Drasztikusan kevesebbet repülünk üzleti célból a járvány miatt

2022. 02. 03., 12:17

A koronavírusjárvány megjelenése előtt üzleti utakon gyakran résztvevők egy része már csak alkalmanként repül, az alkalmi utazások gyakorisága pedig a felére csökkent a COVID-19 miatt – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai. Mindebben az utazásra szánt költségvetés csökkentése a legfőbb ok, de vannak olyanok is, akik a helyzetre hivatkozva nem repülnek. Leginkább a férfiak szálltak és szállnak repülőre munka miatt, korosztályokat tekintve pedig a negyvenesek viszik a prímet.

A vezető utazási technológiai cég, a cseh Kiwi.com reprezentatív felmérést készített Magyarországon arról, hogy a világjárvány hogyan hatott az üzleti célú repülős utazásokra.

Szinte megfeleződött az üzleti repülőutak száma

Az üzleti célú utazás Magyarországon a koronavírusjárvány előtt sem volt nagyon elterjedt, és a járvány tovább csökkentette ezt a számot – derül ki a Kiwi.com kutatásából. A válaszadók közel 23 százaléka mondta, hogy a világjárvány előtt utazott repülővel üzleti célból: közülük minden 4. rendszeresen, azaz évente legalább háromszor, míg 4-ből 3-an alkalmanként (évente egyszer vagy kétszer).

Majdnem a felére (23 százalékról 13 százalékra) csökkent az üzleti célú repülés a világjárvány hatására, ennek a legfőbb oka az, hogy a vállalat csökkentette az utazásra szánt költségvetést (62,5 százalék), de akadnak olyanok is, akik azért nem repülnek, mert a helyzet miatt nem hajlandóak utazni (37,5 százalék).

„A világjárványt követő korlátozások világossá tették, hogy a távmunka az irodai dolgozók számára is lehetséges, nem befolyásolja a teljesítményt, és pozitív hatással lehet a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának megőrzésére.  Az emberek megtartják munkahelyüket a nagyvárosokban, miközben kisebb városokba és falvakba költöznek.  Azt látjuk, hogy a szabadidős utazások száma növekszik, de a digitális élmény javulásával az üzleti utazások és az ingázással kapcsolatos utazások iránti kereslet csökken” – mondja Mario Gavira, a Kiwi.com növekedésért felelős alelnöke.

A férfiak inkább repülnek üzleti okok miatt, mint a nők

A reprezentatív kutatás adatai alapján a férfiak inkább utaztak és utaznak most is repülővel üzleti okok miatt, arányuk a vírus megjelenése előtt és most is magasabb, mint a nőké. A járvány előtt 10-ből 3 férfi évente legalább egyszer repült, a COVID-19 miatt ez a szám közel a felére csökkent (17 százalék), a nők körében 13 százalék volt azok aránya, akik repültek üzleti okok miatt, és ez a szám 7 százalékra csökkent. A fő ok mindkét nem esetében az, hogy a vállalat csökkentette az utazásra szánt költségvetést, de a férfiak nagyobb arányban nem hajlandóak az utazásra a koronavírusjárvány miatt: férfiak 42 százaléka nyilatkozott így, míg a nőknek a háromtizede.

A negyvenesekre jellemző a leginkább az üzleti célú repülés

A járvány kitörése előtt a húszas korosztály 9 százaléka utazott repülővel üzleti okok miatt, és ez a szám a vírus hatására nem is változott. A harmincasok körében 29 százalékról több, mint a felére, 14 százalékra esett vissza ez az arány. A legtöbbet a COVID-19 megjelenése előtt és most is a negyvenes korosztály repül: míg korábban a negyvenesek kb. harmada (34 százalék) repült, addig most ezen korosztály kb. ötöde (19 százalék) száll repülőre munka miatt. Az ötvenesek közül minden 4. repült üzleti célból a világjárvány előtt, most pedig mindössze 12 százalékuk.

A járvány hatására ugyanannyit repül egy diplomás, mint egy szakképesítéssel rendelkező

A 8 általánost végzettek körében a legkevésbé jellemző az üzleti célú repülés. A koronavírus megjelenése előtt alkalmanként, azaz évente egyszer-kétszer repült 6 százalékuk, ez az érték minimálisan tovább csökkent a járvány hatására, 5 százalékra. A szakmunkás végzettségűek inkább repültek ezen okból a járvány előtt is, és most is, mint az érettségivel rendelkezők. A COVID-19 megjelenése előtt egyértelműen a diplomások szálltak repülőre munka miatt (11 százalékuk rendszeresen, 29 százalékuk alkalmanként), míg most ugyanannyit repülnek a diplomások, mint a szakképesítéssel rendelkezők (14 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS