Újabb külföldi piacokra lépett be az MVM Partner Zrt.

2021. 10. 04., 21:20

Tíz éve megkezdett terjeszkedési stratégiájának részeként idén a belga, a holland és a görög villamosenergia-piacokra is belépett az MVM Partner Zrt. A társaság nemzetközi jelenléte így már 20 európai országára terjed ki, éves kereskedési forgalmának közel 40 százaléka Magyarországon kívüli piacokról származik. (x)

Az európai piaci integráció, az időjárástól függően termelő megújuló energiaforrások terjedése, illetve az éghajlatváltozás hatásai miatt egyre nagyobb a jelentősége a villamosenergia-kereskedelmi vállalatok körében a kiterjedt piaci jelenlétnek. Nem véletlen, hogy az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. Magyarországon kívül már 19 ország villamosenergia-piacán van jelen. Mint ahogy az sem, hogy a vállalat évi több mint 122 terawattóra (TWh) forgalma 2020-ban már közel negyven százalékban az ilyen, hazánkon kívüli árampiacokról származott.

  Az MVM Partner Zrt. regionális jelenléte (Fotó: MVM Partner Zrt.)

Az MVM Partner regionális terjeszkedése 2011-ben indult, ekkor, mintegy négy év alatt magyarországi pozíciói erősítése és diverzifikálása érdekében elsősorban az összeurópai referenciapiacként funkcionáló Németországot, továbbá a kelet-közép-európai szomszédos országokat célozta meg. A társaság 2015-re már a francia, cseh, lengyel, bolgár és észak-macedón piacokat is elérte, és így az első terjeszkedési hullám végére már több mint évi 14 TWh-át kereskedett le Magyarországon kívül.

A nagykereskedő jelenleg is tartó, második piacbővítési hulláma 2018-ban kezdődött, az elmúlt három év építkezésének eredményeként a társaság az olasz, a svájci, a montenegrói és a spanyol piacokon is megjelent. A terjeszkedés idén Belgiummal, Hollandiával és Görögországgal folytatódott. A vállalat így jelenleg – Magyarországgal együtt – 20 európai ország villamosenergia-piacán és 11 villamosenergia-tőzsdén van jelen. Az MVM Partner nemzetközi piacokon kereskedett volumene 2020-ban meghaladta a 47 TWh-át, tovább növelve ezzel a nemzetközi tevékenységek szerepét a társaság pénzügyi eredménytermelő képességében.

A villamos energia árának alakulásában egyre inkább meghatározó tényezőként jelenik meg az éghajlatváltozás, hiszen ennek hatására mind a fogyasztás, mind a megújuló alapú energiatermelés a korábbiaktól eltérően alakul. Európa-szerte óriási különbségek alakulhatnak ki a megújuló kapacitások kihasználtságában, ami komoly üzleti lehetőséget nyújt a kiterjedt piaci jelenléttel és megfelelő piaci ismeretekkel rendelkező kereskedőtársaságok számára.

„Az MVM Partner nemzetközi terjeszkedésének második hulláma során felértékelődtek az egyes országok közötti időszakos áreltérésekből fakadó üzleti lehetőségek, amiben egyre inkább meghatározó tényezők a megújuló energiák terjedése és az éghajlatváltozás. Az ezekből adódó árkockázatok kezeléséhez, valamint az üzleti lehetőségek kihasználásához fontos, hogy egy kereskedő jelen legyen az időjárás és fizikai áramlások szempontjából meghatározó piacokon” – mondta Hazlach András, az MVM Partner Zrt. proprietary kereskedelmi igazgatója.

A nemzetközi piacokon való megjelenés egyúttal magával hozta a villamosenergia-nagykereskedő csapatának nemzetközivé válását is. A magyar szakemberek mellett ma már romániai, szerbiai és görög származású kollegák erősítik a társaság tevékenységét. A nemzetközi hátterű csapat az üzleti hírszerzési képességek fejlődése által nagymértékben hozzájárul a társaság piaci ismereteinek mélyítéséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS