Marosvásárhelyen vett bevásárlóközpontot az Indotek Group

2019. 09. 19., 11:00

Megállapodást kötött a marosvásárhelyi Promenada Targu Mures bevásárlóközpont megvásárlásáról az Indotek Group a francia AEW Europe csoporttal. A mintegy 50 ezer négyzetméter alapterületű létesítmény olyan nemzetközi márkáknak ad otthont, mint az Auchan, a Leroy Merlin, a Decathlon, a H&M, a Cinema City, az LC Waikiki, a New Yorker, a Hervis és a Media Galaxy. A magyar ingatlanfejlesztő társaság tervei között szerepel, hogy a létesítményt korszerűsíti, ezzel párhuzamosan pedig további akvizíciókkal is erősíteni kívánja jelenlétét a romániai kereskedelmi ingatlanpiacon.

Romániában is belép a kiskereskedelmi ingatlanok piacára a budapesti székhelyű Indotek Group. A magyarországi ingatlanpiac egyik legnagyobb szereplőjeként jegyzett társaságcsoport képviselői augusztus 6-án kötöttek szerződést a marosvásárhelyi Promenada Targu Mures bevásárlóközpont megvásárlásáról a francia AEW Europe csoporttal, a Morgen Stanley közreműködésével. A tranzakció előreláthatólag augusztus végén zárul le.

A 2007-ben épült, mintegy 50 ezer négyzetméter alapterületű bevásárlóközpont a romániai Maros megye legnagyobb bevásárlóközpontja, amelyben 96 üzlethelyiség van, köztük olyan nemzetközi láncok boltjai, mint az Auchan, a Leroy Merlin, a Decathlon, a H&M, a Cinema City, az LC Waikiki, a New Yorker, a Hervis és a Media Galaxy.

„Fontos mérföldkő számunkra a Promenada Targu Mures megvásárlása, amely az Indotek Group portfóliójában az első romániai kereskedelmi létesítmény lesz. Ugyanakkor a marosvásárhelyi bevásárlóközpont megvétele egy évek óta tartó tudatos építkezés része is, amely egyszerre célozta azt, hogy társaságunk a kiskereskedelmi ingatlanok területén a meghatározó szereplők közé lépjen elő Magyarországon, ezzel párhuzamosan pedig a régiós országok piacán is megjelenjen ebben a szegmensben” – közölte Jellinek Dániel, az Indotek Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.

A magyar ingatlanfejlesztő társaság az akvizíciói során mindig azokat a lehetőségeket keresi, ahol megfelelő ráfordítás mellett jó alkalmat lát az értékteremtésre. Így a portfóliójába kerülő létesítményekben minden esetben jelentős fejlesztéseket hajt végre annak érdekében, hogy azok minél értékesebb helyszínként szerepeljenek a kereskedelmi ingatlanok piacán. Ennek részeként a megvásárolt bevásárlóközpontokat modernizálja, új arculattal és üzleti koncepcióval ruházza fel, valamint a bérlői mixet is javítja új üzletek, vagy üzletláncok bevonzásával.

Ennek megfelelően az Indotek Group jelentős beruházásokat tervez a most megvett marosvásárhelyi bevásárlóközpontban is, az épület korszerűsítése mellett pedig cél, hogy további ismert márkák üzletei számára is új bérelhető helyiségeket alakítsanak ki.

Az elmúlt időszak akvizíciónak eredményeképpen mostanra elérte a húszat az Indotek Group érdekeltségébe tartozó kiskereskedelmi ingatlanok száma. Ezek kivétel nélkül Budapesten, vagy a megyei jogú városokban működő több ezer, vagy tízezer négyzetméteres bevásárlóközpontok.

Ehhez a portfólióhoz csatakozik első külföldi létesítményként a Promenada Targu Mures, a közeljövőben pedig az Indotek Group további hasonló tranzakciókat kíván végrehajtani a régiós országokban.

„A célunk, hogy a környező országokban is olyan kereskedelmi ingatlanokat vásároljunk meg, amelyek ideális helyszínt kínálnak a magyarországi mintára tervezett fejlesztések és beruházások végrehajtására. Az újabb vásárlások és fejlesztések révén, a szinergiahatásoknak köszönhetően, az egész vállalatcsoportunk működését hatékonyabbá tudjuk tenni, emellett tovább erősítjük értékajánlatunkat a potenciális bérlőként jelentkező nemzetközi üzletláncok irányába is” – hangsúlyozta az Indotek Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-25 17:38:56
4 millió eurós képzési projektet indított Magyarország piacvezető higiéniai papírgyártója, a Vajda-Papír több mint 500 munkavállalójának, köztük annak a 60 új foglalkoztatottnak, akik Európa legmodernebb higiéniai papírgyára, a dunaföldvári gyár tavalyi, 64,2 millió eurós fejlesztésének köszönhetően csatlakoztak a céghez.
2023-03-25 16:38:35
A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS