Bárdos Kristóf: Legnagyobb dobásunknak a nemzetközi piacra lépést tartom

Bárdos Kristóf: Legnagyobb dobásunknak a nemzetközi piacra lépést tartom
2022. 02. 22., 08:57

Most értünk abba a szakaszba, hogy nemzetközi kisvállalkozásból nemzetközi középvállalattá nővünk, ennek minden nehézségével és szépségével együtt – mondta az Üzletemnek Bárdos Kristóf, a Green Fox Academy társalapító-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 21. cikkében a Green Fox Academy legjeit Bárdos Kristóf, a Green Fox Academy társalapító-ügyvezetője osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Válságban is lehet növekedni. A pandémiának erős hatása volt a Green Fox Academy működésére, számunkra kifejezetten pozitív hozadéka is volt. Karrierváltók számára szervezünk szuperintenzív, illetve munka mellett végezhető programozó képzéseket, valamint közép- és nagyvállalati partnereink számára képezünk szoftverfejlesztő szakembereket, az adott cég igényei szerint. Az IT szektort egyre fokozódó munkaerőhiány jellemzi, ezért számos olyan innováció, amit az elmúlt két évben bevezettünk, a Green Fox Academy stratégiájának eleve része volt. Már dolgoztunk olyan új szolgáltatások fejlesztésén, mint például a hallgatók körét kibővítő online oktatás elindítása, az alternatív finanszírozási lehetőségek biztosítása, vagy a vállalatok intenzívebb bevonása a szakmai képzésekbe és a corporate bootcamp modell széles körű bevezetése Magyarországon. A pandémia olyan helyzetet teremtett, amely igazolta a stratégiánk helyességét és némiképp felgyorsította a terveink megvalósítását. Elkötelezett és profi csapattal dolgozunk, nekik köszönhetően gyorsan és jól alkalmazkodtunk az új helyzethez.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

A Green Fox most ért abba a szakaszba, hogy nemzetközi kisvállalkozásból nemzetközi középvállalattá nővünk, ennek minden nehézségével és szépségével együtt. A legfontosabb célkitűzésünk, hogy tovább bővítsük az IT szakmákba belépők körét, minél több ember számára tegyük elérhetővé az ehhez szükséges tudást, meggyőződésünk, hogy ez a jövő útja. Ebben szemléletváltást hoz a corporate bootcamp képzési modellünk, mert a munkaadó és munkavállaló számára is az a legelőnyösebb és leghatékonyabb, ha a vállalatok már a szakemberek képzésében aktívan részt vállalnak. A hallgatók számára csökkenti a karrierváltás kockázatát, a cégek számára pedig rövid idő alatt biztosít megfelelően képzett szakembereket. Idén arra fókuszálunk, hogy sikeres vállalati együttműködéseink révén megmutassuk, hogyan lehet a munkaerőpiac általános problémáit egyedi, testreszabott megoldásokkal kezelni.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A nemzetközi piacra lépést tartom a legnagyobb dobásunknak, büszke vagyok arra, hogy stabilan három országban vagyunk jelen a régióban, Magyarország mellett Csehországban és Szlovákiában. Mindhárom piacnak megvannak a maga kulturális, társadalmi és gazdasági sajátosságai, megtanultunk ezekhez alkalmazkodni, junior programozó képzésünket is sikerült a lokális piacokra szabnunk, miközben megőriztük a green foxosságunkat. Ez nem volt mindig egyszerű, sokat tanultunk mindkét piacra lépésből, ami a további nemzetközi terjeszkedési céljaink elérésében is segíteni fog.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Van egy olyan rossz szokásom, hogy ha kitűzök egy célt, azt nagyon gyorsan szeretném elérni. Vállalkozóként ez még jó is lehet, de nagyon bosszantó tud lenni, amikor lassabban történik valami, mint ahogy szeretném.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Említettem már a nemzetközi nyitást, a legdrasztikusabb változást ez hozta a vállalkozásunk életébe. Nagy váltás volt egyszerre több lokációt üzemeltetni, miközben azt is meg kellett tanulnunk, hogy nemzetközi csapatként jól tudjunk együttműködni. Ez a kulturális különbségek miatt nem mindig egyszerű. Szerencsére a képzésünkön nagyon sok a külföldi hallgató már a kezdetektől, illetve vállalati partnereink számára rendszeresen tartunk egyedi képzést többek között Kínában és Szingapúrban, ezekből nagyon sokat tanultunk. Hogy egy példát mondjak: a módszerünk fontos része, hogy a hallgatóink kérdezzenek, Kínában ennek nincs hagyománya, mi megtanultunk ehhez igazodni. Az ilyen tapasztalatok a csapatunk építésében is sokat segítenek.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Eddig többnyire olyan munkatársakkal dolgoztunk együtt, akik akár vezetőként is részt vettek operatív feladatokban, ez egyszerűen a méretünkből adódott. Most azonban elértünk arra az érettségi szintre, hogy a hatékony működéshez fontos a specializáció, a fókusz megteremtése. Éppen ezért azt látom most fontos feladatunknak, hogy felvegyünk olyan új munkatársakat, akik kifejezetten ügyfélkommunikációra szakosodnak, tehermentesítve ezzel senior kollégáinkat, hogy ők a fejlesztésre, vezetésre tudjanak fókuszálni.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A cseh iskolánk megnyitása mellett a legdrágább beruházást az utófinanszírozás bevezetése jelentette, hiszen azoknak a hallgatóknak, akik ezt az opciót választják, tulajdonképpen mi hitelezzük meg a képzést. Ezt nem bánom, hiszen a küldetésünk része, hogy minél több ember számára tegyük elérhetővé a programozó karriert. Az utófinanszírozásnak köszönhetően pedig olyanok is IT területre tudnak váltani, akik számára ez anyagilag nehézséget jelentett volna.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A régióban további országokban is szeretnének piacra lépni, erre kell most a legtöbb pénzt fordítanunk.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Nem hiszem, hogy le kellene győzni. Szerintem a verseny kifejezetten inspiráló lehet, innovációra sarkall, nem hagyja, hogy ellustuljunk. Ez egyébként sem jellemző ránk, a Green Fox 2015-ös megalapítása óta soha nem unatkoztunk.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Az online átállásnak rengeteg előnyét látom, a csapatkohézió megteremtését azonban kétségtelenül megnehezíti. Azt látom, hogy most ezzel a legnehezebb megbirkózni az üzleti életben. Miközben a csapatok hatékony együttműködése szempontjából kritikus a kohézió megteremtése, online környezetben ez egyáltalán nem könnyű feladat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS