülten és rövid időn belül reagálunk. Mindezek kialakítása már az alapoknál kezdődik. A cég elköteleződése a minőség biztosítása mellett eddig sem volt kérdés, hiszen 2011-ben bevezettük az Engedélyezett Gazdálkodó Rendszert (AEO), amelyet a mai napig működtetünk.  Az ISO 14 001 a környezetirányítási rendszer szabványaként ismert, ami elengedhetetlen a klímaváltozás szempontjából. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy munkán során a lehető legkisebb mértékben szennyezzük a környezetet.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Ho-Máhr Trans Kft. a kezdetektől fogva az expressz fuvarozásra épült 3,5 tonnás furgonjaival. Partnereink számára híresek voltunk és mind a mai napig azok vagyunk, hogy megbízhatóan és pontosan teljesítjük a feladatokat. Tavaly év végén megvalósult egy régóta dédelgetett álmunk, útnak indult az első 24 tonnás kamionunkFlottánk csodaszép új tagja az Iveco Hi-Way Kögel Light Plus emelőhátfalas, félpótkocsival szerelt. Ez hatékony rakodási megoldást jelent, az áru szinte bárhol leszedhető olyan helyeken is, ahol nincsen rámpa. 2000 kiló emelőerejének köszönhetően szinte bármilyen, a napi munka során felmerülő rakodási kihívást megoldunk vele.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Számunkra a leginkább embert próbáló a Covid-19 megjelenése volt. Irodai dolgozóink egyik napról a másikra kerültek home office-ba. Szerencsére a járvány előtt egy évvel bevezettük az új vállalatirányítási rendszert, ami lehetővé tette a fuvarszervezőknek az otthoni munkavégzést. Gépkocsivezetőinket egyébként sok helyen megbélyegezve kezelték, mert külföldön jártak. Nem igazán akarták megérteni, hogy az ellátási láncnak meg kell maradni. A kötelező karantén határátlépéskor, majd az érintkezésmentes le-, illetve felrakodás – amikor gépjárművezetőink sokszor ki sem szállhattak az autóból –, a sok helyen megkövetelt más-más védőoltás is próbára tett bennünket, hiszen nem minden időszakban lehetett megválasztani az oltás típusát.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A jelen gazdasági helyzet miatt a beruházások, fejlesztések sok helyen elmaradnak a tőkehiány miatt. Számunkra most fontos feladat a megfelelő pályázatok megtalálása, megnyerése, hogy lépést tudjunk tartani a nemzetközi konkurens cégekkel, ebben a helyzetben is helyt tudjuk állni minden területen, és kellőképp fel tudjunk készülni a változásokra. Az elmúlt időszak eredményei nem teszik lehetővé a komplex önerős fejlesztéseket, de hatalmas segítséget nyújtanak a Gazdaságfejlesztési Programok. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plus1.1.3-21 felhívása alapján a Széchenyi Terv Plusz keretein belül szeretnénk mielőbb megvalósítani legújabb projektünket: cégünk sikeresen pályázott 50 százalékos támogatással komplex technológiai fejlesztésre. A támogató a Magyar Kormány és az Európai Unió, hatalmas segítség a fejlődésre.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az eddigi legdrágább beruházásunk a Tatabányai Ipari Parkban található komplex Logisztikai Központunk megépítése volt, amelyet a 2008-os gazdasági válság ellenére is sikerült teljesítenünk. Egy családi házban kezdtük a nemzetközi fuvarozási tevékenységünket, így meghatározó lépés volt, amikor 2009-ben kiköltözhettünk az új, európai színvonalú létesítménybe, amelyhez a jól felszerelt irodák mellett egy 1000 palettás raktárépület is tartozik. Azóta a telephelyünkön megépült egy autómosó és egy gumiszerelő műhely is, valamint saját benzinkúttal rendelkezünk – kizárólag a saját gépjárműveink tankolására. Pár éve megvásároltuk a szomszédos területet a további bővítésre, növekedésre gondolva.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

Napjainkban a legfontosabb a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása. Cégünknél kiiktathatatlan az emberi munka, amely precíz odafigyelést kíván az irodai életünkben éppúgy, mint az autóink kormánya mögött. Az ehhez szükséges, dolgozni tudó és akaró emberek szakmai továbbfejlesztése és megtartása marad a fő célunk 2022-ben is, erre komoly összegeket költünk, valamint tisztességes kommunikációs kampányunkban erre fel is hívjuk a figyelmet. A Ho-Máhr Trans Kft. elsődleges célja, hogy a meglévő fuvarozási megbízások mellett az 1000 palettás raktárbázis kapacitását is ki tudja használni. A projekt eredményes megvalósításához minden feltétel adott, a cég közép távú tervei között szerepel a kapacitás növelése új eszközökkel és infrastruktúrával. Az ezzel járó többlet feladatokra kívánjuk felkészíteni a vállalkozás menedzsmentjét.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Folyamatos innovációra van szükség. A technológiai és stratégiai fejlesztések azonban mit sem érnek megfelelő humán erőforrás nélkül. Hatalmas előnyt jelentenek az innovatív gondolkodású munkavállalók, akik képesek megfelelően értelmezni a beérkező információkat, és ennek tudatában megfelelően végrehajtani a feladataikat. Olyan vezetőkre is szükségünk van, akik képesek kiaknázni a vállalkozás lehetőségeit.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Európában, így Magyarországon is nagyon komoly gond a gépjárművezető-hiány, csak idehaza 8 ezer sofőrt azonnal fel tudnának venni a cégek. Összehasonlításként: a piacon ma nagyságrendileg 20 ezer kamionsofőr dolgozik. A nemzetközi közúti szállítási, fuvarozási ágazat szabályozására irányuló új reform intézkedéseket egyesíti a Mobilitás Csomag. Ezzel az EU valamennyi tagállamában jelentős változások léptek és lépnek hatályba még az idén, amelyek természetesen a cégünket is érintik.

(Fotók: Ho-Máhr Trans)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS