A drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg szombaton az ország legnagyobb kamionos közlekedésbiztonsági versenyét, immár kilencedik alkalommal. A döntőben tíz tehergépkocsivezető mérte össze tudását, közülük a 31 éves dabasi Szabados Gábor diadalmaskodott, elnyerve ezzel „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2021” címet és a 2 millió forintos fődíjat.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság szervezésében a zsámbéki drivingcamp Hungary vezetéstechnikai központ területén szeptember 25-én tartották meg az „5 tengelyen – biztos kézzel!” verseny döntőjét. A fináléban tíz nehéztehergépjármű-vezető mérte össze a tudását, itt már kifejezetten a gyakorlati tudásnak volt jelentősége.
„Nem az volt a kérdés, hogy ki a gyorsabb, hanem az, hogy ki vezeti stabilabban, biztonságosabban és takarékosabban azt a kamiont, amin szolgálatot teljesít” – mondta Dittel Gábor, a szervező NiT Hungary ügyvezető főtitkára, aki hozzátette: a közúti balesetek csekély százalékát okozzák kamionsofőrök, akiknek a vállára munkavégzés közben elképesztő teher nehezedik, hiszen a közúti közlekedés biztonságán, a forgalomban résztvevők életén és testi épségén túlmenően gyakran több tízmilliós nagyságrendű értékékekért is felelnek.
„Arról nem is beszélve, hogy feladatuk nem pusztán a jármű vezetése, számos más körülményt – eljutási idők betartása, áruk rögzítése, pótkocsik kezelése, súlyhatárok figyelése stb. – is szem előtt kell tartaniuk” - emelte ki a szakember. A nemzetközi árufuvarozásban részt vevő kamionsofőröknek minden országra vonatkozóan ismerniük kell a megfelelő szabályokat, biztonsági követelményeket, emellett az utóbbi másfél évben a COVID is jelentős többlet terhet rakott rájuk, komoly biztonsági protokollokat kell betartaniuk a munkavégzés során.
Az idén már kilencedik alkalommal megrendezésre került „5 tengelyen – biztos kézzel!” versenyre közel 400 gépkocsivezető jelentkezett, akik több forduló során mérték össze képességeiket. Először az elméleti tudásukról kellett számot adniuk egy online teszt kitöltésével, a másodikban fordulóban, az elődöntők során a legjobb 30 versenyzőnek viszont már gyakorlati feladatsort is végre kellett hajtania és közúti forgalomban is bizonyítania kellett.
A két elődöntőből került ki az ország 10 legjobb tehergépjármű-vezetője, akiknek a döntőben különböző nehézségű vezetéstechnikai vészhelyzet-elhárítási és rakománykezelési próbatételek során kellett bizonyítaniuk rátermettségüket.
A győztes idén a dabasi, 31 éves Szabados Gábor lett, aki az első hellyel nettó 2 millió forintban részesült, emellett viselheti „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2021” címet. A jelentős pénzdíj mellett a dicsőség is erős motiváló tényező, amit a győztes magának, munkaadójának és tulajdonképpen az egész szakmának szerez. Minden megbízó számára meggyőző, ha értékes rakományát olyan gépkocsivezető felügyelete alatt tudhatja, aki részt vett egy ilyen jelentős megmérettetésen, esetleg meg is nyerte azt.
A második helyezett Pető György, a harmadik Bocsárdi Károly lett.
(Fotók: NiT Hungary)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.