Tavasszal a legtöbb légügyi szakértő úgy vélte, hogy 2023 előtt a légiutas-forgalom nagysága nem éri el a 2019-es szintet. Azóta viszont már látszik, hogy tovább tart a krízishelyzet.
A jelenlegi előrejelzések szerint a nemzetközi útvonalakon 2024 előtt nem várható, hogy a forgalom eléri a 2019-es szintet – írja a turizmus.com.
A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban ellenben már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet – írja elemzésében a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége (ACI).
Az ágazat jövőjét illetően rengeteg a bizonytalanság. A tömegesen beadható vakcina esetleges sikeres bevezetése jelentősen javítaná a kilátásokat. Ugyanakkor nem lehet kizárni egy második, még nagyobb globális hullám kitörését, ami további légitársasági járhatna.
Az idei egész évre a különböző előrejelzések szerint a forgalom a korábban vártnak csak a 34-42 százalékát fogja elérni.
A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.