A magyarok 41 százaléka idén nem tervez nyaralást

2023. 07. 15., 14:11

A magyarok kevesebb mint fele elsősorban azért nem tervez idén nyaralást, mert nincs rá pénze – olvasható az Euronews számára készült Opinio okostelefonos közvélemény-kutatásban.

A válaszadók 59 százaléka nyaralt vagy fog még nyaralni idén – derült ki az Opinio okostelefonos applikációval ezer fős mintán készített, nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív felméréséből.

A különböző demográfiai csoportok közül az 50 évnél idősebbek (56 százalék), a kisvárosokban élők (47 százalék) és a kelet-magyarországiak (46 százalék) az átlagosnál jóval gyakrabban válaszolták azt, hogy egyáltalán nem nyaralnak 2023-ban. A diplomások (29 százalék) és a fiatalok (26 százalék) kevésbé hajlandóak elengedni a nyaralást az átlagnál.

Aki nem megy nyaralni, az elsősorban az anyagi erőforrások hiányára hivatkozik (64 százalék), míg az idén nem nyaralók 20 százaléka máskor sem szokott nyaralni. Jól érzékelhető, hogy a csak érettségivel rendelkező válaszadók 71 százaléka egyébként el szokott utazni nyáron, de idén anyagi okokból nem tud. A válaszadók 14 százaléka azért nem megy nyaralni, mert nincs kivel.

A külföldi nyaralás célpontjai között a legnépszerűbb a tengerpart (54 százalék). A külföldön nyaraló magyarok 51 százaléka szerint olcsóbban kijönnek, mint otthon.

Minél kisebb településen él valaki, annál inkább úgy gondolja, hogy külföldön olcsóbb nyaralni – a községekben lakók 75 százaléka gondolja így, míg a fővárosban élőknek csak 26 százaléka. Az indokok közül sokan bejelölték még, hogy a külföldi nyaralás izgalmasabb (40 százalék), változatosabb (46 százalék) és több a látnivaló (40 százalék).

A belföldi nyaralás mellett elsősorban az szól, hogy „itthon is sok a felfedeznivaló” (41 százalék), illetve „szeretek hazai tájakon kirándulni” (43 százalék), a hazai nyaralás olcsóságát csak 29 százalék említette indokként.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 15:40:00
Az ingatlan.com májusi adatai, valamint az aktuális hazai ingatlanpiaci trendek alapján a money.hu összegyűjtötte, hol lehet érdemes most nyaralót vásárolni, és hogyan finanszírozható akár hitelből is egy balatoni víkendház.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS