10 milliárd forintra pályázhatnak a divat- és design-vállalkozások

2020. 10. 15., 18:15

Társadalmi egyeztetés kezdődött a divat- és designipari vállalkozásokat támogató, 10 milliárd forint keretösszegű pályázatról, az előminősítésre a jelentkezők november 16-tól regisztrálhatnak – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.

György László hangsúlyozta: a divat- és designipar nem luxus, csaknem 100 ezer embernek ad munkát, arányaiban az egyik legnagyobb exportkapacitással rendelkező ágazat, amelyben jelentős fejlődési potenciál van. Mint mondta, a felhívásra mikro-, kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek, a pályázat a modern üzleti és termelési kihívásokhoz történő alkalmazkodást segítő fejlesztéseket támogatja.

A központi régióban 3 milliárd forint, az ország többi régiójában együttesen 7 milliárd forint áll rendelkezésre. A támogatás összege 5 millió és 150 millió forint között lehet, ez egyebek mellett új eszközök, gépek beszerzésére, gyártási licenc, know-how és immateriális javak beszerzésére, ingatlanfejlesztésre, az információs technológia fejlesztésére, iparjogvédelmi tanácsadásra, marketingtevékenységre és tanácsadásra, valamint részben bérköltségekre is fordítható.

György László kiemelte, hogy az előleg mértéke 100 százalékos, a támogatást elnyerők azonnal hozzájutnak a finanszírozási forráshoz. A támogatás feltételesen visszatérítendő, a pályázati felhívásban előírtakat teljesítő vállalkozásoknak vissza nem térítendő lehet.

A konstrukció részletein a 10 napos társadalmi egyeztetés eredményeképpen még módosíthatnak, a 10 milliárdos keretösszeg nem változik.

A kormány továbbra is támogatja azokat az ágazatokat, amelyek a leginkább hozzájárulnak a nemzetgazdaság fejlődéséhez és magas hozzáadott értékű munkahelyek létrejöttéhez – jelezte György László. Példaként említette, hogy az egészségipari, a zöldgazdasági vagy az élelmiszeripari fejlesztéseket célzó támogatások sorába tartozik a divat- és designipari vállalkozásokat támogató pályázat is.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: csaknem 3000 aktívan exportáló hazai divat- és designipari vállalkozás van, tavaly az ágazat teljes bevételének 81 százaléka származott exportból.

A vezérigazgató hangsúlyozta, a szektor szereplői a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket; ahhoz, hogy a világjárvány okozta kihívások után is felvegyék a versenyt a tőkeerős nemzetközi szereplőkkel, magas szintű technológiai fejlesztésekre van szükségük. Ezért kiemelt jelentőségűnek nevezte a pályázatot, amely hozzájárul a divat- és designipari vállalkozások jövedelem- és munkahelyteremtő képességének megőrzéséhez. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS