Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét

2021. 06. 16., 12:15

A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.

Az országszerte több mint 250 vállalati és kkv ügyféllel rendelkező Infosector kutatásában cégvezetők válaszait gyűjtötték össze a pandémia által okozott kihívások kezeléséről és a helytől független munkavégzés fontosságáról. A hat pontból álló kérdőívben a megkérdezetteknek egy tízes skálán kellett értékelniük az állításokat azok alapján, hogy mennyire igaz cégükre az adott kijelentés.

Sok céget mentett meg az informatika, de a cégvezetők hajlamosak alulértékelni a jelentőségét

Az első kérdésre adott válaszok alapján kijelenthető (7,9-es átlag), hogy a cégvezetők döntő többsége hosszútávon is elérhetővé tette a helytől független, rugalmas munkavégzést a munkatársak számára. Ez az újítás a pandémiás válság nehezebb szakaszaiban sokak számára a cég életben maradását tette lehetővé, hiszen a veszteségek csökkentésében nagy szerepet játszott a helytől független munkavégzés. A válaszadók ennek fontosságát 7,6-os átlaggal értékelték.

A vírushelyzet berobbanásakor elsősorban a tűzoltás volt a cél, sokan kifejezetten rövidtávú befektetésként tekintettek a home office bevezetésére.

„Az olyan újítások, mint a Microsoft Teams vagy a távolról elérhető VPN hálózatok jól vizsgáztak, sok cég azonban nem hosszútávú értékteremtésként, hanem csak ideiglenes megoldásként gondolt erre a területre” – mondta Gungl Ágoston, az Infosector Kft. ügyvezetője.

A kutatás eredményei szerint a pandémia alatt bevezetett informatikai fejlesztések nem mindenhol maradnak a cég folyamatának részei (5,45), ami aggasztó képet fest a magyar vállalkozások egy részének hosszútávú gondolkodásáról. A helytől független munkavégzés ugyanakkor ennél jobb átlagot ért el: a 6,4-es eredmény rámutat, hogy a cégek fejlődni tudtak a hatékonyság területén, valamint a dolgozók többsége is érettebbé vált a digitális munkavégzésben (6,2-es átlag). Ez az eredmény egyben azt is jelenti, hogy az általános tapasztalat pozitív, de a folyamatok finomhangolására továbbra is szükség van.

Rövidtávon is bizonyítani kell

A cégvezetők szemléletéről biztató képet fest az is, hogy a teljes újranyitás után is terveznek informatikai és digitális fejlesztéseket (7-es átlag), elsősorban a versenyelőny kiépítésére vagy a hatékonyság javítására.

„A kutatás eredményei rámutattak arra, hogy a magyar cégvezetők többsége elismeri a home office előnyeit, ugyanakkor vágyik arra is, hogy részben vagy egészben régi kerékvágásban folytatódhasson az üzletmenet. Ezért egyre népszerűbbek az úgynevezett hibrid iroda megoldások is, amikor egy jól működő rendszer keretében otthon és az irodában is ugyanolyan értékű munkát tud végezni a szervezet”– mondta Gungl Ágoston.

Hozzátette: „A válság alatt bevezetett informatikai fejlesztések sok cég számára a túlélést biztosították, így mi is azt látjuk a piacon, hogy a döntéshozók sokkal nyitottabbá váltak a technológiai megoldások iránt, és elkezdték értékelni a jó IT háttér előnyeit. Ennek kiépítésekor azonban fontos, hogy láttassuk a hétköznapokat megkönnyítő kézzelfogható előnyöket. A megoldásainkkal folyamatosan arra kell törekedni, hogy támogassuk a kényelmesebb, gyorsabb és költséghatékonyabb szervezet létrejöttét. Ez az a nagy cél, amit minden informatikai cégnek szem előtt kellene tartani a partnerségek kialakítása során.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.
2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS