Cisco: a jövő technológiái már kopogtatnak

2021. 01. 28., 09:00

A korábban 2024 környékére várt technológiai trendekkel akár már 2021-ben is találkozhatunk, miután a digitális jövő gyorsabban érkezett meg 2020-ban, mint ahogy azt bárki is megjósolhatta volna – állítja a Cisco legújabb tanulmányában.

A Cisco közleménye szerint a következő időszakot hat tech-trend fogja meghatározni, amelyek közül az első a digitális szakadék bezárásához hozzájáruló technológiák elterjedése.

A fejlődő országokban a lakosság csupán 35 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, a fejlettebb gazdaságoknál ez az arány 80 százalék – mutatott rá a vállalat. A PwC statisztikáira hivatkozva hozzátette: a jelenleg offline élő emberek internethez juttatása a globális gazdaságot 6,7 billió dollárral növelné, és mindez 500 millió embert emelne ki a szegénységből. A vezeték nélküli technológiák következő generációja – az 5G és a Wi-Fi 6 – kihatnak az egészségügy, a gyártás és az oktatás jövőjére.

A második trend a vállalat szerint a szenzorok elterjedése, amelyek bevezetését a cég szerint a nagyvállalatok több mint 90 százaléka tervezi. Szenzorokkal ellenőrizhető a helyiségek hőmérséklete, a páratartalom, a levegő és a világítás minősége, de kiszűrhető az is, ha egy adott területen túl sokan tartózkodnak egyszerre – magyarázta a vállalat, jelezvén, hogy az intelligens technológiák a pandémiát követő időszakban is fontos szerepet kaphatnak.

Az agilitást és rugalmasságot kínáló alkalmazások szerepének a felértékelődését tüntette fel a vállalat harmadik trendként. Előretekintve az informatikai csapatoknak egyre nagyobb agilitásra és rugalmasságra lesz szükségük, ami csak nagyobb fokú automatizációval és átláthatósággal valósítható meg.

Miután a mobiltelefonos appok a vásárlástól kezdve a banki ügyintézésen át a tanulásig és a sporttevékenység monitorozásáig szinte mindenre alkalmasak, a vállalat szerint egyre fontosabbá válik – negyedik trendként – az ügyfélélmény fokozása. A mesterséges intelligencián alapuló személyre szabás és az élmények kombinációja a vevői elégedettséget valódi mély elkötelezettséggé, lelkesedéssé és hűséggé alakíthatja át.

A vállalat szerint ötödik trendként a jelszó nélküli jövő vár az emberiségre miután az ellopott vagy elveszített személyazonosítók továbbra is az adatsértések leggyakoribb okozói. A jelszavak nélküli jövőt lehetővé tevő technológiák – például a biometria – hamarosan állandó részeivé válnak a fogyasztók és a vállalkozások életének.

A Cisco szerint a hatodik trend az igényekhez szabott technológia, azaz olyan IT-megoldások elterjedése, amelyekkel a vállalatok és az intézmények a fogyasztás alapján fizetnek. Ez a modell rugalmasságot és kiszámíthatóságot nyújt a szervezeteknek, továbbá az IT-kiadások csökkentésében segít. Felmérésük szerint az informatikai döntéshozók 85 százaléka tartja fontosnak ezt a változást. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS