Már több mint háromezer elektromos jármű beszerzéséhez kértek támogatást a cégek

2024. 04. 11., 16:10

Közel 2500 vállalkozás több mint 3000 gépkocsi megvásárlásához igényelt állami hozzájárulást a közlekedés zöldítését szolgáló programban – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.

A február elején indult pályázat 30 milliárd forintos keretösszegből biztosít vissza nem térítendő támogatást tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. Az akkumulátor kapacitásának függvényében járművenként 2,8–4 millió forint forrás nyerhető el az uniós REPowerEU terv finanszírozásával a vállalati flották környezetkímélő bővítéséhez, cseréjéhez.

A beérkezett kérelmek alapján a cégek közel 2300 elektromos személyautó és több mint 700 kisteherautó megvételét tervezik összesen 11,6 milliárd forint támogatással. A legnépszerűbb márkák a BYD, a Tesla és a Volvo.

Az első az első támogatói döntések már márciusban megszülettek. A zöldenergia-hasznosítást ösztönző kiírásra 2025 március végéig lehet pályázni. Előkészületben van a flottaszolgáltatók elektromos járműbeszerzéseit segítő hitelprogram is.

A pályázati lehetőségnek köszönhetően februárban és márciusban is csúcsot döntött a zöld rendszámmal forgalomba helyezett járművek száma Magyarországon. A világoszöld hatósági jelzéssel felszerelt teljes állomány közel háromezerrel (2920) gyarapodott a tavasz első hónapjában. Hasonlóképpen mindeddig példátlan mértékű volt a márciusi növekedés a tisztán elektromos kategóriában, első alkalommal lépve át a havi kétezres szintet (2108) – hangsúlyozz a tárca közleménye. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS