Újraminősítették a balatoni kikötőket

2021. 06. 04., 15:15

A Magyar Vitorlás Akadémia NKft. májusban elvégezte a Balaton körüli vitorláskikötők újraminősítését a Kék Csillag kikötőminősítési rendszerben. Az adatok kiértékelése után szembetűnő, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően több marina legalább egy szinttel magasabb kategóriába került.

A felmérésben a hangsúlyos pontok a kikötési lehetőségek, a szolgáltatások színvonala és a természetvédelem voltak – tájékoztatta a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) az MTI-t.

Idén 33 Balaton körüli vitorláskikötő felmérését végezte el a Magyar Vitorlás Akadémia Nkft. közösen a Magyar Vitorlás Szövetséggel, a vizsgált marinák közül nyolcan érték el a legmagasabb, négycsillagos szintet.

Kilencven százalék feletti eredménnyel kiemelkedik a sorból a balatonfenyvesi Fenyves Yacht Club és az alsóörsi Alsóörs Marina. Harmadikként a balatonlellei BL Yachtclub kikötője végzett.

A felmérésben háromcsillagos szintet nyolc marina ért el, hat kikötő kétcsillagos, kilenc pedig egycsillagos minősítést kapott.

Holczhauser András, az MVSZ főtitkára kiemelte: a sportszakmai szervezet kiemelten fontosnak tartja a minőségi kikötési lehetőségek meglétét a legnagyobb hazai vitorlázható tó körül.

„Nagy örömmel látjuk, hogy az elmúlt években folyamatos fejlesztik mind technikailag, mind pedig a szolgáltatások színvonalát tekintve a balatoni kikötőket. A Magyar Vitorlás Szövetség számára kiemelten fontos, hogy a hazai vitorlázó közösség magas minőségű marinákban leljen otthonra. Ugyanakkor a külföldi példákkal összehasonlítva az eredményeket, szembetűnő a vitorlástúrázást segítő vendéghelyek, vagy túrahelyek alacsony száma. E téren mindenképpen fejlesztésre van szükség a jövőben. Emellett szintúgy a nemzetközi példákat látva van tér a Balaton esetében – méretét tekintve – további kikötőhelyek fejlesztésére, ami a turisztikai vonzerő növelése mellett a helyi gazdaságélénkítést is segíti” – mondta.

A felmérésben érintett és alacsonyabb szintet elért kikötőknél egy éven belül komoly felújítási munkálatokat terveznek, így várhatóan tovább emelkedik a színvonal. Jelenleg is zajlik a Balatonfüredi Nemzetközi Vitorlás Központ fejlesztése, bővíti kapacitását a Balatonfői Yacht Club, tervezik a Club Aliga kikötőjének fejlesztését, valamint a Balatoni Hajózási Zrt. vitorláskikötő-hálózatában egyebek mellett a szociális blokkok felújítását is. (MTI)

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS