Meddig vergődik még a légiutas-forgalom?

2020. 09. 08., 10:45

Tavasszal a legtöbb légügyi szakértő úgy vélte, hogy 2023 előtt a légiutas-forgalom nagysága nem éri el a 2019-es szintet. Azóta viszont már látszik, hogy tovább tart a krízishelyzet.

A jelenlegi előrejelzések szerint a nemzetközi útvonalakon 2024 előtt nem várható, hogy a forgalom eléri a 2019-es szintet – írja a turizmus.com.

A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban ellenben már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet – írja elemzésében a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége (ACI).

Az ágazat jövőjét illetően rengeteg a bizonytalanság. A tömegesen beadható vakcina esetleges sikeres bevezetése jelentősen javítaná a kilátásokat. Ugyanakkor nem lehet kizárni egy második, még nagyobb globális hullám kitörését, ami további légitársasági járhatna.

Az idei egész évre a különböző előrejelzések szerint a forgalom a korábban vártnak csak a 34-42 százalékát fogja elérni.

A jelentős belföldi forgalmat bonyolító országokban már 2023-ban elérhetik a válság előtti szintet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-14 05:14:00
A munkaadók többsége bizakodó a jövő évvel kapcsolatban, gazdasági stabilizálódásra számítanak, és a vállalat létszámát tekintve is többen kalkulálnak bővüléssel, mint ahányan csökkenéssel. Minden második cég tervez béremelést, a cafeteria keretösszegét pedig minden ötödik emelné jövőre – derül ki a Profession.hu szeptemberi felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS