A Volkswagen csoport saját alkalmazásboltot épít a járműveibe

A Volkswagen csoport saját alkalmazásboltot épít a járműveibe
2023. 03. 04., 10:25

Az újgenerációs, fejlett fedélzeti számítógéppel rendelkező autókat egyre indokoltabb „guruló okostelefonnak” hívni, főleg akkor, ha Audi, Porsche vagy Volkswagen. Nemsokára applikáció bolt is lesz hozzájuk.

A Volkswagen informatikai vállalata, a Cariad saját alkalmazásboltot hozott létre a konszern égisze alatt gyártott autókhoz. Először az Audi tulajdonosok kapják meg a lehetőséget, hogy szabadon letölthessenek alkalmazásokat a járműveikre - a különböző exkluzív applikációik mellé, természetesen. A VW nyílt ökoszisztémának tervezte az autókba épített webáruházat, ami hozzáférést biztosít az ügyfeleknek harmadik féltől származó tartalmakhoz is.

A Cariad közleményben tudatta: a Samsung cégével, a Harmannal összefogva hozzák létre a rendszert, ami összességében legalább 40 millió járművön fog megjelenni, vagyis ekkora új piac nyílik a fejlesztők számára, hogy autótulajdonosok számára is gyártsanak alkalmazásokat.

Legyen szó zenéről, videóról, játékról, navigációról, parkolásról vagy töltésről, esetleg időjárás-figyelő alkalmazásokról és távmunkáról – az áruház célja az, hogy olyan alapvető és népszerű funkciókat kínáljon, amelyek az autót okos társsá teszik a sofőr és az utasok számára egyaránt. A Volkswagen-csoport márkái szintén integrálják majd saját alkalmazásaikat, például az online elérhető közlekedési lámpa információkat vagy a navigációs funkciókat, de a jövőben, a Store-on keresztül, további szolgáltatások is hozzáférhetőek lesznek.

„A digitális alkalmazások új áruháza az Audi, a Cariad és a Harman együttműködésének eredménye” – nyilatkozta Dirk Hilgenberg, a Cariad vezérigazgatója. – Azáltal, hogy a Volkswagen Csoport ügyfeleinek digitális világát zökkenőmentesen integráljuk az autóba, új szintre emeljük az autózás élményét. Az alkalmazás webáruház már most bepillantást enged egy teljesen új infotainment-csomagba: a bolt a Porsche és az Audi következő generációs prémiumszoftverének, a 'One.Infotainment' rendszernek a része lesz.”

Az Audi 2023 nyarától integrálja az Application Store-t a következő kiválasztott modellekbe: A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q8 e-tron és e-tron GT. Első körben Európában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban és bizonyos tengerentúli piacokon lesz elérhető; később viszont más modellekre és régiókra, valamint a Volkswagen-csoport egyéb márkáira is kiterjesztik.

Az Application Store olyan harmadik féltől származó alkalmazásokat kínál, amelyeket kifejezetten az autóipar számára fejlesztettek ki és a meglévő mobilalkalmazásokhoz igazítottak, hogy megfeleljenek az autóipari követelményeknek és szabványoknak. A skálázható platform-megközelítésnek köszönhetően a fejlesztők az Application Store-on keresztül további testreszabás nélkül több márkát és a Volkswagen Csoport számos járművét érhetik majd el. A Store biztosítja, hogy a járműben lévő alkalmazások megfeleljenek az autóipar magas biztonsági követelményeinek, de a külső fejlesztők bármikor zökkenőmentesen frissíthessék és bővíthessék a Store-be feltöltött alkalmazásaikat – írja a Cariad.

Az áruháznak már most elég tekintélyes partnerei vannak: amint elindul, olyan streaming alkalmazások válnak rajta elérhetővé, mint a Spotify, az Amazon Music, a TuneIn Radio, a Tidal és a Tubi, de info- és entertainment kategóriából is lesz választék rendesen, például a The Weather Channellel, az FRVR játékközponttal, a Yelp POI-szolgáltatással, a Stingray Karaokeval és a TikTokkal. Ugyancsak jól jöhet még a fedélzeten a Parkwhiz e-parkoló foglaló alkalmazás, a Plugshare töltőkereső térkép, a Home Assistant intelligens otthoni platform, a Vivaldi nyílt webböngésző és a Cisco Webex webkonferencia applikáció. Ez utóbbit egyébként nemrég a Mercedes is felvette a kínálatába. Érdekesség, hogy utóbbi luxusautómárkával ellentétben a VW-csoport app boltjában nem lesz elérhető a népszerű Google Maps, hiszen a Cariad a holland TomTom navigációs szolgáltatóval áll szerződésben.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS