Ez volt a Zsolaka Kft. történetében a legdrasztikusabb változás

Ez volt a Zsolaka Kft. történetében a legdrasztikusabb változás
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 01. 07., 11:02

A minél nagyobb fokú digitalizáció elérése 2022-ben is kulcsfontosságú lesz – mondta az Üzletemnek Horváth Zsolt, a Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 15. cikkében a Zsolaka Kft. legjeit Horváth Zsolt ügyvezető igazgató osztja meg az olvasóval.

2020. LEGNAGYOBB tanulsága:

A legnagyobb tanulság az volt, hogy meg kellett tanulnunk egy pandémiás helyzetben dolgozni, illetve fel kellett készíteni a munkatársainkat a megváltozott környezetre. Meg kellett ugyanis néznünk, hogy az ügyfeleink milyen előírásokat, engedélyeket követelnek meg a pandémia miatt, illetve ezeknek mi hogyan tudunk mindig a legjobban megfelelni. Minden cégnél más-más előírások, szabályok vannak érvényben, nekünk az volt a célunk, hogy a lehető legtöbbre felkészüljünk és a legtöbbet teljesíteni tudjuk.

Ez volt 2021-ben a LEGNEHEZEBB feladat:

Egyértelműen a digitalizációt jelölném meg a legfontosabb teendők között. A minél nagyobb fokú digitalizáció elérése 2022-ben is kulcsfontosságú lesz. A koronavírus járvány tavaszi, őszi és téli hullámai megmutatták, hogy vannak időszakok, amikor otthonról kell dolgozni. Éppen ezért biztosítanunk kell, hogy távolról is elérhetőek legyenek a munkatársaink számára a fontos dokumentumok, információk. Az ügyfelek számára történő kiszállításokat nyilván nem lehet otthonról elvégezni, de ha már az adminisztrációt sikerül így megoldani, az nagyon fontos előrelépés lehet a számunkra.

2022. LEGFONTOSABB célkitűzése:

Az idei legfontosabb célitűzés, hogy megtartsuk a jelenlegi partnereinket, illetve, hogy az aktuális áremelkedésekhez képest jobban tudjunk fejlődni és bővülni. Tavaly a gumiabroncs gyártók 8-10 százalékos áremeléseket hajtottak végre, de ennél nagyobb emelkedés sem volt példa nélküli. Az euro-forint árfolyamnövekedés is jelentős volt 2021-ben, bízunk benne, hogy ez idén mérséklődhet.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A vállalkozásunk 2021-es legnagyobb dobása egyértelműen a saját fejlesztésű gumiabroncs kopás jelző rendszer volt (FTTA), amelynek én vagyok az ötletgazdája. A szabadalmaztatott fejlesztésünk kifejezetten a tömör abronccsal szerelt targoncák számára készült. Az abroncskopás ellenőrző rendszer egy hardverből, négy szenzorból és egy szoftverből áll. Használatával 5-8 százalékkal növelhető a gumiabroncsok élettartama, ezért nem kell olyan sűrűn cserélni az abroncsokat a rendellenes elhasználódás miatt.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Nem tudnék konkrétan egyet megnevezni. Inkább több ilyen volt 2021-ben. A pandémia hatására ugyanis az ipari abroncsok terén hasonló helyzet alakult ki, mint a személyautókra szánt gumiabroncsok esetében. Vagyis a gyártók nem tudtak annyit előállítani, mint amennyire valójában szükség lenne. Vannak olyan ipari abroncsgyártók, amelyek 6-8 hónapos csúszásban vannak saját magukhoz képest, mert egyszerűen nem tudják elég gyorsan kielégíteni a keresletet. Az, hogy ez a helyzet előállt, az elsősorban annak tulajdonítható, hogy az egyik legfőbb nyersanyaglelő helyen, Sri Lankán 2021-ben többször került sor olyan járvány elleni intézkedésekre, amelyek miatt fel kellett függeszteni a gumiabroncs gyártást hosszabb-rövidebb időre. Mindez elmondható volt India esetében is, ahol ugyancsak rengeteg abroncsgyártó üzem működik.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Ez a kétezres évek elején volt, amikor megszüntettük a fuvarozási részlegünket Magyarországon. Két nagyobb cégnek végeztünk bérfuvarozást és naponta 5-6 teherautónk szállított árut itthon különböző helyekre. Azért döntöttünk így, mert abban az időben szállt be egy-két multi erre a piacra, ezért mi már nem tudtunk versenyképesek lenni a leszorított árakkal.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Ezen a téren az előttünk álló egyik legfontosabb kihívás az, hogy fel kell pörgetni az értékesítésünket. Ehhez agilisabbnak kell lennünk, hogy ne csak megtartsuk, hanem növelni is tudjuk a piaci jelenlétünket. A pandémia ellenére ugyanis idehaza egyfajta piaci növekedés volt észrevehető az ipari és a targonca abroncsok terén.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Ez egyértelműen a telephely megvásárlása és speciális gépek vásárlása volt.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

Mindenféleképpen arra kell a legtöbb pénzt fordítani, hogy a működésünket automatizáljuk, a folyamatok leegyszerűsödjenek és fix protokollokkal dolgozzunk, hogy az új munkatársak betanítása se legyen időigényes. A jövőben emellett komfortosabbá kell tennünk a telephelyünket és oly módon kell fejleszteni, hogy észszerűbben valósuljon meg a gumiabroncsok raktározása.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Döntően azzal, ahogy mi idáig dolgoztunk. Nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy szavahihetőek legyünk és megfelelően kommunikáljunk. Továbbra is a hiteles ügyfélkezelésre és a kommunikációra kell helyezni a hangsúlyt, magyarán: valóban azt kapja az ügyfél, amit ígérünk neki. Ezt csináltuk az elmúlt évek alatt is, és eddig ez bevált.

Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Szerintem egyértelműen a tőkehiány a mikro-, valamint a kis- és közepes vállalkozások legfőbb baja. Amíg Németországban egy vállalkozás megfelelő árréssel tudja értékesíteni a termékeit, addig nálunk a multik jelentős mértékben le tudják szorítani az árakat. A mi szegmensünk körülbelül 1,1 milliárd forintos piac, ezen osztozik minden szereplő. Azt gondolom, hogy hosszútávon nincs annak értelme, hogy egyes szereplők letörjék az árakat.

(Fotók: Zsolaka Kft.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS