A magyar termelőket segíti a piacra lépésben az Auchan

2019. 06. 18., 17:00

Megerősítette a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A megállapodás célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint a minőségi magyar termékek számának növelése az áruház polcain. A mostani látogatás előzményeként az áruházláncnál már februárban tartottak beszerzői fórumot.

Rövidebb ellátási lánc létrehozására, azon keresztül pedig közvetlen kapcsolat kialakítására törekszik a hazai termelő és gyártó cégekkel az Auchan Retail Magyarország. A friss, helyben termelt és magas minőségű, ellenőrzött forrásból származó termékek arányának növelése érdekében saját, „A gazdától az asztalig”, valamint „Tájaink ízei” elnevezésű programjai mellett szorosan együttműködik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával.

A köztestület és az áruházlánc most ezt a kooperációt erősítette meg. A budaörsi áruházban tartott találkozó során a kamara képviselői az Auchan beszerzési politikájáról, a helyi termelőkkel való együttműködés jelenlegi állásáról, valamint a cég jövőbeli terveiről is képet kaptak.

Az Auchan számára kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb árut helyi forrásokból szerezze be, egyúttal támogassa a magyar gazdálkodókat. Feladatunknak tartjuk tehát, hogy felkutassuk a kiváló minőségű árut előállító termelőket, és a lehető legelőnyösebb feltételeket biztosítsuk számukra a beszállítóvá váláshoz. A kamarai együttműködés mindebben meghatározó szerepet játszik, egyúttal hozzásegít bennünket ahhoz is, hogy megfeleljünk az egyre erősebb vásárlói igényeknek és a saját magunkkal szemben felállított elvárásoknak” – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója.

„Örömmel hallottam, hogy az Auchan keresi a közvetlen kapcsolatot a termelőkkel. Amennyiben tudunk segíteni a partnerek felkutatásában, szívesen állunk rendelkezésükre. Az általunk kezdeményezett termelői fórumok szervezése egy kiváló lehetőség a rövid ellátási láncban szereplők körének bővítésére” – tette hozzá Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

Az Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi, sertés vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől, akik számára a kétoldalú termeltetési szerződések hosszabb időszakra biztos felvevőpiacot garantálnak.

Az áruházlánc a gazdáknak a piaci átlagot meghaladó átvevői árat és megfelelő kapacitás esetén országos beszállítói szerződést biztosít. Jelenleg országosan 38 termelővel állnak kapcsolatban, akiktől eddig közel kétmilliárd forint értékben szereztek be helyben termelt vagy gyártott árut.

Az Auchan és a 2013 óta működő, mintegy 400 ezer tagot tömörítő Nemzeti Agrárgazdasági Kamara immár második éve működik együtt a magyar termelők és gyártók piachoz juttatása érdekében. Idén februárban például közös beszerzői fórumot és workshopot szerveztek több mint 40 termelő részvételével, melyet követően több megállapodást is kötött az áruházlánc.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS