Akár 3000 mikrovállalkozás digitalizációját is támogathatja egy új DIMOP Plusz pályázat

2024. 10. 11., 09:11

Elindult „Kkv-k növekedési lehetőségeinek támogatása a digitális infrastruktúra és transzformáció elősegítésére” című (DIMOP Plusz-1.2.6-24) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése – tájékoztatott a kormány a hivatalos pályázati portálon.

A Digitális Megújulás Operatív Program Plusz programban megjelenő felhívás tervezett keretösszege 8 milliárd forint, a forrást az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A magyarországi digitális ökoszisztéma nemzetközi összevetésben gyengébben teljesít az átlagnál, melynek legfőbb oka, hogy a hazai vállalkozások – kiemelten a kkv-k – digitalizáltsága nem megfelelő szintű és színvonalú – olvasható az itt elérhető tervezetnek „a felhívás indokoltságát és célját” taglaló fejezetében.

A felhívás célja az elmaradottabb régiókban működő, nagyon alacsony digitális intenzitással rendelkező mikrovállalkozások versenyképességének növelése a digitális transzformáció, azon belül a piacon elérhető digitális megoldások bevezetésének és működtetésének, digitális alapinfrastruktúrák megerősítésének támogatásával. A felhívás ezen mikrovállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességét kívánja erősíteni
– alapszintű felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások,
– internetes megjelenést biztosító honlapok, portálok,
– e-kereskedelem beindítását vagy továbbfejlesztését szolgáló szoftverek vagy felhőszolgáltatások,
– automatikus feldolgozásra alkalmas e-számlázó szoftverek vagy felhőszolgáltatások,
– táv- és csoportmunka támogatást biztosító szoftverek vagy felhőszolgáltatások,
– vállalati erőforrás-tervezési (ERP) szoftveralkalmazások vagy felhőszolgáltatások,
– ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) szoftveralkalmazások vagy felhőszolgáltatások,
– IKT biztonsági intézkedések és szoftverek
bevezetésével és működtetésével kapcsolatos beruházások támogatásával.

Támogatási kérelmet mikrovállalkozások nyújthatnak be 2024. december 16. és 2025. január 31. között. Egy pályázó minimum 2,5 millió, maximum 6 millió forint vissza nem térítendő támogatást kaphat, a kormány ennek megfelelően 1400–3000 támogatott kérelemre számít.

A támogatás az alábbiakra használható:
– eszközbeszerzés: digitális technológiák, szolgáltatások bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges informatikai, hálózati és telekommunikációs eszközök beszerzése;
– immateriális javak beszerzése: digitális technológiák, szolgáltatások bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges immateriális javak és felhőszolgáltatások beszerzése;
– könyvvizsgálat: digitális intenzitási szint, valamint közösségi mutató validálásához;
– szakértői szolgáltatás: digitális technológiák, szolgáltatások bevezetésének és működtetésének szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatási, tanácsadási és betanítási tevékenységek.

A felhíváshoz kapcsolódó észrevételeket, javaslatokat október 19-ig várják a véleményezésre kialakított partnerségi fórumban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-11-04 10:04:00
Korszerű irodabusz segíti a NAV pénzügyi nyomozóinak munkáját. Az elektronikus úton tárolt bizonyítékok gyors és hatékony lementésére hivatott mikrobuszt bűnügyi helyszíneken alkalmazzák a jövőben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS