Meddig vergődik még a légiutas-forgalom?

2020. 09. 08., 10:45

Tavasszal a legtöbb légügyi szakértő úgy vélte, hogy 2023 előtt a légiutas-forgalom nagysága nem éri el a 2019-es szintet. Azóta viszont már látszik, hogy tovább tart a krízishelyzet.

A jelenlegi előrejelzések szerint a nemzetközi útvonalakon 2024 előtt nem várható, hogy a forgalom eléri a 2019-es szintet – írja a turizmus.com.

A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban ellenben már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet – írja elemzésében a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége (ACI).

Az ágazat jövőjét illetően rengeteg a bizonytalanság. A tömegesen beadható vakcina esetleges sikeres bevezetése jelentősen javítaná a kilátásokat. Ugyanakkor nem lehet kizárni egy második, még nagyobb globális hullám kitörését, ami további légitársasági járhatna.

Az idei egész évre a különböző előrejelzések szerint a forgalom a korábban vártnak csak a 34-42 százalékát fogja elérni.

A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS