Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans

Felkészülten reagál a változásokra a Ho-Máhr Trans
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 20., 09:12

Újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáit megoldani. Az új idők új megoldásokat követelnek, ennek mi is a részesei vagyunk – mondta az Üzletemnek Honosiné Máhr Ágnes, a Ho-Máhr Trans ügyvezetője, pénzügyi és szakmai vezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 27. cikkében a Ho-Máhr Trans Fuvarozási, Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft. legjeit Honosiné Máhr Ágnes osztja meg az olvasóval, aki a cégvezetés mellett a VOSZ Komárom-Esztergom megyei szervezetének elnökségi tagjaként is dolgozik.

 

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A Covid-19 okozta utóhatások nem tűntek el. A különböző országokban eltérő ütemezéssel bekövetkező leállások, a kereslet és kínálat korábban megszokott egyensúlyának felborulását eredményezték. Osztjuk azt a meggyőződést, hogy a jövőben újfajta szemlélettel kell a logisztikai iparág problémáihoz állni. Az új idők új megoldásokat követelnek, aminek mi is a részei vagyunk. A legnagyobb tanulság az állandó változás, amely komoly megpróbáltatást jelent mindnyájunknak, ugyanakkor kedvező lehetőségeket is adhat.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Idén újabb kihívás érte a fuvarozói szektorunkat: a 2008-2009-es világválság, majd a Covid-világjárvány után az ukrajnai háború. A 2008-2009-es pénzügyi válság előtt a közúti árutovábbítási engedélyek száma 9941 darab volt Magyarországon, ám a krízis végére ez a szám 40 százalékkal csökkent. A kiesett 40 százaléknak csak a 13 százaléka tudott visszakerülni a szektorba és tudta folytatni a munkát. Elkötelezett hívei vagyunk a fejlődésnek és az „előre menekülésnek”, ezért az idei év célkitűzése volt az ISO 9001és 14001 tanúsítvány kiépítése. Célunk volt a céget átláthatóbbá tenni, és nem utolsó szempont a szélesebb körű tendereken való indulás lehetőség. Hatékonyságunk növelésével az eredményesség is pontosan mérhető. A minőségi és környezetirányítási rendszer kiépítése megváltoztatta a gondolkodásunkat, így az esetleges kockázatokra felkészülten és rövid időn belül reagálunk. Mindezek kialakítása már az alapoknál kezdődik. A cég elköteleződése a minőség biztosítása mellett eddig sem volt kérdés, hiszen 2011-ben bevezettük az Engedélyezett Gazdálkodó Rendszert (AEO), amelyet a mai napig működtetünk.  Az ISO 14 001 a környezetirányítási rendszer szabványaként ismert, ami elengedhetetlen a klímaváltozás szempontjából. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy munkán során a lehető legkisebb mértékben szennyezzük a környezetet.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Ho-Máhr Trans Kft. a kezdetektől fogva az expressz fuvarozásra épült 3,5 tonnás furgonjaival. Partnereink számára híresek voltunk és mind a mai napig azok vagyunk, hogy megbízhatóan és pontosan teljesítjük a feladatokat. Tavaly év végén megvalósult egy régóta dédelgetett álmunk, útnak indult az első 24 tonnás kamionunkFlottánk csodaszép új tagja az Iveco Hi-Way Kögel Light Plus emelőhátfalas, félpótkocsival szerelt. Ez hatékony rakodási megoldást jelent, az áru szinte bárhol leszedhető olyan helyeken is, ahol nincsen rámpa. 2000 kiló emelőerejének köszönhetően szinte bármilyen, a napi munka során felmerülő rakodási kihívást megoldunk vele.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Számunkra a leginkább embert próbáló a Covid-19 megjelenése volt. Irodai dolgozóink egyik napról a másikra kerültek home office-ba. Szerencsére a járvány előtt egy évvel bevezettük az új vállalatirányítási rendszert, ami lehetővé tette a fuvarszervezőknek az otthoni munkavégzést. Gépkocsivezetőinket egyébként sok helyen megbélyegezve kezelték, mert külföldön jártak. Nem igazán akarták megérteni, hogy az ellátási láncnak meg kell maradni. A kötelező karantén határátlépéskor, majd az érintkezésmentes le-, illetve felrakodás – amikor gépjárművezetőink sokszor ki sem szállhattak az autóból –, a sok helyen megkövetelt más-más védőoltás is próbára tett bennünket, hiszen nem minden időszakban lehetett megválasztani az oltás típusát.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A jelen gazdasági helyzet miatt a beruházások, fejlesztések sok helyen elmaradnak a tőkehiány miatt. Számunkra most fontos feladat a megfelelő pályázatok megtalálása, megnyerése, hogy lépést tudjunk tartani a nemzetközi konkurens cégekkel, ebben a helyzetben is helyt tudjuk állni minden területen, és kellőképp fel tudjunk készülni a változásokra. Az elmúlt időszak eredményei nem teszik lehetővé a komplex önerős fejlesztéseket, de hatalmas segítséget nyújtanak a Gazdaságfejlesztési Programok. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plus1.1.3-21 felhívása alapján a Széchenyi Terv Plusz keretein belül szeretnénk mielőbb megvalósítani legújabb projektünket: cégünk sikeresen pályázott 50 százalékos támogatással komplex technológiai fejlesztésre. A támogató a Magyar Kormány és az Európai Unió, hatalmas segítség a fejlődésre.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az eddigi legdrágább beruházásunk a Tatabányai Ipari Parkban található komplex Logisztikai Központunk megépítése volt, amelyet a 2008-os gazdasági válság ellenére is sikerült teljesítenünk. Egy családi házban kezdtük a nemzetközi fuvarozási tevékenységünket, így meghatározó lépés volt, amikor 2009-ben kiköltözhettünk az új, európai színvonalú létesítménybe, amelyhez a jól felszerelt irodák mellett egy 1000 palettás raktárépület is tartozik. Azóta a telephelyünkön megépült egy autómosó és egy gumiszerelő műhely is, valamint saját benzinkúttal rendelkezünk – kizárólag a saját gépjárműveink tankolására. Pár éve megvásároltuk a szomszédos területet a további bővítésre, növekedésre gondolva.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

Napjainkban a legfontosabb a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása. Cégünknél kiiktathatatlan az emberi munka, amely precíz odafigyelést kíván az irodai életünkben éppúgy, mint az autóink kormánya mögött. Az ehhez szükséges, dolgozni tudó és akaró emberek szakmai továbbfejlesztése és megtartása marad a fő célunk 2022-ben is, erre komoly összegeket költünk, valamint tisztességes kommunikációs kampányunkban erre fel is hívjuk a figyelmet. A Ho-Máhr Trans Kft. elsődleges célja, hogy a meglévő fuvarozási megbízások mellett az 1000 palettás raktárbázis kapacitását is ki tudja használni. A projekt eredményes megvalósításához minden feltétel adott, a cég közép távú tervei között szerepel a kapacitás növelése új eszközökkel és infrastruktúrával. Az ezzel járó többlet feladatokra kívánjuk felkészíteni a vállalkozás menedzsmentjét.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Folyamatos innovációra van szükség. A technológiai és stratégiai fejlesztések azonban mit sem érnek megfelelő humán erőforrás nélkül. Hatalmas előnyt jelentenek az innovatív gondolkodású munkavállalók, akik képesek megfelelően értelmezni a beérkező információkat, és ennek tudatában megfelelően végrehajtani a feladataikat. Olyan vezetőkre is szükségünk van, akik képesek kiaknázni a vállalkozás lehetőségeit.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Európában, így Magyarországon is nagyon komoly gond a gépjárművezető-hiány, csak idehaza 8 ezer sofőrt azonnal fel tudnának venni a cégek. Összehasonlításként: a piacon ma nagyságrendileg 20 ezer kamionsofőr dolgozik. A nemzetközi közúti szállítási, fuvarozási ágazat szabályozására irányuló új reform intézkedéseket egyesíti a Mobilitás Csomag. Ezzel az EU valamennyi tagállamában jelentős változások léptek és lépnek hatályba még az idén, amelyek természetesen a cégünket is érintik.

(Fotók: Ho-Máhr Trans)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 17., 16:05
A nyár nemcsak a pihenés, hanem a munkavégzés rugalmasabb formáinak időszaka is. Egyre többen dolgoznak görög szigeteken, a horvát tengerpartokon vagy éppen a Balaton mellett – hívhatjuk őket akár digitális nomádnak is, magyar céges státusszal. De tényleg működik ez szabályosan, vagy inkább adó- és tb-kockázatot húzunk magunkra? A kérdésre a Niveus szakértője válaszol.
2025-07-16 16:20:00
Júliusra a kereslet visszaesésével párhuzamosan befékezett a használt panellakások drágulása, Kelet-Magyarországon pedig még csökkenésnek is indult az átlagáruk. A Duna House szakértője szerint a 3 százalékos hitel újabb lökést adhat ennek a szegmensnek, különös tekintettel az új finanszírozási konstrukció lakásokat érintő feltételei között szereplő 100 millió forintos értékhatárra és a maximum 1,5 millió forintos négyzetméterárra.

  Rovathírek: HIPA

Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS