1,5 milliárd forintra pályázhatnak a szállodákba, éttermekbe szállító borászatok

2021. 10. 22., 13:51

1,5 milliárd forintos kerettel újranyitották a szállodákba, éttermekbe beszállító kis- és közepes borászatok támogatását – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a 9. Borkonferencia megnyitóján, ahol az új bortörvényről is beszélt.

Az államtitkár emlékeztetett: a borászatok 30 milliárd forintot kaptak technológiai beruházásokra az elmúlt években, de a minőségi alapanyaggyártás feltételeinek biztosítása mellett szükség van a bormarketing erősítésére. Feldman Zsolt kulcskérdések nevezte a bormarketingben történő előrelépést, mint mondta, erre különösen nagy szükség van, hiszen a koronavírus-járvány kedvezőtlenül érintette a borászatokat.

Az államtitkár szólt a hosszú szakmai előkészítés után augusztusban hatályba lépett új borjogi törvényről, amely a korábbinál gyorsabb, egyszerűbb, rugalmasabb szabályozást ígér. Az egy éves átmeneti időszakkal számoló törvény egyes elemei fokozatosan lépnek hatályba, így mindenki számára lesz idő az újdonságok befogadására, és a szabályozás során, például az ePincekönyv használatánál különbségeket tettek kis-és nagyobb borászatok között.

Feldman Zsolt előadásában elmondta: 19 sikeres pályázóval 3,6 millió eurós forrásból finanszírozott promóciós program indult, amely 16 uniós és 12 unión kívüli országban teszi lehetővé a borászati termékek promócióját. A programot 2022-ben újra megnyitják. 

Három milliárd forint tervezett keretösszeg fordítható a kizárólag eredetvédett borászati termékek belpiaci (uniós) promóciójára, amely a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa révén valósul meg. Ezen felül az Agrármarketing Centrum több  programot indított és tervez indítani a borexport ösztönzésére - így  a Hungarian Wine Business Program, a Borexport Akadémia és a Hungarian Wine Summit –, ráadásul a kormány az eddigi  150 millió forintról több mint 860 millió forintra emelte a bormarketing nemzeti költségvetésből történő támogatását a következő években.

Felhívta a figyelmet egyebek között arra is, hogy 1,5 milliárd forintos kerettel újranyitották a szállodákba, éttermekbe beszállító kis- és közepes borászatok támogatását. A feltételeknek megfelelő vállalkozások október 26-ig adhatják be támogatási kérelmüket. Az államtitkár jelezte, hogy a borászatok technológiai fejlesztésére jövő év január 15-e és február 15-e között ismét lehet majd támogatási kérelmet benyújtani.

MTI/AM Sajtóiroda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS