A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrületes dolgokat mutatnak be. Sokan még mindig ezt gondolják, ha szóba kerül a TikTok, pedig a social média platform már rég meghaladta ezt.
Míg a TikTok korábban csupán 15-30 másodperces videókat engedélyezett, felismerve a felületében rejlő lehetőségeket, az időintervallumot 3 percig bővítették. Ez elsőre nem tűnhet soknak, mégis elég teret biztosít arra, hogy a platform a komolyabb tartalmaknak is helyet adhasson. Ezzel pedig élnek is a felhasználók.
Szórakozás, tanulás, ismeretszerzés pár görgetéssel
A hazai tartalomgyártók is hamar megtalálták helyüket a rövid videós formátumban: nem kell messzire mennünk, hogy rövid novellákat és regényírási kulisszatitkokat kapjunk egy írótól – @gabor.bessenyei -, önfejlesztő gyakorlatokra leljünk egy pszichológustól – @biankafuller -, kémiai kísérleteket láthassunk - @chemistry_researcher -, elsajátítsuk az otthoni vegyszermentes takarítást – @trendrako -, ráleljünk a múlt érdekes és megdöbbentő titkaira – @idiotekahun -, vagy épp belelássunk egy orvos fejébe - @andras.doktor.
A TikTok sikere többek között az egymást gyorsan váltó tartalmainak, könnyű tematizálásának, változatos videós szűrőinek, zenei kínálatának köszönhető, ám nem szabad elmenni amellett sem, hogy a Covid-19 vírus miatti pandémia is hatással volt a felhasználók számának növekedésére.
„Az elmúlt években a Facebook, az Instagram és a YouTube uralkodását nem nagyon tudta megtörni egyetlen új felület sem hazánkban. Egészen a TikTok megérkezéséig, ami a Covid-időszak alatt robbant be” – mondta Farkas Dániel, a Star Network Influencer Ügynökség szakmai vezetője, aki egy érdekes folyamatra is felhívta a figyelmet.
A TikTok egyre nagyobb teret nyer a hazai PR területén, köszönhetően a felhasználói bázis „korosodásának”, és a rajta megjelenő hosszabb, komolyabb, informatívabb tartalmaknak. Magyarországon még kevés vállalat, márka rendelkezik saját csatornával, akik azonban belevágtak, nem bánták meg. Esetükben szinte kivétel nélkül hatalmas elérésekről, remek eredményekről beszélhetünk.
A TikTok tartalomgyártó és felhasználó bázisának tekintetében hatalmas változás, megújulás szemtanúi lehetünk, ami komolyabbá, valamint szélesebb körben is érdekeltebbé teszi ezt a fiatal közösségi média felületet.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.