Dabasról jött a legjobb magyar kamionsofőr

Dabasról jött a legjobb magyar kamionsofőr
2021. 09. 27., 20:00

A drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg szombaton az ország legnagyobb kamionos közlekedésbiztonsági versenyét, immár kilencedik alkalommal. A döntőben tíz tehergépkocsivezető mérte össze tudását, közülük a 31 éves dabasi Szabados Gábor diadalmaskodott, elnyerve ezzel „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2021” címet és a 2 millió forintos fődíjat.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság szervezésében a zsámbéki drivingcamp Hungary vezetéstechnikai központ területén szeptember 25-én tartották meg az „5 tengelyen – biztos kézzel!” verseny döntőjét. A fináléban tíz nehéztehergépjármű-vezető mérte össze a tudását, itt már kifejezetten a gyakorlati tudásnak volt jelentősége.

„Nem az volt a kérdés, hogy ki a gyorsabb, hanem az, hogy ki vezeti stabilabban, biztonságosabban és takarékosabban azt a kamiont, amin szolgálatot teljesít” – mondta Dittel Gábor, a szervező NiT Hungary ügyvezető főtitkára, aki hozzátette: a közúti balesetek csekély százalékát okozzák kamionsofőrök, akiknek a vállára munkavégzés közben elképesztő teher nehezedik, hiszen a közúti közlekedés biztonságán, a forgalomban résztvevők életén és testi épségén túlmenően gyakran több tízmilliós nagyságrendű értékékekért is felelnek.

„Arról nem is beszélve, hogy feladatuk nem pusztán a jármű vezetése, számos más körülményt – eljutási idők betartása, áruk rögzítése, pótkocsik kezelése, súlyhatárok figyelése stb. – is szem előtt kell tartaniuk” - emelte ki a szakember. A nemzetközi árufuvarozásban részt vevő kamionsofőröknek minden országra vonatkozóan ismerniük kell a megfelelő szabályokat, biztonsági követelményeket, emellett az utóbbi másfél évben a COVID is jelentős többlet terhet rakott rájuk, komoly biztonsági protokollokat kell betartaniuk a munkavégzés során.

Az idén már kilencedik alkalommal megrendezésre került „5 tengelyen – biztos kézzel!” versenyre közel 400 gépkocsivezető jelentkezett, akik több forduló során mérték össze képességeiket. Először az elméleti tudásukról kellett számot adniuk egy online teszt kitöltésével, a másodikban fordulóban, az elődöntők során a legjobb 30 versenyzőnek viszont már gyakorlati feladatsort is végre kellett hajtania és közúti forgalomban is bizonyítania kellett.

A két elődöntőből került ki az ország 10 legjobb tehergépjármű-vezetője, akiknek a döntőben különböző nehézségű vezetéstechnikai vészhelyzet-elhárítási és rakománykezelési próbatételek során kellett bizonyítaniuk rátermettségüket.

A győztes idén a dabasi, 31 éves Szabados Gábor lett, aki az első hellyel nettó 2 millió forintban részesült, emellett viselheti „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2021” címet. A jelentős pénzdíj mellett a dicsőség is erős motiváló tényező, amit a győztes magának, munkaadójának és tulajdonképpen az egész szakmának szerez. Minden megbízó számára meggyőző, ha értékes rakományát olyan gépkocsivezető felügyelete alatt tudhatja, aki részt vett egy ilyen jelentős megmérettetésen, esetleg meg is nyerte azt.

A második helyezett Pető György, a harmadik Bocsárdi Károly lett.

(Fotók: NiT Hungary)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS