Amszterdam ráunt a túl sok turistára

2018. 11. 02., 10:00

Idegenforgalmi szakemberek szerint növelni kell az idegenforgalmi adót, és több újfajta pénzbüntetést kell bevezetni a randalírozó turisták féken tartására Amszterdamban.

Tavaly 18 millióan látogattak Hollanadiába, ami 9 százalékkal több, mint az előző évben. A holland turisztikai ügynökség további jelentős bővülést jósol.

A külföldiek egyik népszerű úti célja Amszterdam, ahol 820 ezren élnek. Sokan unják már a turistadömpinget. „Hirtelen túl sok lett a turista. Úgy érezzük magukat, mintha valamiféle gettóban élnénk” – hangzik az egyik általános vélemény, amelyről a turizmus.com számolt be.

A helyi önkormányzat korábban már megtiltotta, hogy a jövőben újabb ajándéküzleteket nyissanak. Idén májusban a szabályok szigorodtak, a bomlasztó, szeméremsértő viselkedésért vagy szemetelésért a hatóságok komoly bírságot szabnak ki.

A normális mértékű turizmus fenntartásával és a helyiek megszokott életmódjának összehangolásával kreatív szakemberek csoportja foglalkozik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS