A minél nagyobb fokú digitalizáció elérése 2022-ben is kulcsfontosságú lesz – mondta az Üzletemnek Horváth Zsolt, a Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója.
CÉGES LEGEK sorozatunk 15. cikkében a Zsolaka Kft. legjeit Horváth Zsolt ügyvezető igazgató osztja meg az olvasóval.
2020. LEGNAGYOBB tanulsága:
A legnagyobb tanulság az volt, hogy meg kellett tanulnunk egy pandémiás helyzetben dolgozni, illetve fel kellett készíteni a munkatársainkat a megváltozott környezetre. Meg kellett ugyanis néznünk, hogy az ügyfeleink milyen előírásokat, engedélyeket követelnek meg a pandémia miatt, illetve ezeknek mi hogyan tudunk mindig a legjobban megfelelni. Minden cégnél más-más előírások, szabályok vannak érvényben, nekünk az volt a célunk, hogy a lehető legtöbbre felkészüljünk és a legtöbbet teljesíteni tudjuk.
Ez volt 2021-ben a LEGNEHEZEBB feladat:
Egyértelműen a digitalizációt jelölném meg a legfontosabb teendők között. A minél nagyobb fokú digitalizáció elérése 2022-ben is kulcsfontosságú lesz. A koronavírus járvány tavaszi, őszi és téli hullámai megmutatták, hogy vannak időszakok, amikor otthonról kell dolgozni. Éppen ezért biztosítanunk kell, hogy távolról is elérhetőek legyenek a munkatársaink számára a fontos dokumentumok, információk. Az ügyfelek számára történő kiszállításokat nyilván nem lehet otthonról elvégezni, de ha már az adminisztrációt sikerül így megoldani, az nagyon fontos előrelépés lehet a számunkra.
2022. LEGFONTOSABB célkitűzése:
Az idei legfontosabb célitűzés, hogy megtartsuk a jelenlegi partnereinket, illetve, hogy az aktuális áremelkedésekhez képest jobban tudjunk fejlődni és bővülni. Tavaly a gumiabroncs gyártók 8-10 százalékos áremeléseket hajtottak végre, de ennél nagyobb emelkedés sem volt példa nélküli. Az euro-forint árfolyamnövekedés is jelentős volt 2021-ben, bízunk benne, hogy ez idén mérséklődhet.
A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:
A vállalkozásunk 2021-es legnagyobb dobása egyértelműen a saját fejlesztésű gumiabroncs kopás jelző rendszer volt (FTTA), amelynek én vagyok az ötletgazdája. A szabadalmaztatott fejlesztésünk kifejezetten a tömör abronccsal szerelt targoncák számára készült. Az abroncskopás ellenőrző rendszer egy hardverből, négy szenzorból és egy szoftverből áll. Használatával 5-8 százalékkal növelhető a gumiabroncsok élettartama, ezért nem kell olyan sűrűn cserélni az abroncsokat a rendellenes elhasználódás miatt.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:
Nem tudnék konkrétan egyet megnevezni. Inkább több ilyen volt 2021-ben. A pandémia hatására ugyanis az ipari abroncsok terén hasonló helyzet alakult ki, mint a személyautókra szánt gumiabroncsok esetében. Vagyis a gyártók nem tudtak annyit előállítani, mint amennyire valójában szükség lenne. Vannak olyan ipari abroncsgyártók, amelyek 6-8 hónapos csúszásban vannak saját magukhoz képest, mert egyszerűen nem tudják elég gyorsan kielégíteni a keresletet. Az, hogy ez a helyzet előállt, az elsősorban annak tulajdonítható, hogy az egyik legfőbb nyersanyaglelő helyen, Sri Lankán 2021-ben többször került sor olyan járvány elleni intézkedésekre, amelyek miatt fel kellett függeszteni a gumiabroncs gyártást hosszabb-rövidebb időre. Mindez elmondható volt India esetében is, ahol ugyancsak rengeteg abroncsgyártó üzem működik.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
Ez a kétezres évek elején volt, amikor megszüntettük a fuvarozási részlegünket Magyarországon. Két nagyobb cégnek végeztünk bérfuvarozást és naponta 5-6 teherautónk szállított árut itthon különböző helyekre. Azért döntöttünk így, mert abban az időben szállt be egy-két multi erre a piacra, ezért mi már nem tudtunk versenyképesek lenni a leszorított árakkal.
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
Ezen a téren az előttünk álló egyik legfontosabb kihívás az, hogy fel kell pörgetni az értékesítésünket. Ehhez agilisabbnak kell lennünk, hogy ne csak megtartsuk, hanem növelni is tudjuk a piaci jelenlétünket. A pandémia ellenére ugyanis idehaza egyfajta piaci növekedés volt észrevehető az ipari és a targonca abroncsok terén.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
Ez egyértelműen a telephely megvásárlása és speciális gépek vásárlása volt.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:
Mindenféleképpen arra kell a legtöbb pénzt fordítani, hogy a működésünket automatizáljuk, a folyamatok leegyszerűsödjenek és fix protokollokkal dolgozzunk, hogy az új munkatársak betanítása se legyen időigényes. A jövőben emellett komfortosabbá kell tennünk a telephelyünket és oly módon kell fejleszteni, hogy észszerűbben valósuljon meg a gumiabroncsok raktározása.
A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:
Döntően azzal, ahogy mi idáig dolgoztunk. Nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy szavahihetőek legyünk és megfelelően kommunikáljunk. Továbbra is a hiteles ügyfélkezelésre és a kommunikációra kell helyezni a hangsúlyt, magyarán: valóban azt kapja az ügyfél, amit ígérünk neki. Ezt csináltuk az elmúlt évek alatt is, és eddig ez bevált.
Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:
Szerintem egyértelműen a tőkehiány a mikro-, valamint a kis- és közepes vállalkozások legfőbb baja. Amíg Németországban egy vállalkozás megfelelő árréssel tudja értékesíteni a termékeit, addig nálunk a multik jelentős mértékben le tudják szorítani az árakat. A mi szegmensünk körülbelül 1,1 milliárd forintos piac, ezen osztozik minden szereplő. Azt gondolom, hogy hosszútávon nincs annak értelme, hogy egyes szereplők letörjék az árakat.
(Fotók: Zsolaka Kft.)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.