A Holdra készül a Bridgestone

2019. 05. 09., 13:15

A Bridgestone Corporation bejelentette, hogy a Japán Aerospace Exploration Agency-vel (JAXA) és a Toyota Motor Corporationnel (Toyota) együttműködve részt kíván venni egy nemzetközi űrkutatási programban.

A JAXA és a Toyota által az elmúlt hónapban tett bejelentés szerint a program kitűzött céljai között szerepel az emberi tevékenység szerepének bővítése, és szellemi tulajdonjoggal védett fejlesztések megvalósítása az űrkutatás terén – olvasható a Bridgestone közleményében.

A Bridgestone részvétele ebben a programban kiterjed a túlnyomásos járműveken használt gumiabroncsok teljesítményigényeinek vizsgálatára, és az ilyen járművek jobb tereptartásának biztosítására a Hold felszínén.

A Bridgestone a másik két szervezettel együttműködve arra vállalkozott, hogy a JAXA-val a 2000-es években megkezdett közös fejlesztési programok folytatásaként az űr-expedíciók új korszakában segítséget nyújtson a holdjárművek és a holdfelszín közötti abroncsnyom tulajdonságainak vizsgálatában, és támogassa a Toyota holdjármű-programjának megvalósítását.

A Bridgestone szakértelme és tapasztalatai a gumiabroncsok lenyomatának fejlesztésében szerepet kapnak majd a holdjármű mozgatásához kapcsolódó kihívások vizsgálatában és egy elasztikusabroncs kialakításában.

Ez képes megtartani a holdjármű súlyát, kezelni a gyorsítás és a fékezés terheléseit, biztosítani a lengéscsillapítást, javítani a jármű manőverező-képességét, és lehetővé tenni, hogy a jármű bejárja azt a több mint 10 ezer kilométeres útvonalat, amely a küldetés megvalósításához szükséges.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS