Átadták a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjait

Átadták a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjait
2024. 02. 05., 20:10

Átadták a hazai turizmus fellendítését célzó innovációs ötletekért járó díjat az országos CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen. Idén hazánk egész területéről, 18 egyetemről több, mint 100 hallgató jelentkezett. A nyertesek között van látássérültek turisztikai támogatását célzó projekt, SZÉP kártya applikáció, lovasturizmus fellendítését szolgáló program, valamint olyan digitális fejlesztés, ami a művészeket a lehetséges kiállítóhelyekkel köti össze, így kihasználva a mindkét fél számára előnyös szinergiákat.

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny egyik fő célja a hazai turizmust fellendítő új ötletek bevonzása, valamint a turizmus pályára készülő hallgatók szakmai támogatása mentorációval. 18 egyetemről közel 100 hallgató szállt versenybe a 2x3 millió forintos fődíjért. A 2023 őszén indult pályázaton a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai bizonyultak a legvállalkozóbb szelleműnek, de sok projekt érkezett a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóitól is.

„Évről évre egyre több és jobb ötlettel jelentkeznek a diákok, ami folyamatosan visszaigazolja az ilyen típusú programok létjogosultságát a turizmus területén is és azt, hogy bőven van még tér az új ötletek számára a hazai turizmusban is. A visszajelzések alapján azt tapasztaljuk, hogy a hallgatók rengeteget fejlődnek a verseny során, ahol lehetőségükben áll valós turizmus szakmai kérdésekkel foglalkozni, felkészítve őket a munkaerőpiaci kihívásokra. Így a való életből vett példákon, gyakorlatokon keresztül próbálhatják ki ötleteiket és fejlődhetnek – mondta Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója. – Örömmel láttam, hogy a fiatalokat egyre inkább foglalkoztatják a társadalmi témák és a pályázatok között folyamatosan növekszik az érzékenyítő célú projektek száma.”

Fődíjak

Az Aktív turizmus kategóriában a Pécsi Tudományegyetem csapata, „Vakrandi a természettel” című projektjével nyerte el a fődíjat. Céljuk, hogy bővítsék a látássérültek számára elérhető turisztikai lehetőségeket, amelyhez egyedi technikai megoldásokat is fejlesztenének. A csapat, Kopa Marcell, Kocsis Zsanett és Német Emma elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás iránt, és az ötletük további célja a szolgáltatók érzékenyítése és továbbképzése.

A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata, „SZÉPlace” néven bemutatott digitális innovációval nyerte el a fődíjat. Az alkalmazás széleskörű segítséget nyújt a SZÉP kártya összegek turisztikai célú felhasználásában, és az ötvenezer elfogadóhelyről részletes információt nyújt. A csapat tagjai: Szilágyi Borbála, Szilágyi Sára és Fehér Mátyás Sándor.

Különdíjak

Az Aktív turizmus kategóriában a „Riding Time” elnevezésű projekt hozta el a különdíjat, amely a hazai lovasturizmus nemzetközi szintre emelését célozza. A csapat tagjai: Gallyas Tünde, Gábos Petra és Tóth Regina, olyan komplex turisztikai élménycsomagot terveztek, amely tematikus, az országos csillagtúrához hasonló lovastúrákon keresztül mutatja be Magyarországot a külföldi lovasok számára.

A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában az „ImagInn” elnevezésű kezdeményezés kapta meg a különdíjat. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló csapat, Fukszberger Júlia, Bognár Barnabás és Csóka Lilla olyan digitális fejlesztést tervez, amely segíti a feltörekvő művészek és vendéglátó egységek együttműködését. Az „ImagInn” weboldalon művészek mutathatják be alkotásaikat, amelyek közül a vendéglátó egységek válogathatnak, melyiket szeretnék kiállítani.

A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjazottjait a januári élő pitch után, a február 1-jén megrendezett Turizmus Gálán hirdették ki. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 06., 20:45
2025-ben jelentős változás következik be a perindítás költségeiben, mert módosulnak a bírósági illetékek. Változik az elsőfokú bírósági eljárásban fizetendő bírósági illetékek számítása, a kisebb értékű perek illetéke csökken, de a perérték növekedésével jelentősen növekszik a fizetendő illeték. A legfontosabb tételeket dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2025-01-07 22:45:00
Erősen indult az év a lakáspiacon az ingatlan.com adatai szerint. 2024 utolsó és 2025 első napjaiban – december 27. és január 5. között – éves összevetésben 8 százalékkal nőtt az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődések száma, a két évvel ezelőtti szintet pedig 28 százalékkal haladja meg.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS