Sokan veszítették el a munkájukat az EU-ban, de a munkanélküliség alig növekszik

2020. 06. 03., 14:30

A februári és márciusi 6,4 százalék után 2020 áprilisában 6,6 százalékos volt a munkanélküliségi ráta az Európai Unióban – tájékoztatott az Eurostat.

Az unió statisztikai hivatalának becslése szerint az EU-ban 14,079 millió volt a munkanélküliek száma áprilisban, 397 ezerrel több, mint egy hónappal korábban.

Az Eurostatot tájékoztató tagállamok közül a legmagasabb munkanélküliségi rátát Spanyolországban mérték (14,8 százalék); 8 százalék felett volt a mutató Lettországban (9,0 százalék), Cipruson (8,9 százalék), Horvátországban (8,7 százalék), Franciaországban (8,7 százalék) és Litvániában (8,6 százalék). A legmagasabb minden bizonnyal a görög adat az EU-ban, de még nem érkezett be az Eurostathoz. (Februárban, amikor Görögországban 16,1 százalékos volt a munkanélküliség, Spanyolországban „csak” 13,6 százalékot mértek.)

Magyarországon a KSH jelentése szerint 4,1 százalékos volt a ráta áprilisban, 0,5 százalékponttal magasabb, mint márciusban.

Az Eurostat jelentése hangsúlyozza: a statisztika a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet definícióján alapul, amely szerint (egy adott időpontban) az számít munkanélkülinek, akinek (i) nincs munkája, de (ii) a megelőző 4 héten aktívan keresett munkát és (iii) 2 héten belül munkába is tud állni. Sokan voltak ugyanakkor, akik a koronavírus-járvány miatt elveszítették munkájukat, de vagy nem kerestek munkát vagy nem tudtak (volna) 2 héten belül munkába állni. Ők nem a munkanélküliek, hanem a (munkaerő-piaci szempontból) inaktívak számát növelték.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS