Évi 4,5 millió kilométerrel kevesebbet fuvarozik majd a JYSK

2021. 09. 27., 19:15

Zöldítene a működésén és karbonsemlegessé tenné a tevékenységét 2050-re a JYSK üzletlánc. A vállalat 2030-ig pedig a felére csökkentené az áramfogyasztásból és fűtéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. Mindezt úgy, hogy továbbra is 200 üzlet nyitását tervezi évente globálisan. A kibocsátás csökkentésében kulcsszerep jut a vállalat ecseri régiós elosztóközpontjának is: a teherfuvarozás csökkentésével – évi 4,5 millió kilométerrel kevesebbet fog fuvarozni – ugyanis évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot lehet megspórolni.

Új fenntarthatósági célokat fogalmazott meg a JYSK üzletlánc: a Magyarországon 89 üzlettel jelen lévő dán vállalat 2030-ig a felére csökkentené az áruházak, elosztóközpontok, irodák és vállalati autók fenntartásából és fűtéséből eredő abszolút üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Ebben többek között szolárpanelek és olyan módszerek segítenek, amelyekkel zöld villamos energiára és karbonsemleges fűtésre állhatnak át.

A kötelezettségvállalások a termékekre és az anyagbeszerzésre is vonatkoznak: 2024 végére valamennyi fából, kartonból és papírból készült termék és csomagolása FSC®-tanúsítvánnyal rendelkezik majd. A textiltermékeket 100%-ban fenntartható pamutból állítják elő. 2050-re pedig az a cél, hogy a vállalat minden egyes művelete karbonsemleges legyen, úgy, hogy továbbra is 200 üzlet nyitását tervezik évente globálisan.

Logisztikai központtal csökken a szállítás

„Fontos azt is látni, hogy kiskereskedelmi cégként a kibocsátás nagy része a termékeinket előállító gyárakból, valamint a szállításból származik. Többek között ezért is kulcsfontosságú a 200 millió eurós befektetésből épülő új, ecseri elosztóközpontunk, amely új mérföldkőhöz ért, befejeződött a szerkezetépítés” – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáét és Görögországért felelős country managere.

A raktár teljes kapacitással jövő augusztusban üzemel majd, de várhatóan még idén befejezik az irodaház épületét, illetve telepítik a két magasraktárban 24 db 40 méter magas automata felrakógépet, és folytatódik 2,5 km hosszú anyagmozgató rendszer telepítése is.

3600 tonna szén-dioxiddal kevesebb évente

Az 143 ezer négyzetméteres magyarországi elosztóraktár két magasraktár épületet, áruátvevő, és árukiadó rampákat, valamint irodaépületet is magába foglal. A magasraktárakban 205.000 paletta árunak lesz hely, így az új JYSK központ fontos része lesz a vállalat európai logisztikájának, ugyanis a raktárból sokkal gyorsabban és hatékonyabban működik majd az áruszállítás.

A központ felépítésével évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tudnak megspórolni, ez évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot jelent. A raktár Magyarország, Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia, Bosznia-Hercegovina és Szerbia JYSK vásárlóit, és JYSK áruházait fogja kiszolgálni majd.

Napelemek, elektromos targoncák, elektromos töltők

A logisztikai központ nem csak a szállítást rövidíti le, de magában a raktárban is lesznek zöld megoldások.

„Hatezer négyzetméteren telepítünk napelemeket a tetőn, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatjuk, hőszivattyúval csökkentjük a fűtési igényt. Csak elektromos targoncáink lesznek, a parkolóban pedig elektromosautó-töltő várja majd a JYSK dolgozóit, és egy önfenntartó, helyi őshonos növényekből válogatott ökoszisztémát is kialakítunk”– tette hozzá Szimeiszter Sándor.

(Fotó: JYSK)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS